جزئیات دریافت وام یک میلیون تومانی



مهسا قوی قلب
خبرنگار
این روزها بحث ارائه وام یک میلیون تومانی به سرپرستان یارانه بگیر با ابهاماتی در خصوص نحوه دریافت و بازپرداخت مواجه شده است، برخی تمایل دارند، بدانند این وام مشمول چه کسانی می‌شود و باید برای دریافت آن چه اقداماتی را انجام دهند. حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا، درباره جزئیات روند اعطای این وام به «ایران» می‌گوید: وام یک میلیون تومانی فقط به خانواده‌های مشمول یارانه، تعلق می‌گیرد. با اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ۲۵ میلیون خانواده یارانه بگیر داریم. وی می‌افزاید: اطلاعات ۲۳ میلیون خانوار در سامانه ما موجود است و بقیه این خانواده‌ها افرادی هستند که زیرمجموعه ستاد‌هایی مانند ستاد کل نیروهای مسلح هستند و اطلاعات آنها در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. او در ادامه توضیح می‌دهد: هر فرد فقط می‌تواند به میزان یک میلیون تومان و آن هم یک بار از این وام استفاده کند. افرادی که تا ۳۱ فروردین ماه پیامک زده‌اند و سیم‌کارت به‌نام سرپرست خانوار است، روز ۴ اردیبهشت ماه وام را دریافت می‌کنند و کسانی که تا یکشنبه مورخ ۷ اردیبهشت پیامک ارسال کنند، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت مبلغ مورد نظر را دریافت می‌کنند. مهلتی که برای ارسال پیامک گذاشته شده تا ۱۸ اردیبهشت ماه است و افرادی که تا ۱۸ اردیبهشت ماه پیامک بزنند تا پایان ماه مبارک رمضان وام به حسابشان پرداخت خواهد شد. میرزایی در خصوص آغاز کاهش اقساط از مبلغ یارانه به‌صورت ماهانه می‌گوید: بنابه نظر نظام بانکی و اعلام‌های قبلی؛ از تیرماه اقساط به‌صورت خودکار به میزان ۳۵ هزار و صد تومان از کل مجموعه یارانه کاسته می‌شود. به‌عنوان مثال در یک خانواده چهار نفره که به میزان ۱۸۲ هزار تومان یارانه به آنها تعلق می‌گیرد، ماهانه ۳۵ هزار و صد تومان از مبلغ کل کاسته می‌شود. تعداد اقساط هم به‌مدت ۳۰ ماه است.
میرزایی با اشاره به اینکه برخی افراد هنوز موفق نشده‌اند، سیم‌کارت را به‌نام خود کنند، بیان می‌کند: توسط سه اپراتور سیم‌های اعتباری رایگان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد، به نحوی که تحویل درب منزل انجام می‌شود. سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا می‌افزاید: برای کل مردم به هیچ عنوان بیشتر از یک میلیون تومان واریز وجه نداریم. تنها ۴ میلیون خانوار در نظر گرفته شده‌اند که در زمینه آنها در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود. به نحوی که برای خانواده دو نفره و سه نفره یک و نیم میلیون تومان، چهار نفره و بیشتر دو میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است و این افراد در تاریخی که بعداً اعلام خواهد شد، ما به التفاوت مبلغ مورد نظر را دریافت خواهند کرد. میرزایی در پایان در خصوص افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند و یارانه آنها هنوز جدا نشده یا اینکه یارانه آنها جدا شده ولی هنوز حتی اولین یارانه هم به حساب آنها واریز نشده، می‌گوید: این افراد هم مشمول وام یک میلیون تومانی می‌شوند و چنانچه پیامک نزده‌اند، باید کد ملی سرپرست را به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.  او، در خصوص افرادی که موفق نشده‌اند، پیامک را ارسال کنند و تصور می‌کنند که مشکلات فنی در خصوص ارسال پیامک وجود دارد، نیز بیان می‌کند: تاکنون ما ۳۲ میلیون پیامک دریافت کرده‌ایم و افرادی که به مشکل برخوردند، می‌توانند با تغییر ستینگ گوشی خود مشکل را برطرف کرده و پیام را ارسال کنند، یا در نهایت از گوشی فرد دیگری پیامک بفرستند.
به‌گفته میرزایی، تاکنون ۳۲ میلیون پیامک دریافت شده که حاوی کد ملی معتبر بودند، اما از این تعداد شماری سرپرست خانوار نبودند یا اینکه سرپرست خانوار سیم‌کارت به‌نام او نبوده یا اینکه سرپرست یارانه بگیر نبوده است. برخی از افراد هم که چندین سیم‌کارت به‌نام خود داشتند، چندین بار پیامک زدند. در حال بررسی کلیه پیامک‌های دریافتی هستیم و پس از بررسی دقیق، در تاریخ‌های یاد شده، مبلغ مورد نظر به حساب افراد واریز خواهد شد. خواهشمند است مردم از مراجعه حضوری برای دریافت سیم‌کارت خودداری کنند، زیرا در صورت تداوم مراجعات حضوری، امکان پلمب شدن کل دفاتر پیشخوان خدمات دولت وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7326/1/540988/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها