دیگه چه خبر


ادعای قاضی امریکایی در رابطه با ناپدید شدن رابرت لوینسون

 خبر اول اینکه، یک قاضی فدرال در امریکا بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شد که ایران مسئول ناپدید شدن رابرت لوینسون است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با سیزدهمین سالگرد ناپدید شدن رابرت لوینسون مأمور بازنشسته پلیس فدرال امریکا (اف بی آی)، تیموتی کلی یک قاضی فدرال منطقه‌ای طی حکمی ایران را مسئول ناپدید شدن او دانست.
او با اشاره به اینکه حکم او برای خانواده لوینسون بسیار حائز اهمیت است، گفت: این پرونده که خانواده لوینسون علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل گروگانگیری و شکنجه طبق «قانون استثنای تروریسم برای مصونیت‌ حاکمیت خارجی» مطرح کرده‌اند، تا حد زیادی مربوط به این می‌شود که آیا ایران این اقدامات را انجام داده است یا خیر. دادگاه بدون قید و شرط به این نتیجه رسید که این کشور چنین کاری کرده است.
مقامات امریکایی پیش‌تر نیز مدعی شده‌اند که رابرت لوینسون در جریان سفر خود به جزیره کیش در ایران در سال ۲۰۰۷ ناپدید شد و تاکنون سرنوشت او نامعلوم بوده است. آنها ادعا می‌کنند که ایران این مأمور سابق اف‌بی‌آی را ربوده است. مسئولان کشورمان اما تأکید دارد که این فرد در ایران نبوده است.
 
سخنرانی روحانی قزوینی در کمپین انتخاباتی برنی سندرز

 خبر دیگر اینکه، کمپین انتخاباتی برنی سندرز از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا شاهد سخنرانی حمایتی یک روحانی شیعه بود. به گزارش برنا، میتینگ انتخاباتی برنی سندرز در ایالت میشیگان امریکا با سخنرانی سیدحسن قزوینی برگزار شد. قزوینی متولد کربلا، امام جماعت مرکز اسلامی امریکا و روحانی شیعیان 12 امامی است. تحصیلات حوزوی خود را در حوزه علمیه قم به پایان رسانده‌ و اصالتاً اهل قزوین است.

درخواست برای رایزنی  مرخصی زندانی‌ها

 دست آخر اینکه، طیبه سیاوشی و فاطمه سعیدی نمایندگان تهران، حمیده زرآبادی نماینده قزوین و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده، هر چهار نفر از اعضای فراکسیون امید مجلس، در نامه‌ای به سعید نمکی رئیس ستاد مقابله با کرونا، خواستار مذاکره او با قوه قضائیه درخصوص برخی زندانیان شدند. به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است:
«پیرو تصمیمات ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درخصوص امکان مرخصی زندانیان، ریاست محترم قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای بر ضرورت اقدام مجدانه و عاجل درخصوص زندانیان جهت مقابله با ویروس کرونا تأکید کردند. لذا از محضر جنابعالی مساعدت ویژه و انجام مکاتبات با ریاست محترم قوه قضائیه به منظور اعطای آزادی یا حتی‌الامکان مرخصی به زندانیان و تجهیز وسایل و کادر درمانی زندان تا پایان دوره بحران مربوط به شیوع ویروس کرونا با محوریت زندانیان زن، مادران و زندانیان محیط زیستی مورد استدعاست.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/3/538469/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها