«رژه خدمت» ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت»


گروه سیاسی/ روز ارتش امسال با برگزاری «رژه خدمت» و با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت»گرامی داشته شد. روز ارتش جمهوری اسلامی که در خاطره تاریخی کشورمان همواره با برگزاری رژه های باشکوه نیروها و یگان های مختلف ارتش و رونمایی از آخرین دستاوردهای دفاعی کشور رقم خورده است؛ امسال به گونه دیگری با انجام «رژه خدمت» یگان‌های منتخب ارتش و با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» گرامی داشته شد. تغییری که بر اثر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا و با هدف  رفع آلودگی از بخش‌های اعظمی در کشور انجام شد. روز گذشته همچنین رئیس جمهوری در پیامی به مناسبت روز 29 فروردین،روزارتش؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران را نه نماد جنگ‌سالاری که مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی خطاب کرد. حسن روحانی در این پیام که توسط امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم «رژه خدمت» یگان‌های منتخب ارتش قرائت شد، با بیان اینکه امروز سربازان و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی حماسه می‌سازند، گفت: در این روزهای سخت، ارتش‌های جهان کمتر درگیر جنگ‌اند ولی دشمنی نهان و پنهان به جنگ همه بشر آمده است. این جنگ، جنگی جهانی است اما نه نیمی از جهان با نیمی دیگر؛ که این ویروس پنهان، با همه‌ جهان در جنگ است. اکنون گویی‌ همه‌ جهان وطن ماست و ما در همه جای جهان با یک دشمن می‌جنگیم و همین نکته، این جنگ را مقدس‌تر ساخته است.» رئیس جمهوری با یادآوری اینکه بنا به پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی، امکان نمایش رژه‌ سربازان ایران وجود ندارد اما شهروندان ایران در خانه و همه فعالان اقتصادی و اجتماعی در محل کار، مانور اقتدار ملی و اجتماعی «مدافعان وطن» و «یاوران سلامت» را به چشم می‌بینند و بر ارتش جمهوری اسلامی ایران و بر کادر سلامت درود می‌فرستند، افزود: ارتش چه در جنگ، چه در صلح – چه در جنگ سخت چه در جنگ نرم – چه در جبهه، چه در خیابان – چه در پادگان و چه در بیمارستان – پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه‌ی ایرانیان است. شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید. شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید.
روحانی با یادآوری پشتیبانی‌های کادر بهداشت و درمان از رزمندگان در دوران دفاع مقدس، امروز ارتش را پشتیبان آنها در جبهه مقابله باکرونا دانست و تأکید کرد: مطمئنیم جبهه‌ای که پشتش به ملت و ارتش و نیروهای مسلح باشد حتماً پیروز است.
او با این بیان که جهان این جنگ را فراموش نخواهد کرد‌، گفت: این انسانی‌ترین جنگ تاریخ است که در آن همه انسان‌ها و همه ارتش‌ها برای انسان‌ها می‌جنگند. این رژه‌ تاریخی از صد رژه‌ مناسبتی برتر و زیباتر است  و ما از ارتش، نظم و انضباط اجتماعی در فاصله‌گذاری اجتماعی ، جان فدا کردن برای میهن، جنگیدن برای صلح و ایمان به خداوند و خدمت به خلق را می‌آموزیم. وی ادامه داد: عظمت کار ارتش در مقاطع مختلف در صحنه‌های اجتماعی از کمک به ملت و دولت در جریان سیل، زلزله، بیماری و دیگر بلایای اجتماعی، ضرورت حفظ نیروی جنگ و دفاع در دوران صلح و آرامش را بیش از پیش ثابت می‌کند. ارتش ما نه نماد جنگ‌سالاری که مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی است. دولت‌ها در این میان می‌آیند و می‌روند تا به ملت‌ها خدمت کنند اما ارتش‌ها می‌مانند و شما در تاریخ می‌مانید چه پیش چشم ملت رژه بروید چه برای سلامت سربازان رژه نروید. صدای بلند ارتش و ملت بزرگ ایران در روز 29 فروردین 1358 که «ارتش فدای ملت – ملت فدای ارتش» جاودانه خواهد ماند.
روحانی روزگذشته همچنین در گفت‌وگوهایی جداگانه با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن دریافت گزارش‌هایی از اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، از تلاش همه نیروهای مسلح به عنوان مدافعان وطن و یاوران سلامت، قدردانی کرد.
نیروهای مسلح سدی آهنین در برابر دشمنان
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه خدمت گرامیداشت روز ارتش که با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع  و فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش در مرکز آموزش و پشتیبانی شهید امانی نیروی زمینی در تهران برگزار شد؛ نیروهای مسلح ایران  را سدی آهنین در برابر دشمنان و برادری دلسوز در کنار توصیف کرد. امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی در سخنانی به مناسبت این مراسم گفت: ارتش امروز به چنان توانی رسیده‌ است که در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کند و سربلند است، در همین لحظه و ساعت رزمندگان ارتش در نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی دست در دست برادرانمان در سپاه و ناجا مشغول حفاظت از حدود و ثغور این کشور هستند و در 2۴ شهر رژه خدمت و در ۴۹ شهر خدمات پزشکی را ارائه می‌کنند و این توانی است که در سایه جمهوری اسلامی ایران و رهبری مقام معظم فرماندهی کل قوا به دست آمده است. امیر موسوی همچنین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) و روز حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان را به محضر فرمانده کل قوا ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح و همرزمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و از حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و قرائت پیام رئیس جمهوری ایران به مناسبت روز ارتش تشکر کرد و افزود: رئیس جمهوری با بیانیه خود خلأ مراسم‌های روز ارتش را به خوبی جبران کردند. او در ادامه با قدردانی از همه نیروهای ارتش از بیش از ۱۱ هزار نفر کادر بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در کنار کادر بهداشتی کشور قرار گرفته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.
رژه خدمت مدافعان وطن، یاوران سلامت
مراسم «رژه خدمت» با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» رژه ای بود از آخرین تجهیزات و سامانه‌های رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و کمک‌های مؤمنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا که از مقابل جایگاه عبور کردند.
در این مراسم انواع آمبولانس، خودرو رفع آلودگی ارس و درخش، خودرو مه پاش و انواع تجهیزات و یگان های رفع آلودگی نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته شد. نیروی پدافند هوایی ارتش هم در این آیین آزمایشگاه و رادیولوژی سیار، درمانگاه متحرک، انواع آمبولانس و خودرو‌های آتش نشانی، خودرو رفع آلودگی و «ش م ر» درخش ۷، خودرو «ش. م. ر Dsm » را به نمایش گذاشت. داروخانه سیار، سامانه قائم ۹۹، آتگو آب و کف پاش، سامانه جبار ۹، درفش ۷، دندانپزشکی سیار و انواع تجهیزات و یگان های رفع آلودگی از تجهیزات و ادوات نیروی هوایی ارتش نیز از مقابل جایگاه عبور کرد. نیروی دریایی ارتش نیز انواع آمبولانس و خودروهای آتش نشانی و کامیون‌های رفع آلودگی، خودرو های واکنش سریع، سامانه‌های پزشکی سیار در این آیین به نمایش گذاشت.
نیروهای چهارگانه ارتش، با آماده سازی ده‌ها هزار بسته های معیشتی و بهداشتی در راستای همدلی و کمک‌های مؤمنانه این بسته‌ها را در میان مردم در نقاط مختلف کشور توزیع می‌کنند. رژه خدمت همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار و یگان‌های حاضر در این رژه، بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7324/1/540784/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها