پرچم ایران بر قله یکی از معروف‌ترین کوه‌های سوئیس نقش بست

همبستگی با ایران بر فراز آلپ


سوئیس در اقدامی نمادین با نمایش پرچم ایران بر یکی از معروف‌ترین قله‌های رشته کوه آلپ با مردم کشورمان در مواجهه با ویروس کرونا همدردی کرد. سفارت سوئیس در تهران در صفحه رسمی خود نوشت: «در بحبوحه بحران کرونا، شنبه شب در نمادین‌ترین کوه سوئیس، ماترهورن، پرچم ایران نشان داده شد تا به مردم ایران پیام امید، استقامت و قدرت بفرستد.» ماترهورن یکی از بلندترین قله‌ها در آلپ با ۴۴۷۸ متر ارتفاع در مرز سوئیس و ایتالیا است که به وسیله نورپردازی پرچم کشورها روی آن تابانده می‌شود و مردمی که در مجاورت این قله زندگی می‌کنند هر شب بعد از غروب آفتاب و تا ساعت ۲۳ آن را مشاهده می‌کنند.
روز 12 فروردین نیز در ایران با اجرای برنامه ویدئو مپینگ (نورپردازی سه بعدی) در برج آزادی تهران با تمامی کشورهای درگیر با ویروس کرونا اعلام همبستگی و همدردی شد. روزنامه گاردین نیز عکس برج آزادی منقوش به پرچم کشورهای درگیر با کرونا از جمله سوئیس را به‌عنوان یکی از بهترین عکس‌های روز انتخاب کرد و نوشت: «این یک پیام تقدیر از متخصصان حوزه بهداشت و درمان بود که می‌کوشند مانع بیماری همه‌گیر کرونا شوند.»
حالا سوئیسی‌ها در سلسله شب‌هایی که با تصویر پرچم کشورها روی یکی از معروف‌ترین کوه‌های خود پیام امید، استقامت و قدرت می‌فرستند، پرچم سه رنگ ایران را به نمایش درآوردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7332/1/541637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها