گفت و گوبا شهربانو منصوریان قهرمان ووشو جهان که اقدام به تولید ماسک کرد

هر کسی بتواند و کمک نکند خیانت کرده است




حامد جیرودی
خبرنگار
مقابله با شیوع ویروس کرونا همچنان در سراسر دنیا ادامه دارد و در کشورمان هم بسیاری از مردم برای مبارزه با این بیماری تلاش می کنند. خیلی از ورزشکاران نیز به نوبه خود در این زمینه دست به کار شده‌اند و فعالیت های زیادی را انجام می‌دهند. یکی از این ستاره‌ها، شهربانو منصوریان قهرمان ووشو جهان است که از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا دست به کار شد و با همکاری چند خیاط، اقدام به تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده کرد که این موضوع بازتاب زیادی داشت. این بانوی مطرح ورزش ایران درباره کمک رسانی‌هایی که به مردم در این ایام انجام داده، به خبرنگار «ایران» چنین توضیح داد: «وقتی این شرایط خاص برای مردم کشورمان به وجود آمد و خیلی‌ها کمک های انسان‌دوستانه خود را برای مردم آغاز کردند، من هم که خودم از قشر ضعیف این جامعه بودم، احساس مسئولیت کردم و تصمیم گرفتم کارهایی را در این زمینه انجام دهم. البته کلاً در ایام عید و بعضی مواقع دیگر هم اگر کمکی از دستم بربیاید، انجام می دهم. در این مدتی هم که کرونا شیوع پیدا کرد، به این نتیجه رسیدم حالا که مردم به من اعتماد دارند، می توانم کارهایی را انجام دهم و فکر می کنم هر ایرانی اگر می‌تواند باید کمک کند وگرنه خیانت کرده است.»
او صحبت های خود را این‌طور ادامه داد: «ما کمک‌های‌مان را ابتدا برای زادگاهم سمیرم و روستاهای اطراف و جاهای دیگری که خودم می شناختم، انجام دادیم ولی در ادامه برای جاهای دیگر مانند تهران هم ماسک تهیه کردیم. چرا که آقای حمید استیلی که به ما سفارش تولید تعداد زیادی ماسک داد و ما با کمک این پیشکسوت خوب فوتبال ایران توانستیم برنامه‌های مان را بیشتر و بهتر پیش ببریم. از ایشان تشکر می‌کنم که در این کار خیرخواهانه شرکت کرد.»
در این مسیر به غیر از استیلی، نهادهای دیگری هم یاری رسانی کرده اند که منصوریان در این خصوص هم صحبت کرد: « بله در این مدت جاهای دیگری مانند پژوهشگاه کلام زنده که کارگاه‌هایی درباره مهارت‌های زندگی و تحولات فردی برگزار می کند، به کمک ما آمدند. ضمن اینکه ما کمک های مردمی هم داشتیم و وقتی مردم ویدئوهایی را که من در این رابطه منتشر کردم دیدند، به کمک آمدند که بسیار خوب بود و از آنها تشکر می کنم.»
شیوع کرونا باعث شده تا خیلی از ورزشکاران نتوانند تمرینات حرفه‌ای خود را مانند گذشته دنبال کنند. منصوریان که سابقه کسب 5 مدال طلا در مسابقات جهانی ووشو را در کارنامه خود دارد، به این موضوع چنین واکنشی داشت: «واقعیت این است که من در این مدت وقتی برای تمرین نداشته‌ام که دلیل آن همین شیوع کرونا و دیگر کمک‌رسانی‌هایی بود که درباره آن توضیح دادم. البته این شرایط برای ما بسیار سخت است. چرا که با شیوع کرونا، فعالیت‌های باشگاهی معلق شده و این‌طور نیست که بگویم به طور مثال 10 میلیون تومان در حسابم دارم و می توانم خرج کنم. من قبلاً با پولی که گرفته‌ام، خانه و ماشین خریده ام و در حال حاضر شرایط اقتصادی خوبی ندارم. البته خدا به داد آنهایی برسد که کارگر هستند و نمی توانند سر کار بروند. ما شاید با کمک‌های مان بتوانیم به 2 یا 3 هزار نفر مواد غذایی و بهداشتی برسانیم. کشور ما بیش از 80 میلیون جمعیت دارد و ای کاش یارانه ها افزایش پیدا کند تا مردم بتوانند کیسه برنج یا 2 عدد مرغ یا 2 کیلو گوشت تهیه کنند تا 10 روز تا یک ماه در خانه بمانند.»
منصوریان که مدتی است مادر هم شده، در کنار ورزش حرفه ای به نگهداری از فرزندش هم می پردازد. او در این خصوص گفت:« آرشام الان 10 ماهه شده و روز به روز شیرین تر می شود ولی با این حال همسرم و خانواده در کنارم هستند و این باعث شده تا ووشو را همچنان دنبال کنم. البته ادامه این شرایط بسیار ناراحت کننده خواهد بود. چون من هم مانند همین مردم هستم و به آنها کاملاً حق می دهم و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، ممکن است مجبور شوم به سر کار بروم. چون لیگ کنسل شده و مسابقات برگزار نمی‌شود و کار مربیگری هم نمی توانم انجام دهم. واقعاً یک کارگر روزمزد چطور باید زندگی‌اش را ادامه دهد تا یک تخم مرغ یا پنیر سر سفره خانواده اش بگذارد. یک عده هستند که قبل از عید چک داده اند و الان موقع وصول چک شان است.»
منصوریان که پیش از این در چین مسابقه می داد، در این باره راهکار مدنظر خود را هم ارائه داد: «به نظرم دولت می تواند به مردم وام 10 میلیونی بدهد با یک سال استراحت که بدون سود یا کارمزد هم باشد. الان در چین به مردم 3 هزار، 4 هزار و یا 10 هزار یوان پول داده اند. »
او و خواهرانش (الهه و سهیلا) برای مسابقات ووشو به چین باز می گردند؟ منصوریان به این سؤال چنین پاسخ داد: «الان چینی‌ها خیلی خوب بحث کرونا را مدیریت کرده‌اند و به وضعیت نرمال رسیده اند و فکر می کنم شرایط شان از ما در حال حاضر بهتر باشد. برای همین فکر می کنم که اگر اجازه آغاز مسابقات صادر شود، در چین شرایط بهتری برای کسب درآمد خواهیم داشت.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7318/1/540305/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها