فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

چهارشنبه سوری در خانه بمانید




هشدار اورژانس درباره چهارشنبه سوری:
رعایت نکات ایمنی ضروری است

گروه حوادث- مرجان همایونی/ برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر به دغدغه مسئولان و نیروهای امداد و نجات در کشورمان تبدیل شده است. مرگ و میر و آسیب‌های جبران‌ناپذیر جسمی به‌خاطر بی‌احتیاطی افراد در این روزها بیش‌از‌پیش به‌چشم می‌خورد. بر همین اساس محسن لعل حسن‌زاده، مسئول آموزش‌های همگانی سازمان اورژانس کشور ضمن هشدار به مردم درباره اینکه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در خانه بمانند توصیه‌هایی برای حفظ جان مردم و جلوگیری از حوادث تلخ بیان کرد.وی در این باره گفت: خانواده‌ها از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندانشان بشدت جلوگیری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرند.
چنانچه قصد برگزاری این مراسم سنتی را دارید از برپایی آتش در محل‌های پرخطر و شلوغ خودداری کنید و قبل از آن کپسول اطفای حریق و جعبه کمک‌های اولیه داشته باشید. مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد باشید و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی یا پلیس 110 اطلاع دهید. از سوزاندن وسایل یا مواد غیرمتعارف مانند لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل و انداختن کپسول در آتش خودداری کنید.نگهداری مواد محترقه غیراستاندارد از قبیل اکلیل سرنج و... غیرمجاز و برخلاف قانون بوده و می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری برای خود و دیگران به‌همراه داشته باشد.از پرتاب نارنجک و مواد محترقه به ساختمان‌ها که موجب آسیب رساندن و بدمنظره کردن سیمای شهر می‌شود و همچنین به طرف افراد دیگر خودداری کنید.از حمل مواد محترقه حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس‌ها و کیف خودداری کنید.اگر دچار سوختگی شدید محل سوختگی را به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر آب خنک بگیرید و از مالیدن خمیر دندان، سیب زمینی و دیگر روش‌های غیراصولی در زخم‌های سوختگی خودداری کنید. در صورت آسیب به چشم، آن را با یک لیوان یک بار مصرف بپوشانید و به چشم دست نزنید. لباس‌های فرد دچار سوختگی را در صورتی که به بدن وی نچسبیده است، خارج کنید و تاول‌های ایجاد شده را پاره نکنید.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:
چهارشنبه سوری در خانه بمانید

گروه حوادث/ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از مردم خواست چهارشنبه‌سوری را در خانه بمانند زیرا علاوه بر خسارت های زیست محیطی برگزاری این مراسم، تجمع می‌تواند سبب گسترش بیماری کرونا شود.سرهنگ جمشید محبت‌خانی- به ایسنا، گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و تجمع مردم می‌تواند سبب گسترش این بیماری شود.
وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله برگزاری مراسم چهارشنبه سوری خسارت‌هایی به مناطق محیط زیستی وارد می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر حریق، آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیز از جمله مشکلات دیگر زیست محیطی این مراسم است.فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه استفاده از مواد محترقه و روشن کردن آتش می‌تواند آثار منفی بر سلامت سالمندان، کودکان و بیماران داشته باشد، گفت: روشن کردن آتش یا مواد محترقه در مناطق حفاظت شده محیط زیستی ممنوع است و یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه آتش‌سوزی که منجر به آلودگی هوا شود، برخورد خواهد کرد. وی در پایان تأکید کرد: درحال حاضر توصیه به مردم این است که شب چهارشنبه سوری و ایام نوروز در خانه بمانند و از تجمع، طبیعت گردی، دید و بازدید و... خودداری کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7304/1/538925/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها