برترین پهپاد جهان در راه بازار



سوسن صادقی
خبرنگار
پهپادها امروزه کاربردهای زیادی درعکاسی، فیلمبرداری، حمل محموله و... دارند و از این‌رو شرکت‌ها به‌دنبال طراحی، ساخت و حتی به روزرسانی پهپادها هستند تا کارایی آنها را افزایش دهند. یکی از پهپادهایی که بعد از دو سال و نیم به روزرسانی به یکی از بهترین‌های روز تبدیل شده پهپاد Mavic Air2 است.
این پهپاد محصول شرکت DJI است و تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی خود Mavic Air دارد. این پهپاد نسبت به مدل قبلی آن دارای دوربین بهتری است به صورتی که دوربین آن مانند دوربین‌های تلفن همراه است. دوربین دارای لنز ثابت 28 میلیمتری و 48 مگاپیکسلی است. دوربین قسمت فیلمبرداری آن 4K بوده و با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم می‌گیرد و این خصوصیات باعث شده تا فیلم و عکس باکیفیتی را ضبط کند. امکان پروازهای طولانی دارد و از 4 کیلومتر به 10 کیلومتر ارتقا یافته و امکان پرواز تا 34 دقیقه را دارد. دارای سنسورهای جدید کوچک‌تری است که در تلفن همراه‌ها نیز کاربرد دارد. از سوی دیگر دارای سنسور Air Sense است و این سنسور قابلیت شناسایی محیط اطراف را بیشتر کرده و هشدار می‌دهد. در قسمت جلو و عقب پهپاد نیز سنسورهایی برای جلوگیری از برخورد به موانع دارد. سنسورهایی نیز در کنار چراغ‌های کمکی کار گذاشته شده تا به فرود در محیطی با نور کم کمک کند. این پهپاد دارای قابلیت تیراندازی نیز است.
دیگر ویژگی‌های این پهپاد به روزرسانی شده ایجاد تعادل و مهارت در فرود آن است. کنترلر آن کاملاً تغییر کرده و دارای صفحه نمایش است. 3 باتری بزرگ دارد. همچنین دارای هاب شارژر، فیلتر ND، محافظ پره‌ها، آنتن‌های پنهان و کیف مخصوص حمل بار است. سیگنال‌های قابل اطمینانی دارد و از فرکانس‌های 2.4 و 5.8 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این پهپاد با اینکه نسبت به مدل قبلی‌اش سنگین‌تر است اما تنها 570 کیلوگرم وزن دارد. این پهپاد قرار است از اواسط ماه مه با قیمت 799 دلار پیش فروش شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/13/541956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها