محمدرضا حضرت‌پور، لیبرو تیم ملی والیبال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

کمک ورزشکاران به مردم و بیمارستان‌ها محبت نیست، وظیفه است






حامد جیرودی
خبرنگار
در روزهایی که خیلی‌ها تلاش می‌کنند نقشی در راه مقابله با ویروس کرونا داشته باشند، آنقدر خبرهای کمک ورزشکاران زیاد است که حسابش از دستمان در رفته. یکی از این ستاره‌ها، بازیکنی نام آشنا برای علاقه مندان به ورزش بخصوص طرفداران والیبال است. محمدرضا حضرت‌پور بازیکن ارومیه‌ای تیم ملی والیبال چند روز پیش ضمن تهیه تجهیزات پزشکی برای 2 بیمارستان این شهر، با پرستاران و کادر درمانی نیز دیدار کرد. لیبرو 21 ساله تیم والیبال شهرداری ارومیه درخصوص اقدامات خود به خبرنگار«ایران» گفت: «نه تنها در ارومیه بلکه در کل کشور همه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تلاش می‌کنند. وقتی به بیمارستان طالقانی ارومیه مراجعه کردم، فکر نمی‌کردم که از لحاظ تجهیزات چیزی کم داشته باشند. البته ماسک، گان و دستکش داشتند ولی شیلد مناسب با گان سرهم و عینک نداشتند. برای همین تصمیم گرفتم کمک‌هایی هر چند کم به بیمارستان داشته باشم. با چند شرکت تجهیزات پزشکی هم صحبت کردم که گفتند پرستاران بیشتر وقت‌ها خودشان می‌آیند وسایل مورد نیازشان را تهیه می‌کنند. در ادامه با بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه هم که صحبت کردم، دیدم آنها هم کمبود وسایل دارند. برای همین تصمیم گرفتم که به این دو بیمارستان کمک کنم.» او قصد دارد کمک‌های خود را به مردم ارومیه هم برساند: «برنامه دیگری هم دارم. می‌خواهم به افراد بی‌بضاعت و کسانی که کرونا کسب و کارشان را با مشکل مواجه کرده هم کمک برسانم. افراد و مشاغل زیادی هستند که در این مدت نتوانسته‌اند درآمد مناسبی داشته باشند و برای همین حدود 40، 30 درصد از کمک‌هایم را به آنها اختصاص می‌دهم و از چند روز دیگر اقلامی مانند برنج و روغن را به‌دست افراد نیازمند می‌رسانم.»
البته حضرت‌پور در این مسیر خیرخواهانه تنها نیست. تعدادی از همبازیان لیبرو تیم ملی، او را در اقدامات نوع دوستانه همراهی می‌کنند: «بچه‌های تیم ملی خیلی کمک کرده‌اند. وقتی با امیر غفور، سیدمحمد موسوی و سعید معروف صحبت کردم، خیلی از این موضوع استقبال کردند و قرار شد کمک‌های‌شان را به ما برسانند. میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و جواد کریمی هم کمک کردند. همچنین آقای بهنام محمودی هم خیلی کمک کرد و توانستیم وسایل زیادی تهیه کنیم. همان‌طور که گفتم بخشی از کمک‌ها را هم می‌خواهیم به دست مردم برسانیم.»
براساس اخباری که هر روز در رسانه‌ها منتشر می‌شود، ورزشکاران رشته‌های مختلف سعی می‌کنند گامی در این مسیر بردارند و ماجرا تنها به والیبال یا کشتی و فوتبال محدود نمی‌شود. حضرت‌پور در این باره نظر قابل توجهی دارد:«من فکر می‌کنم در مواقع بحرانی و در شرایط فعلی که همه انسان‌ها یک دشمن مشترک به‌ نام کرونا دارند، وظیفه‌مان است که به هم کمک کنیم. فرقی هم نمی‌کند که ورزشکار باشیم یا مثلاً چهره‌ای سیاسی. از طرفی به‌نظر من ورزشکاری که کمک می‌کند، محبت نیست، وظیفه‌اش است. باید به هم یاری برسانیم تا کرونا را شکست دهیم.»
در حالی که تمام مسابقات لغو شده و ورزشکاران هم از انجام تمرینات گروهی منع شده‌اند، حضرت‌پور سعی می‌کند آمادگی جسمانی اش را حفظ کند:«طبیعتاً در این مدت که وضعیت کرونا شدید شد، نتوانستیم در سالن تمرین کنیم ولی سعی کرده‌ام تمرینات هوازی را به‌صورت انفرادی انجام دهم و وزنه هم می‌زنم. در روزهای آینده که شرایط بهتر و سختگیری‌ها کمتر شد، حالا نه به‌صورت دسته جمعی ولی با دو سه نفر تمرین با توپ را شروع خواهیم کرد.»
در این روزهای کرونایی، اتفاق مهمی در تیم ملی والیبال افتاد. تعویق یکساله المپیک توکیو باعث شد فدراسیون والیبال به همکاری خود با ایگور کولاکوویچ که قراردادش تا پایان المپیک 2020 بود، خاتمه دهد. حضرت‌پور درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه نظرش در این باره چیست؟ چنین پاسخ داد:«این تصمیم فدراسیون بوده و من نمی‌توانم دخالتی درباره آن داشته باشم. البته آقای کولاکوویچ خیلی برای والیبال ایران زحمت کشید و حالا تصمیم با فدراسیون است که مربی ایرانی بیاورد یا خارجی، وظیفه ما بازیکنان هم این است که برای تیم ملی خوب بازی کنیم.» این بازیکن که در سال 2017 همراه با تیم ملی نوجوانان و در سال 2019 همراه با تیم ملی جوانان به قهرمانی جهان رسید و در بازی‌های آسیایی 2018 قهرمانی با تیم ملی بزرگسالان را تجربه کرد، تعویق یکساله المپیک را به سود والیبال ایران می‌داند:«به نظرم اتفاق خوبی است. فکر می‌کنم که لیگ برتر قرار است زودتر شروع شود و اردوهای تیم ملی هم برگزار خواهد شد و وقت زیادی داریم تا به آمادگی ایده آل برسیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7330/1/541438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها