اخبار




بن‌بست فدراسیون فوتبال در برگزاری انتخابات

لغو انتخابات فدراسیون فوتبال در روز ۲۵ اسفند سال جاری موضوعی بود که در روزهای گذشته با نامه فیفا به فدراسیون مطرح شد. در واقع برگزار نشدن انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود مشخص کننده رئیس جدید باشد به دلیل مشکلات اساسنامه، باعث شکلگیری سردرگمی جدیدی در فوتبال شده است. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان درصحبت‌هایی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت:«انتظار دارم که فیفا بر اساس همین اساسنامه فعلی که دو انتخابات گذشته هم براساس آن برگزار شده، موافقت خود را مبنی بر برگزاری انتخابات اعلام کند. امیدواریم با این موافقت هر چه سریع‌تر با برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب و روند ثبات مدیریتی حاصل شود.» سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به اینکه تاج تلاش زیادی برای اصلاح اساسنامه کرد، بیان داشت: «او حتی برای تصویب آن در تمامی کمیسیون‌های مربوطه شرکت کرد و فقط تأیید نهایی در صحن دولت مانده است.» علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال و معاون سابق دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره تغییر اساسنامه و به رسمیت نشناختن انتخابات فدراسیون فوتبال توسط فیفا به ایسنا گفت:«فیفا به فدراسیون فوتبال ایران تذکر می‌دهد که اساسنامه شما متناسب با اساسنامه ما نیست. فیفا ۵ نامه به فدراسیون فوتبال ارسال کرد که تاج جوابی به آنها نداد. در نامه آخر می‌گوید اگر یکی از مواد زیر را رعایت نکنید. ممکن است فیفا شما را تعلیق کند و یا حتی به رسمیت نشناسد. حتی در این نامه به بند ۱۹ اساسنامه فیفا اشاره شده که در آن آمده شخص ثالث (دولت و یا وزارت ورزش و جوانان) نباید در کارهای فدراسیون تأثیرگذار باشند. ما در فوتبال به بن‌بستی رسیدیم که باید بتوانیم از آن خارج شویم. تنها راه خروج، تعامل و همکاری است. اعتقاد دارم تمام آدم‌هایی که 4 سال این فوتبال را هدایت کردند و به این بن‌بست کشاندند باید پاسخگوی عملکردشان باشند.» در هر حال فعلاً انتخاباتی در کار نیست تا اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال انجام شود و اساسنامه به تأیید دولت و البته فیفا برسد.

اردوی نوروزی تیم ملی لغو شد

دوشنبه فدراسیون جهانی فوتبال از لغو برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در فروردین و خرداد ۹۹ خبر داد تا به این ترتیب 4 بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق لغو شود. این موضوع باعث به هم خوردن اردوی تیم ملی ایران در نوروز ۹۹ در تهران شد و قرار نیست کادرفنی از بازیکنان برای شرکت در اردو دعوت کند. از طرفی دشواری های سفر به ایران به علت محدودیت پرواز شرکت های هواپیمایی مزید بر علت شده تا لژیونرها هم به ایران نیایند. به همین  دلیل دراگان اسکوچیچ از دستیاران خارجی خود خواسته فعلاً به ایران نیایند و همچنان لژیونرها را در اروپا زیر نظر بگیرند تا زمان جدید مسابقات اعلام شود.در ضمن ممکن است بازی دوستانه ایران و عمان در 8 خرداد ۹۹ هم لغو شود.

افشای رقم قرارداد ویلموتس؛ ۳ ساله، ۸ میلیون یورو

 سید احسان قاضی زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس در مورد جزئیات قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران گفت: «رقم این قرارداد در سال اول معادل 3 میلیون یورو و برای سال دوم و سوم معادل ۲.۵ میلیون یورو بوده که جمعاً می شود 8 میلیون یورو. 2 میلیون از این رقم به صورت نقد به این مربی پرداخت شده است.» او با تأکید بر اینکه ۲میلیون یورو از محل منابع شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) پرداخت شده، اظهار کرد:«این پول از جیب کارگران تأمین اجتماعی پرداخت شده است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/15/538430/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها