حقوق ۵۳ میلیون تومانی یک مدیر


رئیس دیوان محاسبات کشور، روز گذشته تفریغ بودجه ۹۷ را در صحن علنی مجلس قرائت کرد . براساس گزارش تفریغ بودجه، دولت در سال 1397 بالغ بر 43هزار و 243 میلیارد تومان یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها پرداخت کرده که 44 درصد بیشتر از پیش‌بینی در قانون بودجه بوده است. در قانون بودجه 97 میزان پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.
عادل آذر در خصوص قرائت دیرهنگام گزارش دیوان محاسبات گفت: این گزارش با تأخیر قرائت می‌شود چون شرایط کرونایی باعث شده این گزارش در قالب چهار بخش منابع و مصارف، تبصره‌ها و ماده واحده و نظارت و پیش‌بینی‌ها تهیه شود. البته تعدادی از مصوبات سری شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در تهیه تفریغ بودجه تأثیرگذار بوده، ما گزارش تفریغ نفت و صندوق توسعه ملی را به صورت سری تهیه و تحویل رئیس مجلس داده‌ایم.
 رئیس دیوان محاسبات در توضیح بخش سوم حسابرسی عملکرد مربوط به حقوق و مزایای مدیران و کارکنان دولت گفت که سقف کامل پرداختی مدیران ۲۳میلیون و ۴۸۳ هزار تومان است اما خالص دریافتی ۲۴۱ نفر از مدیران بیشتر از سقف تعیین شده بوده که در مجموع ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اضافه پرداختی داشتند. بالاترین میزان حقوق توسط احدی از مدیران بالغ بر ۵۳میلیون تومان بوده که دیوان محاسبات در حال رسیدگی است؛ کما اینکه تاکنون ۳۶۰پرونده مربوط به وضعیت حقوق پرداختی دستگاه اجرایی به ارزش ۱۷۰۰میلیارد تومان به دادسرا ارسال شده و با اقدامات پیشگیرانه دیوان محاسبات ۲۹میلیارد تومان به حساب خزانه‌داری کل کشور برگشت داده شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7322/1/540610/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها