اخبـــار



قتل یک ساعت بعد از آزادی

گروه حوادث/ مرد جوان ساعتی پس از مرخصی از زندان در حالی به قتل رسید که دقایقی قبل از مرگ هویت دو قاتلش را معرفی کرد.
به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت 2:30 بامداد 20 اسفند مأموران کلانتری 161 ابوذر در تماس با بازپرس جنایی پایتخت از مرگ مرد 35 ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند.
با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران ادامه یافت. طبق اعلام نظر پزشکان بیمارستان مرد جوان به‌خاطر شدت جراحات ناشی از جسم برنده مانند چاقو جان خود را از دست داده بود. همچنین مقتول قبل از مرگ نام دو نفر را به زبان آورده بود که کادر درمانی این اسامی را یادداشت کرده بودند.
 از آنجایی که با تماس مردمی مرد جوان به بیمارستان منتقل شده بود، تحقیق از شاهدان صورت گرفت و یکی از آنها به پلیس گفت: در حال عبور از خیابان بودیم که دیدیم دو مرد جوان با مقتول درگیر شده‌اند. آنها پس از آنکه مقتول را با چاقو مورد حمله قرار دادند از محل متواری شدند.
در ادامه بررسی‌ها هویت مقتول شناسایی و مشخص شد که مرد جوان به خاطر حمل مواد مخدر در زندان به سر می‌برد و یک روز قبل از قتل از زندان کرج مرخصی گرفته بود. بازپرس غلامی دستور تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت را صادر کرد.

دزدی به بهانه تست کرونا  در خانه

گروه حوادث / اعضای یک باند که با در دست داشتن نامه جعلی وزارت بهداشت و به بهانه انجام آزمایش کرونا ویروس به خانه‌های مردم مراجعه و اقدام به سرقت می‌کنند از سوی پلیس خراسان جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند.
سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی ضمن هشدار به مردم گفت: این کلاهبرداران با انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «تست کرونا در منزل» با نامه جعلی وزارت بهداشت به ساختمان‌های مسکونی مراجعه می‌کنند و به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنان را بیهوش و اموال باارزش خانه را به سرقت می‌برند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از کاربران درخواست می‌کنیم به آگهی‌های اینچنینی، اعتماد نکنند و مدنظر داشته باشند اگر قرار باشد اکیپ‌هایی برای بررسی بیماری به خانه‌ها مراجعه کنند موضوع از طریق وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی افزود: همچنین کلاهبرداران با انتشار آگهی فروش ماسک یا داروی درمان ویروس کرونا لینکی را در فضای مجازی یا از طریق پیامک برای افراد ارسال می‌کنند که این لینک افراد را به صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کند و با سرقت تمامی اطلاعات بانکی این افراد حساب‌شان را خالی می‌کنند. ضمن اینکه برابر ابلاغیه وزارت بهداشت خرید و فروش ماسک در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است و پلیس با افرادی که اقدام به این کار بکنند برخورد قانونی خواهد کرد.

سرقت به خاطر ازدواج با پسر عمو

گروه حوادث / شاگرد مغازه نقره فروشی که دختر عمویش را وادار به سرقت از مغازه کرده بود با تلاش پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ششم اسفند سال‌جاری با شکایت صاحب یک نقره فروشی در محدوده بازار توسط کلانتری 113 و ارجاع پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی آغاز شد. شاکی در اظهاراتش مدعی شد: در بازار تهران مغازه نقره فروشی دارم، ساعت 9 صبح 5 اسفندماه پس از باز کردن مغازه متوجه بهم ریختگی داخل مغازه و سرقت 10 کیلو زیورآلات نقره به ارزش 200 میلیون تومان شدم.
سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: کارآگاهان پس از اظهارات شاکی برای بازبینی و بررسی محل وقوع جرم راهی بازار تهران شدند که با بررسی فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته متوجه شدند سرقت توسط یک خانم انجام شده که با پوشاندن صورت خود و با استفاده از ریموت کنترل در مغازه را باز کرده و پس از سرقت متواری شده است.
کارآگاهان در گام نخست فرضیه سرقت از سوی یک آشنا را مطرح کردند. با همین فرضیه بازجویی از فروشندگان و همکاران مغازه شاکی آغاز شد و در نهایت مأموران به وحید 30 ساله که یک سالی است در این مغازه کار می‌کند مظنون شدند.
 وحید پس از حضور در پلیس آگاهی تلاش کرد تا با حرف‌های ضد و نقیض مسیر پیگیری پرونده را منحرف کند اما وقتی در مقابل مستندات مأموران قرار گرفت در نهایت به جرم خود با همکاری دخترعمویش اعتراف کرد. وحید به مأموران گفت: به علت مشکلات مالی نقشه سرقت را کشیدم و در فرصتی مناسب از روی ریموت مغازه نسخه‌ای کپی کردم و آن را به دخترعمویم دادم و او هم سرقت را انجام داد و در حال حاضر هم همه اموال مسروقه در اختیار او است.
پس‌ از اظهارات وحید، دخترعموی او دستگیر و در بازرسی از منزلش اموال مسروقه کشف شد. پس‌ از انتقال متهم به پایگاه هفتم وی ضمن اعتراف به سرقت علت همدستی خود را با وحید ازدواج‌شان عنوان کرد و گفت: به خاطر عشقی که به او داشتم تن به این سرقت دادم.
با توجه به اعتراف صریح هر 2 متهم، با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند.

شلیک سارق مسلح به مرد طلافروش

گروه حوادث / سارق مسلح پس از ورود به مغازه طلافروشی در دزفول پس‌از قتل صاحب مغازه میلیون‌ها تومان طلا را سرقت کرده و متواری شد.
به‌گزارش خبرنگار«ایران»، عصر دوشنبه مردی مسلح با در دست داشتن کلت کمری وارد طلافروشی در خیابان امام خمینی دزفول شد و پس از شلیک به صاحب مغازه طلاهای داخل ویترین را سرقت کرد و از مغازه خارج شد. در این حادثه صاحب طلافروشی جان باخت و با حضور پلیس در محل تحقیقات برای شناسایی سارق جنایتکار آغاز شد.
محمدی خباز - دادستان دزفول - با اعلام این خبر گفت: اسلحه  سارق، یک قبضه کلت است که مجهز به صدا خفه کن بوده و سارق پس از شلیک به طلافروش اقدام به جمع آوری طلاها کرده و پس از آن با شکستن شیشه در مغازه از آن خارج شده است و همراه با همدست خود که با موتور منتظر سارق بود از صحنه متواری شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/12/538417/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها