جهانگیری در مراسم معارفه وزیر جدید جهادکشاورزی ​​​​​​​:

بخش کشاورزی مسئول تأمین امنیت غذایی مردم است


معاون اول رئیس جمهوری بخش کشاورزی را عهده‌دار تأمین امنیت غذایی مردم دانست و گفت: بزرگ‌ترین مسأله کشور مطمئن شدن از تأمین امنیت غذایی مردم است و هیچ حکومتی نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشد.
روز گذشته مراسم معارفه وزیر جهاد کشاورزی در این وزارتخانه با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه کاظم خاوازی گفت:‌ هیچ حکومتی نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی خود بی‌تفاوت باشد و بگوید حالا بخش کشاورزی هم نبود در این دنیای به این بزرگی کالای مورد نیاز خود را از گوشه و کنار دنیا وارد و آن را تأمین می‌کنیم.جمهوری اسلامی به طریق اولی نمی‌تواند چنین کند.
 وی اضافه کرد:‌ بخش کشاورزی مسئولیت تأمین امنیت غذایی کشور را عهده‌دار است و ما یک کشور پرجمعیت با اهداف بلند و مشخص در دنیا حضور داریم و فعالیت می‌کنیم؛ ‌بنابراین بزرگ‌ترین مسأله این است که امنیت غذایی مردم تأمین شده است تا از ناحیه غذای مردم با فشارهای سیاسی آنچنانی علیه حکومت و جامعه مواجه نشویم.
 معاون اول رئیس جمهوری گفت: ما کشور پرجمعیتی هستیم و با اهداف بلند و مشخصی در دنیا حضور داریم و باید مطمئن شویم که امنیت غذایی مردم تا حد زیادی برقرار است و از این جهت با فشارهای سیاسی آنچنانی علیه حکومت و مردم مواجه نمی‌شویم.
 جهانگیری با بیان اینکه خاوازی انسان خودساخته‌ای است، اظهار کرد: از زمانی که آقای خاوازی برای تصدی این پست در مظان انتخاب قرار گرفت من ندیدم برخلاف کانال‌های ارتباطی متعددی که با من داشت از واسطه‌ها بخواهد که کسی را ببیند و  بخواهد که با کسی دیدار داشته باشد و خود را معرفی کند، در حالی که معمولاً افراد در این شرایط سعی می‌کنند چنین کارهایی انجام دهند.  
وی افزود: از همان ابتدا یکی از کسانی که هم از سوی دوستانی چون آقای کلانتری و خود آقای حجتی مطرح بودند همین آقای خاوازی بود که بعداً آقای کشاورز هم به این جمع اضافه شد و همه یکی از گزینه‌هایی که برای جایگزینی مطرح می‌کردند آقای خاوازی بود./ ایرنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7320/1/540458/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها