رئيس ستاد مقابله با کرونای تهران:

کرونا در تهران دوباره جان گرفته است


سرانجام پس از نزدیک به دو ماه مبارزه با ویروس کرونا مسئولان وزارت بهداشت طی  روزهای  گذشته اعلام کردند آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری دو رقمی شده و  فوتی‌های مرتبط با بیماری کووید19 کاهش پیدا کرده است. به گزارش «ایران»  آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد دیروز  تعداد موارد فوت تا ظهر روز چهارشنبه  در سراسر کشور به 94 مورد رسیده است این در حالی است که گفته می‌شود آمار فوتی‌های مرتبط با تهران یک‌سوم آمار کل فوتی‌های سراسر کشور بوده است.
دکترعلیرضا زالی فرمانده  ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: کرونا در تهران دوباره جان گرفته است. شیوع عدم رعایت نکات بهداشتی یک ماه دیگر خودش را نشان می‌دهد. وی درباره آمار فوتی‌های مرتبط با تهران به خبرگزاری صدا و سیما گفت: استان تهران بالاترین میزان مراجعه، بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا ،بالاترین  میزان مریض‌های بد حال و بالاترین میزان بستری و میزان بخش اشغال ویژه را در کشور به خودش اختصاص داده است. طبیعی است که با چنین آماری میزان فوتی‌ها کاملاً متفاوت خواهد بود.
دکتر زالی افزود:  نکته بسیار مهم این است بیمارانی که در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند  در زمره بیماران بدحال هستند و  این بیماران در خطر بیشتری از مرگ و میر قرار می‌گیرند چون بیماری در این گروه از شدت بالایی برخوردار است. او ادامه داد :طبیعی است بیمارانی که در 48 ساعت اخیر فوت شده‌اند افرادی‌اند که دو تا سه هفته از شروع  علائم بالینی‌شان گذشته بود و عمدتاً در تخت‌های مراقبت ویژه بستری بودند.  بنابراین این آمار از این نظر توجیه علمی و فنی دارد.
زالی اظهار داشت : در زمینه آمار مبتلایان در تهران دیروز (چهارشنبه) 327مورد جدید در بخش عادی بستری شده و 72 مورد  هم در رمزه بیماران جدید بوده که در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند. البته در مقابل 598 بیمار هم از مجموعه بیمارستان‌های بزرگ تهران ترخیص شده‌اند .
فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران عنوان کرد: بارها اعلام کردیم؛ حضور غیرضروری در سطح شهر، تجمعات، افزایش بار ترافیکی، تغییرات در ساختار حضور افراد ،بالا رفتن چگالی حضور افراد نه تنها امروز و فردا آثار خودش را نشان نخواهد داد بلکه حداقل در میزان فوتی یک ماه بعد شاهد خواهیم بود. یعنی اگر تغییراتی در خوشه‌های جمعیت در تهران اتفاق بیفتد میزان  تغییر مرگ و میر ما یک ماه بعد آثار خودش را نشان خواهد داد. بنابراین باز هم تأکید می کنم مهم‌ترین عاملی که منجر به افزایش مبتلایان می‌شود حضور افراد است.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7323/1/540692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها