نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان:

مردم در گیلان باید در خانه بمانند




پریسا عظیمی
خبرنگار
بیماری کرونا همچنان در استان گیلان می‌تازد و شواهد نشان می‌دهد مبارزه با این ویروس از سوی مردم هنوز جدی تلقی نمی‌شود. نمونه بارز آن را می‌توان در کلیپ‌هایی که از بازار برخی از شهرهای این استان در فضای مجازی پخش شده، مشاهده کرد. از سوی دیگر مسافرانی که بدون توجه به هشدارها با تعطیلی مدارس بار سفر را برای عزیمت به این استان بستند مشکلات مسئولان این استان را برای جلوگیری از این بیماری چندبرابر کرد تاحدی که چند روز اخیر شاهد اعتراض کادر درمانی استان گیلان نسبت به کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های این استان هستیم. همچنیــن دیروز تعدادی از نمایندگان گیـــلان در مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس و شخص وزیر بهداشت طی نامه‌ای تقاضای قرنطینه کردن این استان و همچنین مجهز شدن بیمارستان‌های گیلان به تجهیزات مخصوص برای بیماران کرونایی و پرستارها شدند. در این خصوص گفت‌و‌گویی با دکتر «محـمدحسـین قربانی»، نماینــده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان انجام داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.
 
 آقای دکتر درباره نامه تعدادی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی که خطاب به رئیس مجلس و وزیر بهداشت تقاضای قرنطینه کردن این استان و همچنین مجهز شدن بیمارستان‌های گیلان به تجهیزات مخصوص برای بیماران کـــــرونایی و پرســـتارها را داشـــتند، توضیحاتی بفرمایید.
پیرو ارسال این نامه قرار است جلسه‌ای برگزار و تصمیم گیری‌هایی نیز انجام شود. درخصوص تجهیزات بیمارستان‌های استان باید به این نکته اشاره کنم که حداقل تجهیزات را بـــــرای بیمارســـــتان‌های استان تهیه کردیم اما با توجه به افزایش مراجعه‌کنندگان هنوز رضایت از تجهیزات حاصـــل نشـده و کامل نیست. بااین حال حداقل‌ها را برای کادر درمانی مهیا کردیم اما رفع کمبودها کمی زمانبر است و بزودی مشکل حل می شود.
درباره آمار فوت 200 نفر از مبتلایان به کرونا که از سوی برخی از رسانه‌ها به نقل از جنابعالی اعلام شده بود هم توضیحاتی بفرمایید.
بنده 200 نفر فوتی اعلام نکردم و گفتم 200 نفرعلائم ابتلا به کرونا مانند تنگی نفس یا دیگر علائم این بیماری را داشتند که در مراکز درمانی استان پذیرش شدند تقاضا دارم رسانه ها اعداد و ارقام و اخبار را درست اعلام کنند.
 چرا با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان اعلام قرنطینه نمی‌شود؟
بـــــه‌رغـــم درخواســـــــــت مــــا و افکارعمومی مبنی بر قرنطینه اعلام کردن این استان هنوز این دستور به ما اعلام نشده است. قرنطینه کردن در حیطه اختیار ما و استان نیست و باید دولت در این زمینه تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر قرنطینه به‌صورت اختیاری کم و بیش از سوی مردم رعایت می‌شود.
آیا ورودی و خروجی شهرها هنوز کنترل می‌شود؟
بله، این اقدام از سوی همکاران هلال احمر ادامه دارد و متأسفانه هنــــوز شاهد حضور مسافرانی از استان‌های دیگر هستیم که این افراد در ورودی و خروجـــی شهر تحت معاینه قرار می‌گیرند.
 با توجه به اینکه گیلان پیک کرونا در چند روز اخیر بوده آیا تدابیری برای افزایش بیمارســتان اندیشیده شده است؟
 چند بیمارستان در نقاط مختلف استان درحال بهره‌برداری است تا در صورت نیاز از آنها استفاده کــنیم. در محــدوده بیمارســــــتان رازی رشت بیمارستان صحرایی را برای درمان بیماران کرونایی برپا کردیم. همچنین 2بیمارستان در شهرهای تالش و لنگرود را در دست بهره‌برداری داریم و درحال تجهیز آنها هستیم تا در صورت نیاز مورد بهره‌برداری قرار گیرند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/5/538481/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها