گفت‌وگوی «ایران» با کاوه ستوده، پزشک استقلال که به کرونا مبتلا شد و بهبود یافت

نمی‌توانستم در خانه بنشینم، باید به بیماران کمک می‌کردم






حامد جیرودی
خبرنگار
«کووید 19» ویروسی است که تبعیضی بین فقیر و غنی قائل نمی‌شود و مثلاً برایش تفاوتی ندارد که فرد ورزشکار است یا سیاستمدار. در این مدت ورزشکاران و چهره‌های مختلفی به ویروس کرونا مبتلا شدند که یکی از آنها، کاوه ستوده پزشک تیم فوتبال استقلال بود. او به دلیل ابتلا به این ویروس، بیش از ١٠ روز در بیمارستان آتیه بستری شد و شرایط سختی را پشت سرگذاشت. با این حال، ستوده بعد از انجام تست نهایی با مجوز پزشکان مرخص شد و بعد از مدتی که در قرنطینه خانگی بود، بهبودی‌اش را به دست آورد و به زندگی عادی بازگشت و فعالیت‌های خود را از سر گرفت. او درخصوص روزهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرد، به خبرنگار «ایران» گفت: «اگر به طور خلاصه بخواهم بگویم، من قبل از شروع سال دچار مشکل شدم و بعد از اینکه آزمایشم مثبت شد، 10 روزی در بیمارستان بستری شدم ولی بعد از آن الحمدلله مرخص شدم و دوران قرنطینه ام نیز به پایان رسید. در حال حاضر شکر خدا خوب هستم و کارم را هم شروع کرده‌ام.»
این که خود ستوده به عنوان یک پزشک گرفتار کرونا شده، شاید برای برخی تعجب برانگیز باشد. او در این باره گفت: «همان طور که می‌دانید، این بیماری بسیار موذی است و ممکن است که هر فردی به آن مبتلا شود. من هم همه اقدامات احتیاطی را رعایت می‌کردم ولی شرایطی که به وجود آمده بود، اجتناب ناپذیر بود و نمی‌توانستم در خانه بنشینم و باید به نوبه خودم کمک حال بیماران باشم و در این شرایط به طریقی گرفتار این ویروس شدم و مدتی درگیر آن بودم اما خوشبختانه بهبودی‌ام را به دست آوردم.»
خدمت‌رسانی گروه‌های درمانی، پزشکان و پرستاران در این روزها بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و همه از آنها به خاطر از خود گذشتگی‌های‌شان تشکر کردند. ستوده درباره خدماتی که پزشکان و پرستاران در این مدت ارائه داده و می‌دهند، چنین صحبت کرد: «این قشر زحمتکش همیشه این کار را انجام می‌داده‌اند ولی شاید خیلی به چشم نمی‌آمده است و در این دوره خاص نمود پیدا کرد ولی با این حال، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی، همیشه کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند.»
در این مدت خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال، بخصوص هواداران استقلال نگران وضعیت پزشک تیم خود بودند. بازیکنان استقلال نیز در پست‌های مختلفی در زمانی که ستوده در بیمارستان بستری بود، به او روحیه دادند. ستوده در این خصوص چنین واکنشی داشت: «من شرمنده همه هواداران استقلال، دوستان عزیزم، بازیکنان و مربیان بخصوص دکتر نوروزی عزیز هستم که در این مدت به من محبت کردند و از آنها تشکر می‌کنم.»
در این ایامی که همه به نوعی درگیر مبارزه با کرونا بودند، خیلی از ورزشکاران و فوتبالیست‌ها هم به صورت مالی و هم با پخش مواد غذایی یا دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده به کمک مردم آمدند. ستوده در این خصوص چنین نظر داد: «این کار خیلی انسان دوستانه‌ای بود و دست‌شان درد نکند و جز این هم انتظاری نمی‌رفت. قشر ورزشکار بخصوص ایرانی‌ها همیشه انسان‌های فرهیخته و بامحبتی بوده‌اند و کمک به همنوع در این شرایط کاری بوده که آنها انجام داده‌اند و وظیفه انسانی‌شان بوده است. هر کسی هر کاری از دستش برآمده انجام داده و من از همه آنها تشکر می‌کنم.»
وضعیت برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر همچنان در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. عده‌ای معتقدند مسابقات از سر گرفته شود و عده‌ای بر این باورند که بازی‌ها به پایان برسد. ستوده در این باره چنین گفت: «اگر به فیفا و یوفا نگاه کنید و جملات بزرگان فوتبال را در نظر بگیرید، همه می‌گویند که جان یک انسان از همه چیز و همه جام‌ها بیشتر اهمیت دارد و تا وقتی که همه شرایط به خوبی فراهم نشود و این ریسک وجود داشته باشد که یک نفر هم آلوده شود و به بیماری دچار شود، برگزاری مسابقات کار اشتباهی است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7331/1/541542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها