خبر خوان




محدودیت زمان ثبت‌نام برای جاماندگان وام یک میلیون تومانی برداشته شد

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا با اعلام اینکه فهرست تقاضای 2 میلیون و 266 هزار و 263 سرپرست خانوار برای دریافت وام یک میلیونی به سازمان هدفمندی ارائه شد، گفت: کسانی که هنوز نتوانسته‌اند تقاضای خود را ارسال کنند بدون محدودیت زمانی می‌توانند تقاضای خود را اعلام کنند.
حسین میرزایی گفت: فهرست اسامی متقاضیان مرحله دوم دریافت وام یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه حمایتی در شرایط کرونا برای سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر در این مرحله به تعداد 2 میلیون و 266 هزار و 263 سرپرست خانوار به سازمان هدفمندی ارائه شد و سازمان هدفمندی نیز اطلاعات مذکور را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.
به گفته میرزایی طبق اعلام قبلی بانک مرکزی واریزی وام یک میلیونی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر 24 ساعت پس از دریافت اطلاعات انجام می‌شود و معمولاً تا پایان شب پنجشنبه این واریزی انجام خواهد شد.
سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در مورد کسانی که هنوز نتوانستند تقاضای خود را برای وام یک میلیونی ارائه کنند، گفت: طبق اعلام آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد بدون محدودیت زمانی فرصت دارند کدملی سرپرست خانوار یارانه‌بگیر را با سیمکارت تلفنی که به‌نام سرپرست باشد به سرشماره 6369 پیامک کنند که این پیامک به منزله تقاضا برای دریافت وام یک میلیونی یارانه‌ای حمایتی خواهد بود.
میرزایی گفت:‌قبلاً اعلام کرده بودیم سرپرستان جا مانده تا 18 اردیبهشت فرصت دارند اما بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این محدودیت برداشته شده و تا زمانی که بیماری کرونا وجود دارد می‌توانند تقاضای خود را ارائه کنند.
وی در مورد کسانی که قبلاً یارانه‌بگیر بودند اما حذف شدند آیا می‌توانند تقاضای وام بدهند گفت: ‌نه؛ فعلاً فقط آنهایی که در فهرست یارانه‌بگیر ماهانه قرار دارند می‌توانند تقاضای تسهیلات یک میلیونی بدهند و در مورد بقیه خانوارها تصمیمی گرفته نشده است.
سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا همچنین درباره 34 هزار خانواری که در مرحله اول اطلاعات کدملی و شماره حساب آنها مغایرت داشت و یارانه نگرفته‌اند گفت:‌ هفته آینده از طریق پیامک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود تا نسبت به رفع مغایرت شماره حساب اقدام کنند و وام آنها محفوظ خواهد بود که به محض رفع مغایرت برای آنها واریز خواهد شد./فارس

شرط بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی صادر‌کنندگان مشخص شد

بسته سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ و نحوه رفع تعهد ارزی صادراتی سال ۹۷ صادرکنندگان برای سال ۹۹ تمدید شد و صادرکنندگان جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی تا پایان تیرماه برای ایفای تعهدات ارزی فرصت دارند.
 بر اساس مکاتبه معاون ارزی بانک مرکزی با رئیس سازمان مالیاتی ضوابط بازگشت ارز صادراتی مشخص شد.
در این مکاتبه آمده است: پیرو نامه بیستم فروردین سال‌جاری در خصوص برخورداری صادرکنندگان از هرگونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده به استحضار می‌رساند وفق تصمیمات اعضای محترم کمیته موضوع ماده 2 مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ابلاغی طی نامه مورخ بیست و سوم مهرماه بسته سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال 98 و نحوه رفع تعهد ارزی صادراتی سال 97 صادرکنندگان برای سال 99 تمدید گردید.به طوری که نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 99 همانند سال 98 و نحوه رفع تعهد ارزی سال 98 با رعایت شرایط اعلامی برای سال 97 خواهد بود. تأکید می‌نماید تعدیل 20 درصد ارزش پایه صادراتی و اجرای بند 7 مصوبه دوم اردیبهشت سال 97 فقط محدود به سال 97 بوده است.
شایان ذکر است به استناد توافق‌های انجام یافته در جلسه 28 فروردین در محل سازمان توسعه تجارت ایران با حضور نماینده محترم آن سازمان و سایر سازمان‌ها و نهادهای ذیربط مقرر شد صادرکنندگان جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی تا پایان تیرماه سال‌جاری مهلت خواهند داشت نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال 98 اقدام کنند./تسنیم

بهره‌برداری از چهلمین سد در دولت تدبیر و امید

 وزیر نیرو گفت: چهلمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید امروز در استان ایلام با هدف بهبود کیفیت آب شرب و تأمین آب مورد نیاز صنعت به بهره‌برداری می‌رسد.
رضا اردکانیان ادامه داد: قطار پویش هر هفته #الف_ب _ایران در ایستگاه استان ایلام متوقف خواهد شد و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مربوط به وزارت نیرو و پروژه‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی که مرتبط با کاروزارت نیرو است در این استان افتتاح می‌شود.
عضو هیأت دولت گفت: علاوه بر افتتاح چهلمین سد دولت تدبیر و امید در ایلام، ۲۲ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فردا در دشت فکه افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آنها جمع شبکه‌های آبیاری زهکشی که مسئولیت اصلی وزارت نیرو است در این دولت به ۳۰۱ هزار هکتار می‌رسد.
اردکانیان ادامه داد: بهره‌برداری از هر دو هکتارشبکه‌های آبیاری و زهکشی یک اشتغال مستقیم به همراه دارد و به این ترتیب تاکنون از این محل یکصدو ۵۰ هزار اشتغال فراهم شده ‌است و این روند بخصوص در سال جهش تولیدادامه خواهد داشت./ایرنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/9/541926/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها