عزم خیّران برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان

رسم نیکوکاری با کرونا ور نمی‌افتد




حمیرا حیدریان
 خبرنگار
کرونا هرچند به فاصله اجتماعی دامن زده و فاصله فیزیکی آدم‌ها را بیشتر کرده اما دل‌ها ی بزرگ جایی است که کرونا به آنجا راهی ندارد.
همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان از دور و نزدیک ایران خبر می‌رسد که نیکوکاران با عزمی قوی تر از گذشته به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی و اجتماعی از کرونا شتافته‌اند.
یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با «ایران»، از پویش داوطلبانه اصناف تبریز برای کمک به نیازمندان خبرداد. او گفت: 10  هزار بسته حمایتی بین اقشار آسیب پذیر و کم درآمد آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود. وی افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع بیماری کرونا که به دنبال آن بسیاری از کسبه و اصناف تعطیل و دچار ضرر و زیان شده اند و از افراد کم درآمد محسوب می‌شوند، اتاق اصناف با همکاری بخش خصوصی اقدام به جمع آوری بسته‌های حمایتی کرده است که در سراسر استان از جمله شهر تبریز توزیع خواهد شد. این مسئول اظهار داشت: ١٠ هزار بسته آماده شده از امروز (٦ اردیبهشت) بین نیازمندان توزیع خواهد شد. ضمن اینکه امیدواریم این حرکت با کمک خیرین تا پایان ماه مبارک رمضان و اتمام بیماری کرونا ادامه داشته باشد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی نیز با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا وقف‌های مربوط به اطعام روزه‌داران برگزار نخواهد شد، گفت: طی ماه رمضان ۲۵۰۰ بسته مواد غذایی از محل نیات وقف بین نیازمندان شناسایی شده توزیع خواهد شد.
حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور اظهار کرد: برخی از نیات مرتبط با ماه رمضان در استان توسط واقفان وجود دارد که اجرای آن با تجمعاتی همراه است که به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از اجرای آن صرفنظر خواهیم کرد. وی افزود: در طرح ضیافت همدلی از محل موقوفات و کمک خیرین، بسته‌های غذایی در طول ماه رمضان بین خانواده‌های نیازمندی که از طریق کمیته امداد و استانداری شناسایی شده‌اند، توزیع خواهد شد.
محمد ‌هاشمی، رئیس اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: ٧٠٠ خیریه در استان فارس فعالیت دارند که در مقاطع مختلف از جمله ماه مبارک رمضان اقدام به جمع‌آوری و توزیع اقلام مصرفی برای نیازمندان در سراسر استان می‌کنند اما در این ماه مبارک و با توجه به شیوع بیماری کرونا که به بخش زیادی از کارگران و کارفرمایان بخصوص بنگاه‌های  کوچک تر آسیب زده است، ترجیح ما بر این است که به جای توزیع اقلام غذایی هزینه آن را به صورت بن در اختیار کارگران نیازمند قرار دهیم تا شاید  گوشه کوچکی از آسیب وارده از بیماری کرونا را بتوانیم جبران کنیم.
محمد‌ هاشمی با اشاره به اینکه این کمک‌ها تنها بخش کوچکی از نیاز هزاران کارگر اصناف این استان را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: قطعاً دولت باید با حمایت‌های خود توجه ویژه ای به این قشر زحمتکش داشته باشد و در کنار آن اعضای اتاق اصناف از این افراد حمایت می‌کند تا بیشتر از این دچار آسیب‌های اقتصادی نشوند.
نوید مسائلی، مدیر مؤسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی اصفهان نیز در گفت و گو با «ایران» از حمایت مؤسسات مردم نهاد از کودکان و نیازمندان استان اصفهان خبر داد و گفت: ده‌ها مؤسسه مردم‌نهاد در استان مشغول فعالیت هستند که با شروع بیماری کرونا هر یک به نوبه خود اقدام به کمک‌رسانی کرده‌اند و حال با توجه به روند این بیماری و نیز آسیب پذیر بودن قشر نیازمند جامعه و با شروع ماه مبارک رمضان، این مؤسسات خودجوش  اقدام به جمع آوری و توزیع اقلام معیشتی برای آنان کرده است که مؤسسه ما در این حرکت همگام با سایر نهادها وارد عمل شده است. وی افزود: از آنجایی که کودکان کار به نوعی نان‌آور خانواده هستند و با شیوع بیماری کرونا از فعالیت بازداشته شده اند، مؤسسه ما اقدام به جمع آوری و توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی برای ٧٠٠کودک کار در شهر اصفهان و دولت آباد کرده است.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7330/1/541437/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها