دستور روحانی برای تسریع در پرداخت اعتبار یک میلیون تومانی برای یارانه بگیران




گروه سیاسی/  دولت برای اجرای مرحله دوم مقابله با ویروس کرونا ازامروز آماده شده است. در جلسه چهارشنبه گذشته هیأت دولت که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد و نیز تماس‌های جداگانه رئیس جمهوری با وزرای کشور و بهداشت، نیرو و نفت و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین وضعیت مقابله با کرونا در کشور و نیز شرایط و تمهیدات لازم برای اجرای گام دوم، بررسی و اندیشیده شد.
بر این اســــــــــــــــــاس، پنجشنبه گذشته رئیس جمهوری در گفت‌وگو با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاستن از عوارض اقتصادی ناشی از توقف برخی کسب و کارها در دوران کرونا و تأکید بر این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر تسریع در اجرای پیشبرد طرح های حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حجت‌الاسلام حسن روحانی در این گفت‌وگو بر تسریع در اجرای طرح اعتبار یک میلیون تومانی برای هر خانواده یارانه‌بگیر برای ماه اردیبهشت تأکید کرد. محمدباقر نوبخت نیز در این گفت‌وگو گزارشی از روند اجرای این طرح و همچنین طرح‌های عمرانی که ضرورت دارد تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسند، ارائه کرد.
اعتبار یک میلیون تومانی برای هر خانواده یارانه بگیر، بخشی از مصوبات ستاد اقتصادی دولت برای کمک به مردم برای عبور از شرایط کرونایی است. مطابق این طرح، به هر خانواری که یارانه دریافت می‌کند، یک میلیون تومان اعتبار پرداخت می‌شود و این مبلغ در اقساطی 24 ماهه از محل یارانه آنان پرداخت می‌شود. رئیس جمهوری همچنین در این روز، پس از دریافت گزارش‌های جداگانه‌ای از وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از شنبه (امروز) و آغاز فعالیت کسب و کارهای کم‌ریسک در همه استان‌ها به جز تهران، تأکید کرد که این طرح باید با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.
روحانی در گفت‌وگو با سعید نمکی، ضرورت هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها و نظارت دقیق و جدی از سوی وزارت بهداشت برای رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسب و کارهای کم‌ریسک را در دوره اجرای این طرح، مورد تأکید قرار داد. عبدالرضا رحمانی فضلی نیز در این گفت‌وگو گزارشی را از کار کمیته امنیتی و اجتماعی ارائه و بر آمادگی وزارت کشور برای اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی تأکید کرد. رئیس جمهوری در این گفت‌وگو، هماهنگی منسجم‌تر وزارت کشور با وزارت بهداشت برای پیشبرد طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و بازفعالیت کسب و کارهای کم‌ریسک از روز شنبه را ضروری خواند و تأکید کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی باید به طور دقیق در همه این کسب و کارها، اماکن عمومی و به‌ویژه در وسایل نقلیه عمومی اجرا و مراعات شود.
ادامه فعالیت پروژه‌های زیربنایی نفت و نیرو
پنجشنبه  رئیس جمهوری همچنین در تماس‌های جداگانه‌ای با وزرای نفت و نیرو، ضمن دریافت گزارشی از روند اجرای طرح‌های مرتبط با این دو وزارتخانه تأکید کرد که پروژه‌های زیربنایی در حوزه فعالیت این دو وزارتخانه در شرایط جدید، طبق برنامه باید مورد بهره برداری قرار بگیرد.
روحانی، با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهش تولید» نقش طرح‌های این دو وزارتخانه از جمله در حوزه آب و برق و انرژی را در توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، محوری و بسیار با اهمیت خواند و بر بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ در این حوزه‌ها طبق زمانبندی‌های تعریف شده، تأکید کرد.
او به وزیر نفت دستور داد در روند اتمام پروژه لوله نفت از گوره به جاسک تسریع شود تا این طرح هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد. رئیس جمهوری همچنین ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه پرسنل وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تأمین نیازهای کشور در حوزه انرژی در روزهای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: حفظ سلامت کارکنان فعال در حوزه‌های تولید و خدمت رسانی به مردم، اولویت نخست است و پروتکل‌های بهداشتی باید به دقت در همه بخش‌های این وزارتخانه‌ها رعایت شود.
دستور روحانی برای تسریع در عرضه سهام بنگاه‌های دولتی در بورس
رئیس جمهوری روز گذشته نیز در گفت وگو با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد سریعاً طبق مصوبه اخیر دولت، سازوکار عرضه سهام بنگاه‌هایی را که در اختیار دولت، نهادهای عمومی و نیروهای مسلح هستند، در بورس فراهم کند.
حجت الاسلام حسن روحانی در این گفت وگو ضمن تأکید بر رفع موانع و تسریع و تسهیل در ترخیص کالاهای مانده در گمرک، دستور داد طبق تأکید جدید دولت، در روند تخلیه کالاها و تجهیزات پزشکی و درمانی که از این به بعد وارد کشور می‌شود، در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را به عمل آورد.
رئیس جمهوری همچنین تأکید کرد که گزارش اقدام‌های انجام شده در این حوزه‌ها نیز در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.
موج دوم مقابله با کرونا نیازمند همراهی بیشتر مردم
رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت نیز که چهارشنبه گذشته و به ریاست او برگزار شد، از تأمین نیازها و تولیدات کشور از جمله کالاهای اساسی برای ماه های آینده خبرداد و با اشاره به اینکه به زودی آیین‌نامه‌های اجرایی هزینه کرد اعتبار 100 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از اقشار مختلف جامعه تدوین و عملیاتی می‌شود، گفت: پیوندهای ملی ما باید از هر روز دیگر محکم‌تر شود و نباید «فاصله اجتماعی» به «فاصله ملی» منجر شده  و میان اقشار مختلف و جناح‌های مختلف فاصله درست کند.
روحانی تأکید کرد: باید حساب‌ شده جلو برویم. مردم باید یاری و کمک کنند. خاضعانه در برابر مردم تعظیم و از آنان تشکر می‌کنم. در این مدت یاری و کمک کردند. اکثریت قاطع چهره‌های سیاسی هم با سخنان بسیار خوب خود کمک کردند و ان شاءالله روزنامه‌ها هم فعال می‌شوند، از آنها هم انتظار داریم یاری و کمک کنند، همانطور که صدا و سیما امروز دارد کمک و یاری می‌کند.  همه باید همدیگر را یاری کنیم. این مرحله کمی سخت‌تر از مرحله قبل است. در این مرحله سخت باید قدم به قدم و حساب شده و با یاری هم جلو برویم تا ان‌شاءالله به مقصد برسیم.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7318/1/540299/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها