بگذارید نوروز بی‌چلچله مازندران داغ عزیزان نبیند!


احمد حسین زادگان
استاندار مازندران‌
میزبانی میهمانان و هموطنان و گسترانیدن سفره‌ای به وسعت همه جهان، افتخار مازندران و یکی از شریان‌های اقتصادی این استان است و طی سالیان دراز؛ میان مسافران و گردشگران و مردم میهمان دوست مازندران، در هم تنیدگی اخلاقی اجتماعی و عُلقه و الفتی ماندگار شکل گرفته است که نمی‌توان آن را از سرشت جامعه شناختی مردمان دیار علویان و کوه نشینان البرز جدا کرد.
ما هر ساله در این زمان، بر گستره سبز چمن‌ها و جنگل‌های مازندران؛ چشم به راه میهمانان خود بوده‌ایم. اکنون با شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن مازندران در شمار استان‌هایی که بیشترین سطح همه‌گیری را در روزهای اخیر داشته است، در واقع این سرزمین ماست که به‌عنوان یکی از کانون‌های آلودگی بیماری؛ جایی خطرناک و بسیار مخاطره‌آمیز برای مسافران و بویژه عزیزان هموطن ما در آمده است و برای ما و مردم خوب این سامان بسیار تلخ و رنج آور است که برای نخستین بار بر سفره نوروزی البرزنشینان، جای عید باستانی و مسافران و میهمانان نوروزی خالی باشد.
نگریستن به این قاب تلخ و دردناک، که سالی؛ نوروز بی‌چلچله و بی‌بنفشه و بی‌حضور مسافران و گردشگران می‌آید، قطعاً خشنود‌کننده نیست اما بگذارید نوروز بدون خاطره‌ای تلخ و دردناک‌تر به پایان برسد تا روزی که دوباره همه بر سفره رنگین ساحل و جنگل مازندران بنشینیم و بدون بیم از مرگ؛ شادی هایمان را تقسیم کنیم.
آری هموطن عزیز من!
امروز مازندران جایی بس خطرناک و توأم با خطر ابتلا به کروناست. بیماری بیرحمی که جان عزیزان ما را با قساوت تمام از پیش چشمان خیس و قلب‌های رنجور ما می‌رباید و با خود می‌برد.
متأسفانه امکانات بیمارستانی و کلینیکی و دارویی مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی استان در شرایط حاد حتی جوابگوی مردم مازندران نیست و در هفته‌ای که گذشت بسیاری از عزیزان ما به‌دلیل عدم دریافت خدمات مناسب جان شان به مخاطره افتاد و در روزهای اخیر که روند شیوع بیماری بسیار تند شده است و نام مازندران بعد از تهران در رتبه دوم میزان ابتلا در کشور قرار گرفته است، چگونه می‌توانیم شما را به این قتلگاه دعوت کنیم.
ما قصد نداریم ورودی راه‌ها را ببندیم و به دور مازندران حصار بکشیم بلکه با اقدامات محدود‌کننده در پی آن هستیم تا به هموطنان عزیزمان پیام دهیم که استان ما برای شما خطرناک و تهدید‌کننده است و اگر تقاضا داریم به مازندران نیایید؛ پیشتر و بیشتر به فکر سلامتی و عافیت شما هستیم. اینجا آلوده است و امکانات خدماتی بسیار اندک و کمتر از حد لازم. ما را درک کنید و برای حفظ جان خود؛ سفر به مازندران را به تعویق بیندازید.
گَرَم یا‌دآوری یا نه
من از یادت نمی‌کاهم
ترا من چشم در راهم

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7304/1/538932/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها