مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در گفت‌و‌گو با «ایران»:

تمام اتوبوس‌ها ضد عفونی می‌شود





گروه اقتصادی/ «امروز ترمینال بیهقی بودم. ترمینال مثل شهر ارواح بود. فقط 2 اتوبوس کار می‌کرد. بقیه اتوبوس‌ها به اصطلاح خواب بودند.هیچ نظارتی هم نبود، نه تب سنج نه علائم ظاهری.مسافران که البته کم بودند تقریباً همه ماسک و دستکش داشتند و خودشان صندلی‌ها را ضدعفونی می‌کردند. ولی نظارتی برمسافران نبود.» این روایت یکی از مسافران است که در صفحه اینستاگرام خود انعکاس داده است. با شیوع کرونا، از این دست مطالب و نوشته این روزها در صفحه‌های اجتماعی یا صحبت‌های مسافران، بسیار می‌بینیم و می‌شنویم. این در حالی است که مسئولان از ضد عفونی کامل تمام اتوبوس‌های بین شهری در پایانه‌ها خبر می‌دهند.
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری، در پاسخ به سؤال «ایران» در این مورد که چرا مسافران از ضعف نظارت بهداشتی در جابه‌جایی مسافران در حمل و نقل عمومی گله دارند؟ گفت: سنجش تب مسافران در پایانه‌ها یا عوارضی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و ما مسئولیتی برای سنجش تب مسافران نداریم. اما ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها وظیفه ماست و این کار به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
داریوش باقر جوان، افزود: چون ضدعفونی کردن قبل از مسافرگیری انجام می‌شود بنابراین مسافران متوجه آن نمی‌شوند ولی این اطمینان را به مردم و مسافران می‌دهیم که ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها انجام می‌شود.
عوارضی‌ها نیازمند نظارت بیشتر
با اینکه وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت اخذ اسکناس در عوارضی‌ها خبر داد اما مشاهدات خبرنگار ما حاکی از آن است که این ممنوعیت اجرا نمی‌شود. در عوارضی‌ها اخذ هزینه هم به‌صورت نقدی و هم با کارت در حال انجام است. سازمان راهداری اما همچنان تأکید می‌کند که نباید در عوارضی‌ها هزینه به صورت نقدی دریافت شود. با توجه به اینکه اسکناس به عنوان عامل مهمی در انتقال ویروس کرونا شناحته می‌شود، به نظر می‌رسد نظارت مسئولان دراین مکان‌ها باید افزایش یابد. حتی پرداخت هزینه با کارت نیز می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد، چون در هر صورت تماس زیادی در حال برقراری است و در برخی عوارضی‌ها رانندگان کاغذ پرداخت هزینه را باید به عوارضی بعدی تحویل دهند. به نظر می‌رسد رد و بدل‌های این چنینی نیز باید محدود شود.
افزایش 10.5 درصدی تردد خودروها
با اینکه ستاد کرونا از مردم درخواست دارد تا جایی که امکان دارد از انجام سفر خودداری کنند. اما سفرهایی در هر صورت انجام می‌شود. بنابر اعلام مرکز مدیریت راه‌ها تردد ثبت شده در جاده‌ها 10.5 درصد افزایش دارد، بنابراین افزایش نظارت‌ها و محدودیت‌های بهداشتی بر کاهش مخاطرات سفرها تأثیر زیادی دارد. درکنار سفرهای ضروری که برای برخی اجتناب ناپذیر است، متأسفانه برخی بدون توجه به هشدارهای داده شده راهی جاده می‌شوند و از این طریق به شیوع بیشتر ویروس کمک می‌کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/14/538422/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها