افزایش قربانیان مشروب تقلبی در کشور



گروه حوادث / قربانیان مصرف الکل متانول در اهواز طی دو روز به 36 نفر رسید. این در حالی است که 112 نفر از مسموم شدگان هم ترخیص شده‌اند.
به گزارش ایرنا، علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این باره گفت: کم سن‌ترین قربانی این مسمومیت نوجوانی 16 ساله است و میانگین سنی جانباختگان این حادثه 31 سال است که البته آمار همچنان در حال افزایش است. برخی از مسمومان زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که آسیب بدنی پایدار و برای اقدامات احیا دیر شده است.گفته می‌شود که این افراد با این باور غلط که مشروبات الکلی می‌تواند مانع ورود ویروس کرونا به بدنشان شود، اقدام به مصرف این مشروبات کرده‌اند.
دستگیری ۷ عامل توزیع الکل‌های مرگبار در اهواز
 فرماندهی انتظامی استان خوزستان نیز از دستگیری 7 عامل توزیع الکل‌های متانول در شهر اهواز خبر داده است. سردار حیدر عباس‌زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در پی مسمومیت الکلی تعدادی از شهروندان اهوازی طی ۴۸ ساعت گذشته، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز قرار گرفت و مأموران انتظامی شهرستان اهواز با همکاری پلیس امنیت عمومی استان خوزستان با انجام اقدامات اطلاعاتی 7 نفر از عاملان اصلی توزیع الکل‌های متانول را شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از منازل متهمان بیش از ۱۲ هزار لیتر الکل صنعتی و دست‌ساز کشف و ضبط شد.تحقیقات برای دستگیری دیگر عاملان توزیع‌کننده الکل مسموم ادامه دارد.
دستگیری عامل توزیع الکل مرگ‌آور در ساوه
مرکز فرمانده انتظامی ساوه نیز از دستگیری عامل توزیع الکل مرگ‌آور در این شهر خبر داد. سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی در این‌باره گفت: عامل توزیع مشروبات الکلی که باعث فوت 2 نفر از شهروندان در ساوه شده بود، با تلاش پلیس شهرستان دستگیر شد. تحقیقات تکمیلی از فرد دستگیر شده با هماهنگی مرجع قضایی در حال پیگیری است. بنابر آخرین گزارش‌های دریافت شده 3 نفر دیگر از شهروندان به‌دلیل مصرف این الکل‌ها در مراکز درمانی تحت مداوا هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7300/12/538414/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها