برگزاری غیر حضوری کلاس‌های دانشگاهی




دکتر منصور غلامی وزیر علوم دیروز در جلسه ستاد سلامت این وزارتخانه، آخرین وضعیت تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشریح کرد، براساس مصوبات این جلسه، تمام فعالیت‌های اداری و پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی طبق روال گذشته ادامه پیدا می‌کند و هرگونه تعطیلی و توقف فعالیت آموزشی منوط به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود. علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم با اعلام این خبر به «ایران» گفت: ما به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم هماهنگ با سایر بخش‌های کشور، بخش‌های اداری و پژوهشی همچون آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، جلسات دفاع تعطیل نیست و دانشگاه‌ها هم موظف هستند فعالیت‌های دانشجویان را در این بخش‌ها پیگیری کنند، مگر اینکه مورد خاصی از دانشگاه خاصی به ستاد مبارزه با کرونا اعلام شود.
وی تأکید کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا موظف است که موارد را شهر به شهر به دانشگاه‌ها اعلام و درباره تعطیلی آموزشی دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند. عبداللهی‌نژاد درباره خوابگاه‌های دانشجویی گفت: اکثر خوابگاه‌های دانشگاهی تعطیل شده و دانشگاه‌هایی هم که امکانات لازم برای برگزاری غیر حضوری کلاس‌های آموزشی دارند، می‌توانند به‌صورت غیر حضوری اقدام به تشکیل کلاس‌ها کنند.
برگزاری الکترونیکی کلاس‌های دانشگاه تهران
رئیس دانشگاه تهران در پیامی ویدئویی گفت: کلاس‌های این دانشگاه به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا از هفته آینده الکترونیکی برگزار می‌شود.محمود نیلی احمدآبادی در این پیام تأکید کرد: به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا و بر اساس ابلاغیه‌های کشوری و مشورت‌هایی که در دانشگاه تهران با مراجع ذیصلاح انجام شد، مقرر شد از آغاز این هفته کلاس‌های آموزشی دانشگاه تهران تعطیل شود و از آنجایی که امر آموزش بسیار مهم است و همه نگران برنامه‌های آموزشی خود هستند از این‌رو تصمیم دانشگاه بر این شد تا از ظرفیت مرکز یادگیری الکترونیکی بیشتر استفاده کند.وی افزود: همان‌طور که می‌دانید تعداد کلاس‌های درسی در قالب آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران زیاد است و امروزه به‌عنوان یک ابزار بسیار مهم (آموزش الکترونیکی) مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌تواند به تعمیق آموزش منتهی شود و فعالیت‌های گسترده آموزشی از طریق این آموزش فراهم می‌شود تا حدی که تأثیر بعد جغرافیایی کاهش می‌دهد.
کلاس‌های دانشگاه شهید بهشتی تا پایان سال غیرحضوری شد
 روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بخش آموزش حضوری دانشگاه در هفته‌ جاری، در صورت تداوم این وضعیت در هفته‌های آینده، کلاس‌های دروس نظری دانشگاه شهید بهشتی از روز شنبه 10 اسفندماه تا پایان سال به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.
به‌گزارش ایسنا، با فرض اینکه در هفته‌های آینده آموزش حضوری دانشگاه تعطیل باشد، کادر علمی و پرسنل دانشگاه تعطیل نخواهند بود و اعضای محترم هیأت علمی می‌توانند با حضور در دفاتر کار خود و با استفاده از امکانات دانشگاه، آموزش‌های غیرحضوری را آغاز کنند.
همچنین از رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها خواسته شده که تمهیدات لازم را برای پیگیری و اجرای موارد فوق به‌عمل آورند و در صورتی که به‌هر دلیل استاد موفق به ارائه درس به‌صورت غیرحضوری نشد، لازم است پس از بازگشایی کلاس‌ها معادل دو هفته درس را به‌صورت کلاسی‌های جبرانی ارائه کند.
استمرار فعالیت مراکز عمومی و آموزش عالی تصمیمی خطرناک است
دبیران شوراهای صنفی دانشجویان سراسر کشور با انتشار بیانیه‌ای تصمیم استمرار فعالیت‌های مراکز عمومی و آموزش عالی را خطرناک توصیف کردند.
به‌گزارش ایسنا، مسئولان شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در بیانیه خود از همه مدیران آموزش عالی درخواست کرده‌اند که از پیگیری و استمرار در اقدامات پیشگیرانه و تأمینی لحظه‌ای فروگذار نبوده و تمهیدات لازم و خدمات بهداشتی و غذایی را برای آن دسته از دانشجویان که امکان مراجعه و بازگشت از دانشگاه را ندارند فراهم کنند.
تلاش برای غیرحضوری کردن کلاس‌های درس
معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی درباره آزمایش منفی دانشجوی مشکوک به کرونای این دانشگاه به ایلنا گفت: طبق آخرین آزمایشی که از این شخص گرفته شد، آزمایش او منفی بود.
«عبدالمجید خشنود»افزود: با درصد بالا می‌توانم بگویم که کلاس‌های حضوری ما برگزار نخواهد شد، زیرا اکثر دانشجویان ما به شهرستان‌های خود رفته‌اند و در این زمینه معاونت آموزشی باید رسماً اعلام کند البته همکاران ما در انتظار تصمیمات دولت و وزارت علوم هستند و امیدواریم این تصمیم گرفته شود که کلاس حضوری نداشته باشیم.
تعلیق مراسم اعتکاف از تصمیمات هوشمندانه بود
معاون برنامه‌‌ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حفظ سلامتی از واجبات مؤکد دینی است. تصمیم خوبی که در تعلیق مراسم اعتکاف اتخاذ شد از جمله تصمیمات هوشمندانه‌ بود. به‌گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام فاطمی‌پور گفت: این تصمیم می‌تواند سلامتی افراد را در این وضعیت حفظ کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/5/537379/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها