تهران هنوز در تب کرونا

- فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: شهر تهران هنوز یک شهر در تب و تاب اپیدمیک است - باید بدون شتاب و عجله و با تأنی و برنامه ریزی منظم‌تر و منسجم‌تر به این سمت حرکت کنیم گزارش «ایران» از برنامه های ناوگان حمل‌ونقل عمومی در روز اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی

طرح ترافیک در تهران  اجرا نمی شود

گزارش «ایران» از برنامه های ناوگان حمل‌ونقل عمومی در  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
مسافران رعایت نکنند، استفاده از ماسک و دستکش اجباری می شود

پرستو رفیعی / خبرنگار: بیش از دو هفته از اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌گذرد و مسئولان  همچنان بر رعایت آن به عنوان موثرترین راه غلبه بر بحران کرونا تأکید می‌کنند. با همه هشدارها دیروز دوباره  شهر تهران یکی از شلوغ ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. ترددهایی که باعث نگرانی مسئولان بهداشتی کشورشده چرا که  این مسأله می تواند تعداد مبتلایان و  قربانیان کرونا را افزایش دهد . به گفته محمود ترفع ،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی طی روز گذشته افزایش داشت. وی با اشاره به اینکه چهار راه ولیعصر تلاقی خطوط تندرو ۱ و ۷ جزو پرمسافرترین خطوط اتوبوسرانی است که مسافران دو ایستگاه مترو در آن حوالی نیز به خطوط تندرو اتوبوسرانی سرازیر می‌شوند اظهار کرد:اگر اتوبوسی با ظرفیت تکمیل شده به ایستگاه‌ها می‌رسید، عوامل مستقر در ایستگاه‌ها اجازه ورود مسافران بیرونی به داخل اتوبوس را نمی‌دادند تا بر ازدحام اتوبوس افزوده نشود. همچنین به منظور کاهش ازدحام در ایستگاه‌ها، اتوبوس‌های کمکی به ایستگاه‌های موردنظر اعزام شد. همچنین در راستای بهتر اجرا شدن فاصله‌گذاری اجتماعی روی صندلی‌های اتوبوس‌‌ها را علامت‌گذاری کرد‌ه‌ایم تا شهروندان از آن استفاده نکنند و فاصله‌ها بهتر رعایت شود.

بی توجهی برخی از شهروندان به هشدارها  و رعایت فاصله گذاری
با توجه به درخواست مکرر مسئولان از شهروندان به رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی متأسفانه روز گذشته بسیاری از مسافران بدون ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی وارد اتوبوس‌ها می‌شدند و به تذکرات توجهی نداشتند. این اتفاق در خطوط متروی شهر تهران نیز مشاهده می شد و حجم مسافران مترو نیز نسبت به روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشت. مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران هم  با تأیید افزایش حجم مسافر روز ۲۳ فروردین ماه در مترو نسبت به روز گذشته گفت: در صورت ادامه این روند استفاده از ماسک در مترو اجباری می‌شود.  فرنوش نوبخت در ادامه گفت: میزان مسافران در ایستگاه‌های تقاطعی مانند همیشه زیادتر است. اما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام داده‌ایم از جمله اینکه نشانه گذاری جهت رعایت فاصله در محل گیت‌ها، باجه‌های فروش بلیت و حتی صندلی قطار‌ها انجام گرفته است. وی تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت تردد و میزان مسافران در مترو عادی است. همه چیز تحت کنترل بوده و مردم باید در صورتی که علائم ابتلا به کرونا دارند در مترو حضور نیابند.  

کاهش تعداد سرنشین در تاکسی‌ها  
هرچند با شیوع بیماری کرونا تمایل به استفاده از تاکسی از سوی مسافران کاهش یافته است اما رانندگان تاکسی و آن دسته از افرادی که همچنان از این وسیله نقلیه استفاده می کنند، طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.  علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره گفت: سوار شدن دو سرنشین در صندلی عقب تاکسی‌ها از روزهای پایانی سال گذشته به صورت اختیاری و داوطلبانه توسط برخی رانندگان تاکسی اجرایی شد و همچنان هم ادامه دارد. وی همچنین از اجرای تفکیک فضای راننده و مسافر در تاکسی خبر داد و گفت: برای محافظت از سلامت تاکسیرانان و شهروندان شهر تهران، در هفته جاری عملیات اجرایی تفکیک فضای استقرار راننده از مسافرین از طرف سازمان تاکسیرانی آغاز می‌شود.

 افزایش 40 درصدی تردد در جاده‌های کشور
 اما افزایش ترافیک تنها به داخل شهر محدود نشد و سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از افزایش 40 درصدی تردد در جاده‌های کشور در هفته سوم نسبت به هفته دوم فروردین خبر داد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/1/540381/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها