تلگراف خبر




‌ طاهر شیخ‌الحکمایی که به پویش «مشاهنر» پیوسته است، با خلق اثری هنری با شعار«کماکان در خانه می‌مانیم» از مردم خواست که در خانه‌هایشان بمانند و اظهار امیدواری کرد می‌توانیم در کنار هم کرونا را شکست دهیم.
‌‌ با توجه به تأثیری که بیماری کرونا بر نمایش فیلم‌ها گذاشته است، آکادمی اسکار دست به اصلاح مقررات خود زد. مقرر شد اگر فیلمی به‌صورت دیجیتالی هم به نمایش درآمده باشد، می‌تواند در اسکار دوره بعدی جزو مدعیان باشد. با این حال این تغییر به این معنی نیست که هر فیلمی که دیجیتال پخش شده هم در اسکار شرکت داده می‌شود؛ بلکه فیلم باید دارای برنامه اکران سینمایی از قبل باشد. فیلم همچنین باید به مدت ۶۰ روز از زمان استریم شدن یا انتشار وی‌اودی آن در دسترس اعضای آکادمی باشد تا بتوانند آن را تماشا کنند.
‌بهرام عظیمی سازنده انیمیشن‌هایی چون «بابابرقی» و «سیاساکتی» معتقد است انیمیشن هم در حوزه آموزش و هم در حوزه فرهنگسازی می‌تواند نقش بسزایی در عبور از بحران کرونا داشته باشد.
‌‌ سعید خانی تهیه‌کننده و مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» با اشاره به اینکه احتمال بازگشایی سینماها در عید فطر زیاد است بیان کرد اعمال فاصله‌گذاری بهتر از تعطیلی سالن‌های سینما است.
‌‌ حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما از راه‌اندازی اولین برنامه استعدادیابی در رادیو با عنوان «عصر صدا» خبر داد.
‌‌ مجید حقیقی مجسمه‌ساز ایرانی حاضر در کمپین جهانی «۱۰۰ کشور، ۱۰۰ ماسک» به تشریح جزئیات این حرکت جهانی از سوی مجسمه‌سازان برای مقابله با ویروس «کرونا» پرداخت.
‌‌ «عرفان خان» بازیگر سرشناس بالیوود و سینمای بین‌الملل در سن ۵۳ سالگی و به‌دلیل عفونت روده در بیمارستانی در شهر بمبئی درگذشت.
‌‌ سعید اسدی مدیر مجموعه «تئاتر شهر» اعلام کرد برای حفظ ارتباط با مخاطبان و هنرمندان و تداوم تأثیرگذاری این مجموعه، طرح و برنامه‌ای برای برگزاری فعالیت‌های تئاتر در فضای مجازی در دست تدوین است.
‌‌ علی صفری نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر در چهارمین تجربه کارگردانی خود نمایش «جایزه» را تابستان امسال روی صحنه خواهد برد.«جایزه» اثری درباره گمگشتگی انسان در عصر پسا مدرن بوده و روایتی مونولوگ از زندگی یک ظرف شوی را بیان می‌کند، اثری که طی تابستان سال‌جاری در خانه نمایش دا  روی صحنه خواهد رفت.
‌‌ با تمدید ممنوع شدن برگزاری گردهمایی‌های بیشتر از ۵ هزار نفر از سوی دولت فرانسه، گرفتاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ بیشتر شد. دولت فرانسه اعلام کرد جشنواره‌هایی که بیش از ۵ هزار نفر را گرد هم می‌آورند تا سپتامبر (شهریور) ممنوع خواهند بود و بازی‌های ورزشی حرفه‌ای هم حق برگزاری ندارند.
‌‌ دومین اجرای خانگی ارکستر ملی ایران با عنوان «شور عاشقانه» به آهنگسازی مرتضی نی داوود، تنظیم برای ارکستر فریدون شهبازیان و خوانندگی وحید تاج منتشر شد.
‌‌ بیش از ۱۳۰۰ نفر از اعضای صنوف مختلف زیرمجموعه خانه سینما، در نامه‌ای خطاب به رؤسای صنوف، خواستار بهره‌مندی از حقوق بیکاری شدند.
‌‌ اولین شب‌شعر آنلاین در فضای مجازی با حضور شاعران و مخاطبان شعر و ادب به میزبانی انجمن ادبی نیستان در صفحه اینستاگرام هیلا صدیقی برگزار شد.
‌‌ با ادامه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما، منوچهر صفرخانی کارگردان و بازیگر با ارسال نامه‌ای به سازمان سینمایی خواستار اجرای طرح «سینما خودرو» برای کمک به اقتصاد سینماداران و صاحبان فیلم‌ها شد که این نامه مورد موافقت این سازمان قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/15/541949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها