محمد نوری، کاپیتان پارس جنوبی جم  در گفت و گو با «ایران»:

برگزاری تمرینات با روش سایبری باعث تقویت حس مسئولیت پذیری می شود


محمد محمدی سدهی
خبرنگار
این روزها خبری از هیاهو، کری و رقابت نیست و فضای ورزش به دلیل شیوع ویروس کرونا آرام است. در این شرایط برخی از تیم های فوتبال لیگ برتری برای حفظ آمادگی خود مشغول برگزاری تمرینات در خانه هستند. یکی از این تیم ها پارس جنوبی جم است و تمرینات سایبری این تیم در فاز نخست 12 فروردین ماه به پایان رسید و بازیکنان پارس پس از یک روز استراحت دور دوم تمرینات خود را از روز پنجشنبه آغاز کردند. هومن افاضلی، سرمربی جمی ها با بکار بردن این شیوه تمرینی سعی می کند تا بازیکنان تیمش به صورت زنده و تحت نظارت کادرفنی تمرینات بدنسازی شان را انجام دهند؛ اتفاقی که در یکی،دو تیم مطرح اروپا هم انجام می شود. محمد نوری، کاپیتان پارس جنوبی جم در خصوص برگزاری تمرینات سایبری این تیم به خبرنگار «ایران» گفت: «به وسیله یک اپلیکیشن تمرینات مان  در سه بخش حفظ توان هوازی، توازن عضلانی و ارتقای چالاکی زیر نظر کادرفنی برگزار می شود. بازیکنان از تمرینات خود فیلم می گیرند و در یک فضای مشترک در اختیار مربیان قرار می دهند. از این طریق کادر فنی شرایط بازیکنان را می سنجند و این گونه درصد آمادگی بازیکنان مشخص می شود. زمان برگزاری تمرینات مشخص است و بازیکنان در یک زمان مشترک تمرینات شان را برگزار می کنند.»   
او بیان داشت: «برگزاری تمرینات به این شیوه نه تنها جنبه روحی - روانی دارد بلکه باعث می شود تمامی بازیکنان به یک مدل یکسان برسند و تمرینات خود را به صورت منظم برگزار کنند. برگزاری تمرینات با روش سایبری باعث تقویت مسئولیت پذیری می شود و باعث می‌شود شکل تیمی و حس مسئولیت‌پذیری از سوی بازیکنان جدی گرفته شود. روزانه حدود 45 دقیقه تمرینات مان به این روش برگزار می شود و خود من علاوه بر این 45 دقیقه، به صورت اختصاصی تمرین می کنم و سعی می کنم زمان بیشتری به تمریناتم اختصاص دهم.» نوری به این سؤال که آیا برگزاری تمرینات به روش سایبری اشکالاتی پیش نمی آورد؟ این گونه پاسخ داد: «هیچ مشکلی نیست و ما می توانیم با این روش در فضای کم تمرینات آماده سازی مان را حتی در منزل هم پیگیری کنیم. اکثر فوتبالیست های حرفه ای در منزل خود دوچرخه ثابت و تردمیل دارند و می توانند با استفاده از این وسایل آمادگی شان را حفظ کنند. استراحت یک ماهه برای فوتبالیست حرفه ای به هیچ وجه مناسب نیست. ورزشکار حرفه ای باید روزانه 2 وعده تمرین کند و آمادگی خود را حفظ کند.»
کاپیتان پارسی ها ادامه داد: «حفظ آمادگی بدنی کار بسیار سختی است و نیاز به تمرینات مداوم دارد. البته من به شخصه تا حدی از نظر بدنی آماده هستم اما برگزاری تمرینات گروهی به صورت صبح و بعد از ظهر چیز دیگری است که متأسفانه با شرایط کنونی و به دلیل شیوع کرونا، برگزاری تمرین به این شیوه غیرممکن است. برگزاری تمرینات به روش سایبری تصمیم درستی بود که توسط کادر فنی پارس جنوبی جم گرفته شد.» نوری در تهران است و از آمار ابتلای بیماران کرونا در جم اطلاعی ندارد. او با اشاره به این موضوع که دلم برای بازی و حتی تماشای فوتبال تنگ شده است، بیان داشت: «چند روزی است که در قرنطینه هستم و در خانه یا تلویزیون نگاه می کنم یا با بچه ها بازی می کنم. متأسفانه ویروس کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده و مشخص نیست تا چه زمانی شرایط این گونه خواهد بود. هر روز اخبار جدیدی در مورد شیوع کرونا می شنویم و امیدواریم که در پایان همه چیز ختم به خیر شود. امیدوارم این ویروس هرچه زودتر مهار شود و از دست مسئولان کشور در نرود.» او افزود: «برای هر کدام از هموطنان عزیزمان که گرفتار این ویروس شدند، آرزوی سلامتی دارم و همیشه از کادر درمان بیمارستان ها ممنونم چرا که این روزها تلاش بسیار زیادی برای مداوای هموطنان مان می‌کنند. پرستاران در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و کارشان هم بسیار مهم است و هم ریسک بالایی دارد. زنجیره کرونا باید هرچه زودتر قطع شود و برای این کار باید نکات ایمنی را رعایت کنیم. ما به یکدیگر وصل هستیم و حداقل به خاطر خودمان موارد را رعایت کنیم تا دچار این ویروس نشویم.»
کاپیتان پارس جنوبی جم در پاسخ به این سؤال که آیا از نظر شما لغو مسابقات لیگ برتر تصمیم درستی بود که توسط مسئولان ورزش گرفته شد؟ گفت: «این بهترین تصمیم بود که مسئولان ورزش کشور گرفتند چرا که جان آدم ها اولویت اصلی است. بازیکنان، مربیان و تمامی افرادی که در فوتبال حضور دارند، از یک خانواده هستند و همه ما به همدیگر وصل هستیم و این اتصال باعث شیوع هرچه بیشتر کرونا می شد.» زمان آغاز مسابقات لیگ مشخص نیست و در این بین حرف و حدیث ها در مورد معرفی قهرمان لیگ بسیار است. نوری در این خصوص اظهار داشت: «اگر قرار است لیگ نوزدهم برگزار نشود، باید 2 تیم انتهای جدول به لیگ یک سقوط کنند و پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کنند. با این وجود اولویت اول مسئولان فدراسیون باید سلامتی بازیکنان باشد و اولویت دوم برگزاری مسابقات است.» او با اشاره به این موضوع  که مسئولان فدراسیون فوتبال بلژیک تیم «کلوب بروژ» را به عنوان قهرمان لیگ شان معرفی کردند، افزود: «بروژ با 70 امتیاز صدرنشین لیگ است و با تیم دوم خنت 15 امتیاز اختلاف دارد، این موضوع باعث شد تا این تیم به عنوان قهرمان لیگ این کشور معرفی شود البته تنها یک بازی به پایان لیگ بلژیک باقی مانده بود. ما نمی توانیم لیگ را همین گونه رها کنیم و مجدداً مسابقات در فصل جدید برگزار شود چرا که زحمات تیم ها هدر می رود. باید فوتبالیست باشید تا متوجه شوید بازیکنان و کل اعضای تیم برای تنها یک پیروزی چقدر زحمت می کشند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7314/1/539956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها