گزارش«ایران» از رزمایش سراسری کمک مؤمنانه

ایران همدل


رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه شعبان امسال و با اشاره به مشکلاتی که به خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.»
همین پیام موجب شد تا پویشی به‌نام «ایران همدل» در سراسر ایران آغاز به‌کار کند. هدف از این پویش، فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه اسلامی است. در بیان رهبری، مواسات یعنی «همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه امور. انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبرویی» و «یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کردن.»  به‌دنبال تأکیدات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کمک مؤمنانه به مستضعفان، حساب توئیتری پایگاه اطلاع‌رسانی رهبرمعظم انقلاب هم با انتشار پیامی از این پویش رونمایی کرد. کمی نگذشت که شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دانشگاهی هم برای پیوستن به آن اعلام آمادگی کردند. کم کم چهره‌های معروف و سلبریتی‌هایی همچون علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال، رامبد جوان، مجری، اشکان خطیبی، بازیگر، احسان علیخانی، با انتشار پست‌هایی در اینستاگرامشان به این پویش پیوستند.
محمد باقر قالیباف نماینده تهران در مجلس یازدهم نیز با پیوستن به پویش ایران همدل، از گروه‌های جهادی برای شرکت در این حرکت، در حساب اینستاگرامش دعوت کرد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم با پیوستن به پویش مواسات و همدلی مؤمنانه ضمن اعلام تهیه سبد معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان برای شماری از خانواده‌های بی‌سرپرست، از معاونین و اعضای خانواده خود نیز برای پیوستن به این پویش دعوت کرد. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوان کشور نیز دیگر چهره سیاسی بود که با دعوت بیرانوند وارد این پویش شد. او البته از اپراتورهای تلفن همراه شرکت‌های تاکسی اینترنتی، کافه‌بازار، صبا ایده، تخفیفان، نیز دعوت کرد تا به این پویش بپیوندند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7333/1/541690/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها