صالحی‌امیری:

شاید المپیک تا 2022 به تعویق بیفتد




رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره عملکرد ورزش در سال 98 اظهار داشت:«در سال 98 براساس چارچوبی که داشتیم برنامه‌ها را دنبال کردیم که آن تداوم برنامه‌های سال 97 بود. بحث انسجام و همدلی در مجموعه ورزش، پرهیز از حاشیه‌ها از برنامه‌های اصلی بود. وزارت ورزش، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و رسانه‌ها انسجام و همدلی داشتند. اصل را بر دوری از حاشیه قرار دادیم. 100 ملاقات در سال گذشته داشتم و در تمام این مدت سعی کردم مواضع بحق ورزش قهرمانی را روشن کرده و تهدیدات را کاهش دهیم.  ویزر رئیس جهانی جودو به دنبال انجام یک هدف سیاسی بود و ما سعی کردیم در دیدارهای مختلف از حقانیت ورزش ایران دفاع کنیم و تعلیق را بشکنیم. دادگاه تصمیم‌گیری 20فروردین بود که به خاطر شیوع کرونا به تأخیرافتاد.»
او بیان داشت: «سال 99 هم اساس کار را بر شفاف‌سازی قرار می‌دهیم. تعویق المپیک زیان‌آور نبود. البته من از فرصت و تهدید صحبت می‌کنم.
این تعویق برای ما فرصت بود چون می‌توانیم یک سال برای برگزاری اردوها شرایط ایده‌آل برای المپیک 2021 داشته باشیم. نکته دیگر اینکه چند مورد حساس داشتیم مثل یزدانی، عباسعلی و سهراب مرادی که شرایط خوبی نداشتند.  سیاست قطعی IOC برگزاری این رویداد در تاریخ دوم تا 20 مرداد سال آینده است اما رئیس کمیته المپیک ژاپن و رئیس برگزاری بازی‌های توکیو گفته‌اند، ممکن است کرونا تا 2021 هم از منطقه خارج نشود و ما شاید ناچار باشیم آن را به سال 2022 منتقل کنیم.»
صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که ممکن است با کاهش قیمت نفت، بودجه شما کاهش یابد، گفت: «درباره تحقق بودجه هم عملکرد است هم مصوبه. الان هیچ قضاوتی نمی‌توانیم داشته باشیم و این موضوع بستگی به شرایط درآمدی دارد.  دولت تا الان ما را تنها نگذاشته است. در حوزه ورزش قهرمانی دولت حداکثر مساعدت خود را داشت و تخصیص بودجه ما بالای 90 درصد بود هرچند ما تعهدات خود را 100 درصد اجرایی کردیم.»
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص موزه ورزش بیان داشت: «ساخت موزه یک ضرورت بود. هدف‌گذاری احداث ساختمان جدید با 8 هزار متر مربع است. 3 هزار شیء به موزه اهدا شده است. موزه یک قطب فرهنگی است. پیشنهادی مطرح کردیم مبنی بر اینکه امجدیه (شیرودی)
موزه ورزش روباز و بازسازی شود. چند جلسه برگزار کردیم و نشستی را با وزیر داشتیم. کریمی رئیس شرکت توسعه دنبال این طرح است. در این صورت جمعیت زیادی می‌توانند از آن بازدید کنند وعده‌ای دنبال آن هستند. امیدواریم فضای جدید ایجاد شود تا بتواند گردشگران را جذب کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7316/1/540136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها