هوای اکثر مناطق ایران امروز و فردا بارانی است

سیل در کرمان آماده‌باش در سیستان




گروه ایران زمین: سیل روستاهای مناطق کویری کرمان را محاصره کرد و راه‌های روستایی را به زیر آب برد. از سوی دیگر، به دلیل احتمال ورود سیلاب از سوی افغانستان ، شهرستان‌های زابل و شمال استان سیستان و بلوچستان در آماده‌باش به سر می‌برند.
علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران در گفت وگو با «ایران» درباره آخرین وضعیت سیلاب در جنوب کشور تصریح کرد: بارندگی روز گذشته در استان‌های جنوبی  به پایان رسید. دراستان هرمزگان به جز آبگرفتگی جزئی در بندر لنگه و روستاهای اطراف در روز جمعه گزارش خسارتی نداشته ایم. در همین حال بارندگی در  فارس نیز منجر به خسارتی نشده است.
اما در استان کرمان با وجود پایان  بارندگی 8 روستا در شهرستان‌های شهداد (جهر، اندوجرد، امیرآباد، عباس آباد، تکاب، همت‌آباد و پوزه کوه) گلبافت (کشیت) دچار آبگرفتگی شده است. روز جمعه در روستای پوزه کوه اقلام امدادی توزیع شده است. در این استان چون راه روستایی به زیر آب رفته و در روستای جهر به دلیل عدم امکان دسترسی زمینی امدادرسانی هوایی آغاز شده و در حال انجام است. دراستان سیستان و بلوچستان نیز آبگرفتگی جزئی در ایرانشهر، زاهدان و نصرت‌آباد داشتیم. به دلیل احتمال ورود سیلاب از کشور افغانستان به شهرستان زابل و شمال استان همچنان همه نیروها کماکان در حال  آماده‌باش هستند.
وی افزود: متأسفانه بارش باران در شهرستان های نهبندان و سربیشه خراسان جنوبی موجب مرگ  یک موتورسوار در پی برخورد با آب‌نماهای جاده‌ای شد.
به گفته وی دیروز شدت بارندگی در کرمان به حدی بود که  موجب شد روان‌آب‌ها وارد شهداد و اندوهجرد شود  و طغیان رودخانه‌ها  دو، سه روستا از جمله امیرآباد و زیارتگاه  را دچار آبگرفتگی کرد.
روستای جهر که دارای جمعیت بالایی است دیروز جمعه آب، برق و تلفن همراه و ثابت نداشت.
 این روستا از روز جمعه  تاکنون در محاصره آب و طغیان رودخانه‌ها قرار دارد.
هوا رو به گرم شدن می‌رود
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با ورود دو سامانه بارشی جدید در روزهای ابتدایی هفته آسمان بیشتر استان‌های کشور بارانی خواهد بود اما از اواخر یکشنبه هوا رو به گرم شدن می‌رود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت وگو با «ایران» از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و اظهار داشت: با ورود این سامانه بارشی آسمان بیشتر استان‌های کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه بارانی خواهد شد.
ضیاییان ادامه داد: شدت بارش‌ها در این مدت در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از اصفهان خواهد بود . همچین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در دامنه‌های شمالی البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: از امروز با نفوذ سامانه دیگری از غرب، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های واقع در زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد که شدت بارش در مرکز و غرب اصفهان، غرب یزد، شمال کرمان و بخش‌هایی از استان مرکزی است.
وی با بیان اینکه  طی امروز و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: به تدریج از اواخر روز یکشنبه با تضعیف این سامانه‌های بارشی افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور را خواهیم داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران امروز ابری، در بعضی ساعات ابری و همراه با وزش باد و بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود .

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7324/1/540794/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها