رئیس جمهوری در مراسم افتتاح همزمان چندین طرح آب و برق استان تهران:

با ویروس کرونا و تحریم درحال جنگ هستیم




پنجشنبه گذشته با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی، چندین طرح بزرگ  صنعت آب و برق استان تهران به ارزش 2 هزار و 800 میلیارد تومان افتتاح شد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم با اشاره به اینکه تا پایان سال نیز طرح‌هایی به ارزش 50 هزار میلیارد تومان در حوزه وزارت نیرو افتتاح می‌شود، این افتتاح را به معنای تلاش ملت برای ساختن ایران اسلامی دانست و درعین حال گفت: مردم ما کاملاً بدانند گرچه امسال، سال سختی است و همانطوری که بارها گفتم با 2 ویروس تحریم و کرونا در حال جنگ هستیم، اما در عین حال همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که از سختی مردم بکاهیم تا علی‌رغم اینکه سال سختی است، مردم بتوانند به طور نسبتاً مطلوب زندگی را بگذرانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی با بیان اینکه امسال برای همه دنیا سال سختی است و برای ما سختی مضاعف دارد، تأکید کرد که دولت، شرکت‌های خصوصی و دولتی ، نهادها و همه بخش های کشور، به رغم جنگ همزمان با دو ویروس تحریم و کرونا، لحظه‌ای از تلاش و فعالیت در مسیر سازندگی ایران اسلامی باز نخواهند ماند.
رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح 50 هزار میلیارد تومان پروژه دیگر تا پایان سال، تصریح کرد: پیام این کار این است که ملت بزرگ ایران و همه شرکت‌های خصوصی و دولتی، کارگران و مهندسین علی‌رغم اینکه در یک جبهه با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، در جبهه دیگر به فعالیت اقتصادی و کار سازندگی در کشور ادامه می‌دهند.
او اضافه کرد: می‌دانیم اکنون کارکردن آسان نیست؛ باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک و ضدعفونی‌ها استفاده کرد؛ اما در عین حال همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند که امسال، سال جهش تولید است و این مسیر تولید به خوبی ادامه پیدا می‌کند. روحانی به مردم ایران اطمینان داد که همه اعضای دولت، شرکت‌ها، نهادها و همه بخش‌ها اعم از خصوصی، دولتی و عمومی لحظه‌ای نیست که فعالیت خودشان را متوقف کرده باشند یا متوقف کنند؛ با همه پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت خودشان را ادامه می‌دهند.
در مراسم روز پنجشنبه، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند، فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب ملارد و تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت افتتاح شد.
با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر و شبکه فاضلاب صفادشت 50 هزار نفر جمعیت این منطقه تحت پوشش قرار گرفته و32 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
همچنین با افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب ملارد 150 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و 235 هزار نفر جمعیت این منطقه تحت پوشش آن خواهد بود.
با افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر نیز 250 هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار گرفته و 125 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
گفت و گوی تلفنی روحانی با وزیر نفت
رئیس جمهوری همچنین روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با وزیر نفت  گفت: با توجه به برنامه های اقتصادی دولت در یکسال اخیر و تحقق پیشبرد این برنامه ها بدون اتکای بودجه کشور به درآمدهای نفتی که برای نخستین بار در تاریخ کشور تجربه شد، این فرصت بسیار مغتنم فراهم شده تا بتوانیم هر چه بیشتر از خام فروشی نفت نیز فاصله بگیریم.حسن روحانی با اشاره به نوسانات شدید در بازار جهانی نفت و کاهش بهای آن، گفت: شتاب دادن به برنامه‌های تدوین شده این وزارتخانه برای افزایش تولید فراورده‌های نفتی و جلوگیری از خام فروشی، می تواند آسیب نوسانات شدید بازار جهانی و کاهش بهای نفت را بر اقتصاد نیز به حداقل ممکن برساند.روحانی سال جاری را سال آماده سازی و بهره برداری از پروژه های بزرگ عمرانی و زیربنایی در کشور خواند و از وزیر نفت خواست به گونه ای برنامه ریزی کند که پروژه های بزرگ نفتی کشور طبق برنامه ریزی و زمانبندی تدوین شده، در موعد مقرر در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرند.بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز در این گفت و گو گزارشی را درباره روند پیشرفت پروژه های نفتی، بازار جهانی نفت و تبادلات نفتی با کشورهای جهان ارائه داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7324/1/540781/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها