ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا:

مجلس یازدهم به سمت چالش با دولت نمی‌رود





یک فعال سیاسی اصولگرا  معتقد است: برای اصولگرایان بهتر است که رویه اعتدال و همکاری با دولت را در دستور کار قرار دهند و گرنه انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰ را از دست می‌دهند.
ناصر ایمانی در پاسخ به این سؤال  تابناک که چه پیش‌بینی از مجلس یازدهم و رویکرد نمایندگان آن دارد، اظهار کرد: تصور بنده این است که علی‌رغم برخی از اظهار نظرها مبنی بر اینکه مجلس آینده با دولت درگیر خواهد بود چنین مسأله‌ای مطرح نخواهد بود و حتی فکر می‌کنم درگیر‌ی‌های میان مجلس یازدهم با دولت روحانی به دلایلی کمتر از مجلس دهم خواهد بود. وی افزود: معتقدم اصولگرایان مسیری را که در مجلس یازدهم انتخاب خواهند کرد، مسیر درگیری با دولت نخواهد بود و حداقل دلیلی که برای این ادعا وجود دارد این است که اصولگرایان در مقطع فعلی به خوبی واقف هستند که نگاه مردم به دنبال آنها است تا با توجه به رأیی که کسب کردند، چه عملکردی خواهند داشت.
این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر مردم ببینند عملکرد اصولگرایان یک رویکرد رادیکال و توأم با درگیری و تنش برای جامعه خواهد بود، مسلماً در انتخابات ریاست  ‌جمهوری ۱۴۰۰ اصولگرایان شانس بسیار کمی خواهند داشت.
ایمانی خاطرنشان کرد: اگر مردم ببینند که اصولگرایان یک مسیر توأم با تلاش، همکاری و فعالیت با دولت به عنوان قوه مجریه‌ای که در حال حاضر وجود دارد برای رفع مشکلات مردم قدم بر‌می‌دارند، در این صورت اصولگرایان می‌توانند برگ برنده‌ بزرگی را کسب کنند.
وی تأکید کرد: از طرف دیگر مردم به لحاظ روحی و روانی در سال ۹۸ بسیار آسیب دیدند از این رو هرگونه حرکات تند و تنش‌آفرین بیشتر به آنها آسیب می‌زند بنابراین تصور نمی‌کنم اصولگرایان در این مقطع مسیر تندی را در مجلس و در فضای سیاسی کشور در پیش بگیرند. این فعال سیاسی گفت: اینکه بنده می‌گویم فضای مجلس یازدهم آرام خواهد بود، به این معنا نیست که چند نفری از نمایندگان در مجلس سر و صدا نخواهند داشت این رویکرد قطعاً وجود خواهد داشت ولی این موضوع مسیر مجلس را تغییر نخواهد داد. ایمانی اظهار کرد: برخی از نمایندگان حیات‌شان به این است که یک میکروفون جلوی آنها باشد و توجه‌ها به آنها جلب شود اما اکثریت نمایندگان چنین نیستند و فکر می‌کنم اگر رسانه‌های جریانات اصلاح‌طلب این سر و صداها را برای از بین بردن رقیب بزرگ نکنند، بدون شک مجلس آرامی توأم با همکاری با دولت خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این سؤال که قالیباف بیشتر به صندلی ریاست مجلس نزدیک است یا گزینه‌هایی مثل میرسلیم و آقاتهرانی، افزود: قاطبه مجلس اعم از اصولگرا و غیراصولگرا از میان گزینه‌های مطرح به سمت قالیباف سوق دارند.
این چهره سیاسی با بیان اینکه من خلاف اظهار نظر برخی از دوستان بر این باورم که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم به جبهه پایداری تعلق ندارند و تعداد این دوستان بیشتر از مجلس دهم نیستند، تصریح کرد: دوستان جبهه پایداری نمودهایی در مجلس دارند اما اینکه بخواهند در روند انتخاب رئیس مجلس یا رویکردهای قوه مقننه تأثیرگذار باشند، بعید به نظر می‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/3/538467/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها