پرسش

پاسخ به سؤالات مردم درباره کرونا



چرا تاکنون درمانی برای این ویروس شناخته نشده است؟
کووید 19 یک بیماری ویروسی است.هیچ دارو یا آنتی بیوتیکی روی ویروس‌ها تأثیر ندارند. این ویروس نسبت به واکسن‌های موجود مانند واکسن آنفلوانزا مقاومت نشان می‌دهد و از آن تأثیر نمی‌گیرد بنابراین باید طی زمان معینی که معمولاً 2 تا 3 ماه طول می‌کشد واکسن ویژه این ویروس ساخته شود. دلیل زمان بردن تهیه واکسن این است که معمولاً این واکسن‌ها باید ظرف چند هفته روی مدل‌های حیوانی آزمایش شوند و بعد از تأثیر در بهبودی بیماری برای انسان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر هیچ نوع واکسنی برای کووید 19 ساخته نشده است. تلاش‌ها برای ساخت این واکسن ادامه دارد و متخصصان در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ظرف یک تا دو ماه دیگر به این واکسن دسترسی پیدا می‌کنند.

اکنون چه روش‌های درمانی برای کووید 19 در نظر گرفته می‌شود. آیا به‌کارگیری این روش‌ها در بهبودی بیماران تأثیر دارد؟
روش‌هایی مانند تأمین آب بدن با تزریق سرم و راهکارهای حمایتی و نگهدارنده برای وضعیت بیمارانی که تب بالاتری دارند در بیمارستان‌های چین به‌کار گرفته شده است. جامعه جهانی نیز با الگو‌گیری از روش چینی‌ها در کنترل و مهار بیماری همین درمان را مد نظر قرار داده است.

آیا همه مبتلایان به این بیماری به بستری شدن نیاز پیدا می‌کنند؟
اکنون در شهر ووهان چین بیش از 69 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. تنها 20 تا 30 در صد این بیماران در بیمارستان‌ها بستری هستند و بسیاری از آنها بعد از تشخیص بیماری با آموزش‌های لازم در خانه‌های‌شان قرنطینه می‌شوند. رژیم غذایی را رعایت می‌کنند. به استراحت می‌پردازند. به طور مداوم درجه تب‌شان را کنترل می‌کنند و به تقویت سیستم ایمنی بدن‌شان می‌پردازند.

با توجه به اینکه کووید 19 علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ما چطور تشخیص این بیماری امکان پذیر خواهد بود؟
در هیچ نقطه از دنیا این بیماری در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها تشخیص داده نمی‌شود. پروتکل معینی به پزشکان همه مراکز درمانی ابلاغ شده است. پزشک با بیمار به طور دقیق صحیت می‌کند.اگر در شرح وضعیت بیمار نکاتی بود که او را مشکوک به این بیماری نشان می‌داد پزشک موظف است که بیمار را به مراکز آزمایشگاهی ما هدایت کند. در این آزمایشگاه‌ها از بیمار نمونه آزمایشگاهی گرفته می‌شود و تا آماده شدن جواب آزمایش بیمار تحت مراقبت قرار می‌گیرد. در صورت مثبت بودن این آزمایش بیمار در بیمارستان‌های معین بستری و رسیدگی به وضعیت او در قرنطینه آغاز می‌شود.
فارس

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/5/537383/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها