مسائل و توضیحات فنی تحت‌الشعاع کرونا




گروه ورزش/ سرمربیان یا مربیان تیم‌های لیگ برتری که امروز بازی دارند، دیروز در نشست خبری حاضر شدند. نکته حائزاهمیت در این میان اینکه بخش مهمی از صحبت‌های تمام آنها، اشاره به شیوع ویروس کرونا و البته اعتراض به برگزار شدن مسابقات است. به عبارتی آنها معتقدند باید بازی‌ها به تعویق بیفتد و برای این خواسته، دلایلی هم ارائه کردند. با تمام این اوصاف تا عصر دیروز هیچ خبر یا نشانه‌ای از تعویق مسابقات نبود. در این میان، در نشست هماهنگی پیش از بازی تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو که با حضور نمایندگان دو باشگاه برگزار شد، بر رعایت موارد مربوط به ویروس کرونا تأکید شد. در همین زمینه به مسئولان برگزاری بازی و عوامل تیم‌ها تأکید شد که تمام محیط‌های داخل ورزشگاه، اتاق ناظران و داوران و همین طور رختکن تیم‌ها به دقت ضدعفونی شود تا مشکلی پیش نیاید.
جواد نکونام، سرمربی فولاد خوزستان گفت: «نگاه من به فوتبال صرفاً فوتبالی است و به منافع افراد کاری ندارم. اصلاً یک سال لیگ نداشته باشیم. جان‌مان که مهم‌تر است و از الان یک تیم را  قهرمان کنیم، اتفاقی نمی‌افتد اما اگر خدای نکرده یک آدم معمولی هم جانش را از دست بدهد، خیلی زجرآور است. سلامتی انسان‌ها، مربیان، بازیکنان حریف و خبرنگاران مهم‌تر است. کرونا واقعاً خطرناک است. باید تا وقتی که هوا گرم می‌شود و شرایط کنترل شود، لیگ تعطیل شود. مطمئن باشید به اسپانیا و انگلیس هم برسد، همین اتفاق می‌افتد.» غلامرضا باغ‌آبادی، مربی ماشین‌سازی با اظهار اینکه تصمیماتی گرفته نشود که بعداً باعث پشیمانی شود،گفت: «بزرگترین نعمتی که خداوند به هر فردی اعطا کرده، سلامتی است و در این روزها که ویروس کرونا در کشور شایع شده، باید این نکته را اشاره کرد که کادر فنی و بازیکنان تیم‌ها در جامعه، فرودگاه و ورزشگاه‌ها در رفت و آمد هستند و امیدوارم تصمیمی گرفته شود که بعداً پشیمانی به بار نیاورد. از مسئولان امر می‌‌خواهم دقت لازم را در این مورد داشته باشند.  ضمن اینکه برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران سبب می‌شود تیمی‌هایی که میزبان هستند از امتیاز حضور تماشاگران محروم شده و اجحافی در حق  آنها صورت می‌گیرد.»
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: «روزهای سختی را تجربه می‌کنیم. مردم را باید بیشتر دوست داشته باشیم. گرانی‌ها یک طرف و ویروس کرونا هم طرف دیگر. خودمان بیشتر باید مراعات کنیم. با برخی فروشنده‌ها که سوء استفاده می‌کنند، برخورد کنند. شرایط سخت است قبول داریم اما مرجعی مثل وزارت بهداشت داریم که آنها مسائل را تأمین می‌کنند و هر تصمیمی که مراجع بالاتر بگیرند، ما از آن تبعیت می‌کنیم.»
مهرداد کریمیان، مربی شاهین شهرداری بوشهر از برگزاری بازی‌ها بشدت انتقاد کرد: «واقعاً نمی‌دانم دلیل این اصرار سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات چیست در حالی که در چنین شرایطی از نظر بهداشتی تیم‌ها بویژه تیم‌های میهمان که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند در معرض بیماری هستند. مردم از شیوع ویروس پیشگیری می‌کنند و کمتر در اماکن عمومی حاضر می‌شوند.بازیکنان و مربیان هم باید چنین شرایطی داشته باشند و اگر ویروس در ورزشگاه‌ها سرایت کند، شرایط خیلی جدی می‌شود. خیلی بهتر است تا عادی شدن شرایط، مسابقات لیگ برتر تعطیل شود.»
ابراهیم صادقی، سرمربی سایپا ناراحتی‌اش از تعطیل نکردن لیگ برتر را ابراز کرد: «سلامتی انسان‌ها از هر قهرمانی و مدالی ارزشمندتر است. در چند روز گذشته تمام فضای رسانه‌ای کشور معطوف ویروس کروناست و همه از خطرناک بودن آن صحبت می‌کنند ولی اینکه چرا فوتبالیست‌ها مستثنی از جامعه می‌شوند برای من قابل قبول نیست.چطور لیگ های والیبال و دیگر رشته‌ها تعطیل می‌شود اما سلامتی فوتبالیست‌ها مورد توجه نیست؟ جای سؤال دارد که امیدوارم پاسخ قانع کننده‌ای از متولیان این امر بشنویم. کشوری مثل ژاپن لیگ حرفه‌ای خود را تعطیل می‌کند اما اینجا اصرار به برگزاری مسابقات دارند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/14/537366/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها