سیدهادی طباطبایی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال در گفت‌وگو با «ایران» :

می‌خواستیم به پزشکان و کادر درمانی بگوییم قدردان‌شان هستیم


حامد جیرودی
خبرنگار
یکی از اتفاق‌های قابل توجهی که در چند روز اخیر افتاد، حضور تعدادی از بازیکنان سابق و مربیان فعلی فوتبال در سطح خیابان‌های تهران و ضدعفونی کردن ماشین‌های در حال تردد بود. این اهالی فوتبال همچنین با حضور در بیمارستان فیروزآبادی تهران با پزشکان، پرستاران و کادر درمانی دیدار کرده و از آنها به خاطر زحماتی که در این روزهای مبارزه با کرونا می‌کشند، تقدیر و تشکر کردند. یکی از افرادی که در این جمع حضور داشت، سیدهادی طباطبایی دروازه‌بان سابق تیم ملی و استقلال بود. او با اشاره به این اقدامات به خبرنگار«ایران» گفت:«کشور در شرایطی قرار گرفته که نیازمند کمک به یکدیگر هستیم و برای شکست دادن ویروس کرونا، باید یک کار تیمی انجام دهیم. بعد از اینکه خیابان‌ها را ضدعفونی کردیم، برنامه‌ریزی هم انجام دادیم که در بیمارستان فیروزآبادی حضور پیدا کنیم. کادر پزشکی و درمان در خط اول مبارزه قرار دارند و باید بدانند همه در کل ایران قدردان زحمات‌شان هستیم. در این بین، همه ارگان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی، مردم و ورزشکاران تلاش می‌کنند تا کادر درمان سختی کمتری را تحمل کنند و ما می‌خواستیم بگوییم که جان آنها هم برای ما عزیز است و آنها را از خانواده خودمان می‌دانیم.»
فوتبالی‌هایی که در این دو برنامه حضور داشتند، لباس‌های ایزوله به تن داشتند و موارد بهداشتی را رعایت کردند. طباطبایی در این خصوص گفت:« قاعدتاً وقتی در چنین جاهایی حضور پیدا می‌کنیم، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و از نزدیک شاهد تلاش‌های‌شان بودیم و از آنها تشکر کردیم.»
در این مدت خیلی از ورزشکاران رشته‌های مختلف به یاری مردم آمده‌اند. طباطبایی در این خصوص چنین نظر داد:« همه ما ورزشکاران به عنوان کسانی که در این جامعه زندگی می‌کنیم، یک وظیفه اجتماعی هم داریم و نسبت به این موضوع باید اهتمام بیشتری داشته باشیم. یکی از اهداف من، این بود که نشان بدهیم در قبال جامعه مسئولیم و هر کسی به طریقی می‌تواند کمک کند. امروز نیاز این است و شاید فردا جامعه نیاز دیگری داشته باشد. در این میان برنامه‌مان این است که مایحتاجی را هم برای تعدادی از خانواده‌های نیازمند تهیه کنیم.»
طباطبایی در خصوص واکنش مردم وقتی فوتبالیست‌های سابق مانند نیما نکیسا، محمد نوازی و محمد مؤمنی را در خیابان کنار خود می‌دیدند، هم صحبت کرد:« اول از همه از این بچه‌ها تشکر می‌کنم. چون به هر کدام‌شان زنگ زدم، لطف کردند و آمدند. قطعاً هم وقتی مردم ما را می‌بینند، بازتاب فوق العاده‌ای دارد. وقتی ما را به آن شکل در خیابان می‌دیدند، برخوردشان خیلی جالب بود. این نشان می‌دهد جامعه ما پذیرای این هست که می‌توانیم به هم کمک کنیم.»
در این مدت رسول خادم و کمیل قاسمی با سفر به استان گیلان، کمک‌های خوبی به بخش‌های درمانی شهرستان های مختلف این استان داشتند. ضمن اینکه سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس هم یک میلیارد تومان به مردم انزلی کمک کرد و برای‌شان مواد غذایی و بهداشتی تهیه کرد. طباطبایی که اصالتاً گیلانی و اهل رشت است، در این خصوص گفت:
«من از همه کسانی که در این زمینه ورود کرده‌اند، تشکر می‌کنم. گیلان یکی از استان‌هایی است که خیلی زود دچار کرونا شد و یک همه‌گیری عجیبی به وجود آمد و سرعتش هم بالا بود. البته مردم و مسئولان خیلی کمک کردند و توانستند ویروس را کنترل کنند. گیلان هم از لحاظ اقتصادی استان قوی‌ای نیست و بیشتر از آنکه صنعتی باشد، صیادی و کشاورزی است و باید کمک بیشتری به گیلان شود. من خودم با اینکه بچه رشت هستم ولی نتوانستم به شهرم بروم و در تهران تنها ماندم. چون واقعاً لازم بود که مردم به آنجا سفر نکنند و رفت و آمدها باعث می‌شود ویروس بیشتر سرایت کند.»
طباطبایی صحبت‌هایش را ادامه داد:« متأسفانه ما در فوتبال خبرهای بد را خیلی بیشتر از خبرهای خوب می‌شنویم و ذائقه مردم به سمتی رفته که حواشی را بیشتر دوست دارند. من با فوتبالیست‌ها زندگی کرده‌ام و به چشم دیده‌ام که خیلی از آنها بدون وضو وارد زمین نمی‌شوند ولی کسی ندیده است. خیلی از فوتبالیست‌ها به جامعه و مردم کمک می‌کنند. مثلاً علی کریمی یکی از کسانی بود که کمک‌های زیادی به گیلان فرستاد و دستش هم درد نکند. همان طور که فوتبال مرزها را شکسته و هر بازیکنی در جاهای مختلف بازی می‌کند، کرونا هم مرزها را شکسته و هر کسی در هر جایی می‌تواند باید کمک کند. ما به غیر از شهر و استان خودمان باید به جاهای دیگر هم کمک کنیم. در زلزله استان کرمانشاه، خود من به همراه تعدادی از بچه‌ها حضور پیدا کردیم. آنجا هم‌وطن ماست.»
طباطبایی به حاشیه‌های فوتبال اشاره داشت. هفته گذشته کری عجیبی بین هواداران و تعدادی از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس بر سر تاریخچه دو باشگاه و مؤسسان آن به وجود آمد. این در حالی است که طباطبایی و نکیسا به عنوان دو دروازه‌بان سابق سرخابی در این روزها کنار هم بودند. «شیر کپنهاگ» در این خصوص توضیح داد:
«ما فوتبالیست‌ها رقابت‌مان فقط داخل زمین است و بیرون از آن با هم رفیق هستیم. نیما هم مانند برادر من است اما در آن بحث تاریخچه اشتباهی به وجود آمد که سهوی یا عمدی از واقعیت به دور بود. وقتی چنین اتفاقی به وجود می‌آید و احساسات هواداران تهییج می‌شود، از آنها چه انتظاری دارید. هوادار فقط به عشق تیمش است که به استادیوم می‌رود و یا از تلویزیون برنامه‌ها را دنبال می‌کند. اینکه چنین آیتمی پخش می‌شود و بعد از واکنش هواداران، عذرخواهی هم نمی‌شود، تحریک کننده است. نباید نگاه سلیقه‌ای و رنگی وجود داشته باشد. البته عذرخواهی کردند ولی این عذرخواهی می‌توانست همان موقع اتفاق بیفتد تا تنش بیشتر به وجود نیاید.» طباطبایی یکی از منتقدان مدیران قبلی استقلال بخصوص امیرحسین فتحی بود. او درباره حضور احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید آبی‌ها گفت:« من بعد از رفتن مدیر قبلی صحبت نکردم و سه چهار ماهی هم استقلال مدیرعامل نداشت. اگر هم سکوت کردم، به این دلیل بود که احساس می‌کردم که جنگ قدرتی بر سر مدیریت استقلال اتفاق می‌افتد و واقعاً همین طور هم شد. الان هم نگران استقلال هستم، چون این باشگاه شرایط خوبی ندارد و اگر الان هم صحبت نمی‌کنم، به این دلیل است که همه درگیر کرونا هستیم و فوتبال هم تعطیل است. مطمئن باشید به وقتش صحبت خواهم کرد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/1/540389/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها