رئیس جمهور ی در نشست فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور:

روابط بخش خصوصی و دولت هوشمندانه تر شود

- با ارتباط نزدیک‌تر بانک‌ها، بخش خصوصی و بورس، می‌توانیم حرکت بزرگی را در عرصه اقتصادی ایجاد کنیم - کسب و کارهایمان براساس شرایط بدبینانه درخصوص دوام ویروس کرونا، باید تنظیم و برای آن برنامه ریزی شود روحانی در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا: بیماری اوج بگیرد ناگزیر از احیای محدودیت‌ها می‌شویم‌

‌رئیس جمهوری با بیان اینکه  اقدامات انجام شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در مسیر کنترل بیماری کرونا قرار داریم، گفت: اما اگر چنانچه سطح هشدارها و هوشیاری مردم کاهش یابد، خدای ناکرده ممکن است بیماری اوج بگیرد و در این شرایط ناگزیر به احیای مجدد محدودیت‌ها باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از همراهی مراجع عظام تقلید، علما و روحانیت در مسیر مقابله و کنترل بیماری کرونا، گفت: دقیقاً حساسیت‌ها و دغدغه‌های مراجع عظام، علما و روحانیت معظم طی مدت کنترل بیماری برای مراقبت از جان و سلامتی مردم به موازات و به همان میزان حساسیت و دغدغه مسئولین بهداشت و درمان بوده است که این موضوع بسیار حائزاهمیت است و جا دارد از همکاری و همراهی تمامی مراجع، علما، روحانیت، ائمه جمعه متولیان و هیأت‌های مذهبی تشکر و سپاسگزاری کنم.
رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص دستیابی به وضعیت رضایت‌بخش نسبی در مقابله با شیوع بیماری کرونا، همکاری و همراهی مردم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مایه مباهات دانست و اظهار داشت: اگر همکاری مردم در کنار تمهیدات اتخاذ شده همچنان تداوم پیدا کند، تا اندازه‌ای می‌توانیم نسبت به قطع زنجیره شیوع این بیماری امیدوار باشیم. روحانی گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده با توجه به تمهیدات اتخاذ شده از جمله افزایش مراکز آزمایشگاهی، تسریع در ارائه نتایج آن در زمان‌های کوتاه‌تر و در عین حال با تلاش کادر درمانی کشور و مراقبت‌هایی که انجام شده، افراد زیادی توانسته‌اند به شکل سرپایی درمان شوند.
رئیس جمهوری همچنین با مدیریت هماهنگ میان همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و با مراقبت‌های ویژه‌ای که انجام شده مسئولین با حضور بهنگام در استان‌ها و شهرستان‌هایی که آلوده می‌شدند و با مراقبت و ایجاد محدودیت‌ها توانسته‌اند از اوج‌گیری بیماری جلوگیری کرده و سریعاً وضعیت را به سمت شرایط با ثبات هدایت کنند. روحانی تصریح کرد: اقدامات انجام شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که با وجود آنکه در مسیر کنترل بیماری قرار داریم اما اگر چنانچه سطح هشدارها و هوشیاری مردم کاهش یابد، خدای ناکرده ممکن است بیماری اوج بگیرد و در این شرایط  ناگزیر به احیای مجدد محدودیت‌ها باشیم که البته امیدواریم مردم عزیز کماکان هشدارها را جدی بگیرند و جز برای امور ضروری زندگی از منزل خارج نشوند و به مسئولین در کنترل بیماری تا رسیدن به یک وضعیت با ثبات و قابل اطمینان کمک کنند. رئیس جمهور تأکید کرد: بدون تردید مسیر مقابله و کنترل این بیماری را بدون همراهی مردم نمی‌توان طی کرد. وی گفت:‌ در عین حال براساس گزارش‌های ارائه شده، کمیته‌های ستاد ملی موظف شدند که روند آغاز فعالیت در هر شهرستان و استان را با بررسی آمارها و شاخص‌های شیوع بیماری و وضعیت کنترل آن با رعایت شرایط خاص و پروتکل‌های مشخص، اعلام کنند و البته این موضوع بستگی تام و تمام به میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های هر استانی دارد.در این جلسه، رؤسای کمیته‌های مرتبط نتایج بررسی‌های خود را درخصوص بازفعالیت مراکز دینی و بقاع متبرکه ارائه کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ماه معنویت و میهمانی خدا قرار داریم و جان‌های تشنه برای راز و نیاز و عبادت و زیارت بقاع متبرکه بی‌قرار است، مقرر شد وزارت بهداشت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مناسب را تهیه و طراحی کند تا در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
ایران آغازگر درگیری و تنش در منطقه نخواهد بود  
رئیس جمهوری روز شنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با وی، ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان به دولت و ملت مسلمان قطر و همه مسلمانان جهان، ابراز امیدواری کرد که این ماه برای امت اسلام برکات و خیرات فراوانی به همراه داشته باشد. روحانی و امیر قطر روابط و همکاری‌های تهران- دوحه را مثبت و رو به توسعه ارزیابی و بر ضرورت تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات دو کشور تأکید کردند. رئیس جمهوری کشورمان با اشاره به تحرکات اخیر امریکا در منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران فعالیت و تحرکات امریکایی‌ها را با دقت زیر نظر داشته و آن را دنبال می‌کند،  اما هرگز آغازگر هیچ درگیری و تنش  در منطقه نخواهد بود. «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، بر ضرورت تلاش همه کشورها برای جلوگیری از تنش‌آفرینی در منطقه تأکید کرد.
رئیس ﺟﻤﻬﻮری همچنین در ﭘﯿﺎم های ﺟﺪاﮔــــــــــﺎﻧﻪ‌ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرهای اﺳﻼﻣﯽ ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و رحمت و مغفرت الهی، تصریح کرد: امیدوارم به برکت این ماه شریف و به واسطه کسب معنویت در این ماه پر فیض و خیر، بتوانیم موجبات تحکیم و تقویت هر چه بیشتر مناسبات میان کشورهای اسلامی را فراهم کنیم و همچنین با مساعی مشترک و تبادل تجربیات، روند مبارزه با ویروس کووید ۱۹ را تسریع بخشیده و شاهد بی اثر شدن این ویروس در سراسر جهان باشیم.‌

برش
رئیس‌جمهوری: به اندازه توانمان به مردم و اصناف کمک کردیم

رئیس جمهوری گفت: کرونا وجود دارد و ما باید مراقبت کنیم و واقعیت را بپذیریم و خودمان را با آن سازگار کنیم و با آن کنار بیاییم.
به‌گزارش ایسنا، رئیس جمهوری عصر دیروز در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی با بیان اینکه فشار زیادی بر دوش دولت قرار دارد، افزود: کاری که شرکت‌های دانش‌بنیان ما انجام دادند، قدم‌های بسیار خوبی بود. الان تقریباً نیاز ما در زمینه ونتیلاتور برطرف شده و اینکه ما خودمان سی‌تی‌اسکن، مواد شوینده و ماسک ان-۹۵ را تولید کنیم کار بزرگی است. رئیس جمهوری با اشاره به تلاش بانک‌ها برای کمک به جامعه در شرایط شیوع کرونا، تأکید کرد: ۲۴ هزار میلیارد تومان وام یک میلیون تومانی برای مردم در نظر گرفته شد. ممکن است بگویند که یک میلیون پول زیادی نیست اما باید بدانیم که خیلی‌ها به‌همین پول نیاز دارند. ما به اندازه‌ای که توانایی داشتیم پرداخت کردیم. البته مردم می‌گویند دولت بیشتر پرداخت کند، مگر پول ندارد؟ دولت می‌تواند بیشتر پول بدهد اما باید عواقب آن را هم دید. اگر پول بیشتری در اختیار مردم باشد آن وقت عواقب نقدینگی آن چیست؟ رئیس جمهوری افزود: هیچ دلیلی نداریم که چند ماه قرار است وضعیت کرونایی ادامه یابد. این ویروس ناشناخته است و برایش واکسن و درمانی مشخص نشده و اگر به داروی درمان قطعی این ویروس نرسیم یا دنیا نرسد در خرداد و تیر هم ممکن است با این بیماری مواجه باشیم.روحانی تأکید کرد: پس اگر می‌گوییم سفر انجام نشود، اجتماعات مردمی شکل نگیرد این باعث می‌شود کسب و کارها تأثیر بگیرند و به‌همین دلیل باید برای اقتصاد کشور در بلند مدت تصمیم‌گیری کنیم چون هنوز نمی‌دانیم تا کی با این ویروس مواجه هستیم. ممکن است تا آخر سال هم طول بکشد.
وی با بیان اینکه بورس کشور در ماه‌های اخیر درخشید، گفت: اگر زمینه ارتباط بورس با بخش خصوصی تقویت شود برندهایی در کشور هستند که اگر اعلام کنند اوراقی دارند مردم می‌پذیرند و خریداری می‌کنند تا حدی که شاید نیازی به حمایت بانک‌ها نباشد یا اگر هم بانک بخواهد حمایت کند راحت‌تر این کار را انجام می‌دهد. روحانی در پایان با انتقاد از برخی شایعه‌سازی‌ها در زمینه ورود نهاده‌ها به کشور از طریق گمرک گفت: من از منشأ این شایعات باخبرم و می‌دانم چه کسی آنها را طراحی می‌کند. همان کسی که نهاده را می‌آورد خودش هم شایعه درست می‌کند. هنوز نهاده‌اش روی آب و در درون کشتی است اما می‌گوید وارد شده و گمرک تحویل نمی‌دهد. من خواهش می‌کنم از این شیوه‌ها در شرایط فعلی استفاده نشود تا از این وضعیت عبور کنیم که مطمئن هستم اگر هماهنگی و تدبیر لازم را داشته باشیم این اتفاق خواهد افتاد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7331/1/541549/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها