معاون مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک خبرداد

قرنطینه سالمندان تا پایان ریشه کنی کرونا


گروه اجتماعی /  بیش از ۵ هفته از آغاز قرنطینه در آسایشگاه خیریه معلولین و سالمندان کهریزک می گذرد. به گفته معاون مدیر کهریزک در طی این مدت با تلاش های صورت گرفته، شیوع بیماری درمیان مددجویان و پرسنل مهار شده است. حمیده پورفهیم همچنین از احتمال تمدید مدت قرنطینه تا انتهای سال و زمان ریشه‌کن شدن کامل بیماری کرونا خبر می دهد و به «ایران» می گوید: طبق صحبت وزیر بهداشت و احتمال شیوع بیشتر بیماری کرونا در فصل پاییز، برای محافظت از جان و سلامتی مددجویان،برنامه‌ریزی‌ها به صورتی انجام شده که قرنطینه در این مرکز تا پایان سال و زمان ریشه کن شدن کامل بیماری ادامه یابد. وی می افزاید: برگزاری کلاس های آموزش مستمر در مورد نحوه مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا به صورت هفتگی و افزایش سطح آگاهی پرسنلی که ارتباط مستقیم با مددجویان دارند باعث شده، میزان ابتلا به این بیماری درمیان پرسنل و گیرندگان خدمت کاهش یافته و اوضاع آسایشگاه تحت کنترل قرار گیرد. پور فهیم در ادامه به مشکلات روحی برخی از مددجویان در دوران قرنطینه اشاره می کند و می گوید: حدود ۴۸۰ نفر از ۱۷۵۰ مددجویی که در کهریزک حضور دارند سالمندان آگاه و معلولان جوان تشکیل می‌دهند. این افراد به دلیل دوری از خانواده، دوستان و حتی خیرینی که به صورت منظم با آنها دیدار داشتند در معرض مشکلات و فشارهای روحی و روانی قرار گرفتند‌. از آنجایی که تعداد خانواده هایی که حاضر شدند در مدت شیوع کرونا وظیفه پرستاری از مددجو را در خانه برعهده بگیرند انگشت شمار بود، برای حفظ سلامت روان آنها برنامه ریزی شد. در واقع شرایطی را فراهم کردیم تا آنها بتوانند با استفاده از امکانات شبکه‌های آموزشی و همچنین کلاس های مجازی که به کمک معلمین خیر تشکیل می شود درس بخوانند و اوقات فراغت خود را پر کنند.

گروهی دیگر نیز در کلاس های آموزشی نظیر آموزش نمایش، مهارت زندگی و حتی مشاوره شرکت  می کنند تا از عوارض روحی و روانی قرنطینه در امان بمانند. معاون مدیر آسایشگاه کهریزک با تأکید بر افزایش نیازهای این مرکز اظهار می کند: متأسفانه با شروع قرنطینه از همراهی حدود ۱۳۰۰ نیکوکار محروم شده ایم البته تعداد زیادی از آنها به صورت غیر حضوری به ما کمک کرده و برخی از نیازهای این مرکز را تامین می کنند. برای مثال روزانه ۵۰۰ عدد ماسک توسط نیکوکاران به این مرکز اهدا می‌شود.
اما نیاز ما بسیار بیشتر از این تعداد است، به طوری که روزانه ۱۶۰۰ ماسک جراحی و ۳۰۰ عدد ماسک N۹۵ در کهریزک مصرف می شود. همچنین روزانه ۵۵۳۰ جفت دستکش لاتکس و ۷۸ لیتر محلول ضدعفونی هم مورد استفاده قرار می گیرد، که هزینه بالایی را به این آسایشگاه تحمیل می‌کند. متأسفانه تأمین تجهیزات و مواد بهداشتی به صورت روزانه صورت می گیرد و در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر خیرین و نیکوکاران هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7325/1/540900/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها