اخبــــــار



راه اندازی نرم افزاری برای تعامل کادر آموزشی و دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: نرم افزاری برای ارائه محتوا‌های آموزشی و تعامل کادر آموزشی و دانش‌آموزان تا آخر هفته عملیاتی خواهدشد.
محسن حاجی میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صداوسیما درباره وضعیت آموزشی کشور افزود: یکی از حوزه‌هایی که با این ویروس آسیب دیده بحث آموزش است، خانواده بزرگ آموزش و پرورش تمام تلاش خود را می‌کند که آسیب‌ها به حداقل برسد. به‌دلیل اینکه برگزاری کلاس‌های متراکم احتمال شیوع ویروس کرونا را زیاد می‌کرد و طبق تصمیم گیری‌ها مدارس تعطیل شد، اما این به این معنا نیست که مسئولیت معلمان و کادر آموزشی تعطیل شود و تنها مدل آموزش تغییر کرده است. ما تلاش کردیم تمهیداتی بیندیشیم که نتیجه آن استمرار آموزش باشد.
وی ادامه داد: در همین چند روز در فضای مجازی تصاویری از معلمان منتشر شد؛ به طور مثال معلمی که به تخته سپید (وایت برد) دسترسی نداشت و از یخچال خانه خود برای آموزش استفاده می‌کرد یا معلمانی که هر کدام به روش خود در فضای مجازی با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما همچنین تمهیداتی اندیشیده‌ایم که هر دانش‌آموز بتواند از طریق رسانه ملی آموزش ببیند، در ابتدا تدریس دروس را با ۱۰ نوبت آغاز کردیم و الان ۲۸ نوبت در سطح ملی ارائه می‌شود.
 حاجی میرزایی افزود: ما در راستای تسهیل امر آموزش و اجرای عدالت آموزشی شبکه‌ای را هم بر بستر اینترنت ایجاد کرده‌ایم که در آن معلمان، دانش‌آموزان، مدیران و دیگر اعضای کادر آموزشی عضو هستند و دروس همچون مدرسه از ساعت ۸ صبح ارائه می‌شود حتی ارزیابی‌ها، حضور و غیاب‌ها و پرسش و پاسخ صورت می‌گیرد و آزمون گرفته می‌شود.
وی گفت: حدود ۸۰ هزار مدرسه از طریق سامانه اعلام حضور کرده و اطلاعات مورد نیاز را به ما داده‌اند. او افزود: این نرم افزار که تا پایان هفته کاربردی می‌شود به شکلی است که معلمان می‌توانند محتوا‌های آموزشی خود را برای دانش‌آموزان ارائه دهند و محتوا‌هایی هم از طریق آموزش و پرورش به آنها داده می‌شود. کرونا نمی‌تواند آموزش ایران را تعطیل کند.

تعطیلی موزه ها در نوروز

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای دستور تعطیلی موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در تعطیلات نوروز ۹۹ را صادر کرد. به‌گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان در نامه‌ای خطاب به خیاطیان مدیر توسعه مدیریت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشته است تا تصمیم‌گیری دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اماکن دولتی، ساعت کاری موزه‌ها و اماکن تاریخی – فرهنگی به حداقل ساعت کار قانونی کاهش یابد. ضمناً موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در ایام تعطیلات رسمی نوروز تعطیل اعلام می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/5/538479/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها