تجهیز پدافند هوایی ارتش به پهپادهای دوربرد و رزمی




نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی به  ۳ نوع پهپاد شناسایی، دوربرد و رزمی جدید مجهز شد. از جمله پهپادهایی که روز گذشته با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرماندهان پدافند و نیروی هوایی ارتش و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به ارتش تحویل داده شد پهپادی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر است.
به گزارش ایرنا، وزیر دفاع در مراسم تحویل این پهپادها که روز گذشته و در تقارن با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران  در سازمان صنایع هوایی و صنایع هسای اصفهان برگزار شد، بومی سازی و ارتقای مجموعه پهپادی کشور و دستیابی به فناوری طراحی و ساخت هواپیماهای جت بدون سرنشین چندمنظوره با سرعت و ارتفاع بالا با قابلیت حمل انواع محموله‌ها را یک دستاورد مهم برشمرد و تصریح کرد: حفظ آمادگی در حوزه مأموریت‌های نیروی پدافند هوایی شامل آزمایش تمام سامانه‌های پدافندی کوتاه برد و دوربرد توپخانه‌ای و موشکی و همچنین دستیابی به سامانه‌های سلاح ایجاد اختلال و فریب در شبکه پدافندی دشمن از مهم‌ترین اهداف این اقدام بوده است.
امیر سرتیپ حاتمی در تشریح مشخصات فنی هواپیماهای «جت بدون سرنشین چند منظوره»، خاطرنشان ساخت: این پهپادها با وزنی بالغ بر ۴۷۰ کیلوگرم و ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت پروازی قابلیت اوج گیری و انجام عملیات در ارتفاع ۴۰ هزار پا را دارا می باشد. او افزود: این پهپادها با برد ۱۰۰۰ کیلومتر و مداومت پرواز ۱۸۰ دقیقه است. هواپیماهای بدون سرنشین «ابابیل ۳» و «کرار» نیز پهپادهای دیگری بودند که به مجموعه ناوگان نیروی هوایی ارتش افزوده شدند. پهپادهایی که در تعداد انبوه توسط متخصصان صنایع هوایی وزارت دفاع تولید شده است.
وزیر دفاع در تشریح قابلیت‌های پهپادهای ابابیل ۳ گفت: این پهپادها یک پرنده شناسایی رزمی میان برد با قابلیت حمل محموله های مختلف الکترواپتیکی و رزمی  بوده که  مأموریت اصلی آن‌ها جمع آوری و ارسال داده های مأموریتی تصویری اپتیکی در مناطق مختلف کشور و همچنین انجام عملیات تهاجمی رزمی علیه اهداف مورد نظر در شعاع عملیاتی ۱۵۰ کیلومتری است.
امیر سرتیپ حاتمی در خصوص قابلیت های پهپادهای کرار نیز تصریح کرد:  پهپاد کرار پهپادی رزمی و استراتژیک است که قابلیت حمل و رهاسازی محموله‌هایی در کلاس هواپیماهای با سرنشین بوده و به توانمندی‌های رزمی و انتحاری مجهز شده است. او پهپاد رزمی کرار را پهپادی نقطه زن دانست که با موتور توربوجت به منظور مأموریت رزمی علیه اهداف سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.
حاتمی تأکید کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح متعهد است تا نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های رزم زمینی ، هوایی، دریایی، موشکی، الکترونیک و... تقویت کرده و از هیچ تلاش و کوششی در راستای ارتقای توان رزم نیروهای مسلح فروگذار نکند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7325/1/540886/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها