اخبـــار




مراقبت از زندانیان در برابر کرونا

گروه حوادث / انتقال زندانیان به زندان‌های دیگر و مراجع قضایی برای حفظ سلامت آنها متوقف و ملاقات‌های خانواده‌ها به کابین‌ها محدود می‌شود.
به‌ گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در نشست سراسری با مدیران کل ستادی و استانی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد با تأکید بر رعایت حقوق زندانیان گفت: حفظ سلامتی زندانیان و رسیدگی به وضعیت بهداشتی زندان‌ها از حقوق زندانیان است.
وی با تأکید بر اینکه ما در قبال تأمین امنیت، سلامت و تربیت زندانیان حساس هستیم، اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به زندان‌ها، اقدامات پیشگیرانه فوق‌العاده بهداشتی ازجمله ضد عفونی کردن روزانه و مستمر بخش‌ها و وسایل مورد نظر و قرار دادن وسایل بهداشتی در دسترس زندانیان و ارائه آموزش‌های لازم به زندانیان و زندانبانان برای خود مراقبتی و نیز تشکیل کمیته‌های سلامت در زندان‌ها برای کنترل و مراقبت از وضعیت سلامت زندانیان به‌صورت شبانه روزی انجام می‌شود و برای شناسایی افراد در معرض خطر اقدام‌های لازم صورت گرفته و به محض شناسایی و تشخیص اولیه پزشکان زندان نسبت به جداسازی و سایر اقدامات بهداشتی و درمانی افراد بدون فوت وقت اقدام خواهد شد.
وی خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور گفت: با توجه به شرایط موجود از اعزام غیر ضروری زندانیان به مراجع قضایی بدون هماهنگی‌های لازم خودداری کنید. همچنین تمامی بازدیدها از زندان‌ها به جز مراجع قضایی و مراجع بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.
رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: انتقال زندانیان به زندان‌های دیگر برای حفظ سلامت زندانیان متوقف و انجام ملاقات‌های خانواده‌ها تا گذر از این شرایط فقط با هماهنگی‌های لازم و با تدابیر بهداشتی به ملاقات‌های کابینی محدود شود. کنترل کامل اماکن بهداشتی، درمانی و همچنین اماکن طبخ غذای زندانیان و کنترل ویژه روی مواد غذایی در بدو ورود به زندان‌ها ازجمله اقداماتی است که مدیران زندان‌ها علاوه بر رویه‌های جاری بهداشتی و درمانی باید اجرا نمایند. جهانگیر با اشاره به بخشنامه صادرشده در خصوص رصد کامل وضعیت سلامتی زندانیان و معاینه افراد مشکوک خواستار ارائه گزارش روزانه توسط مدیران کل استان‌ها در خصوص وضعیت سلامتی زندانیان و اقدامات انجام شده برای آنها شد.
جهانگیر با اشاره به اجرای طرح پابندهای الکترونیک گفت: یکی از بخش‌هایی که نیکوکاران می‌توانند در آن حضورداشته باشند تهیه این پابندها برای استفاده زندانیان واجد شرایط است چرا که با این کار به جای آزادی یک زندانی با هبه کردن یک پابند تا سالیان زیاد زندانیان بیشتری را می‌توانند حمایت نمایند.
این مقام ارشد قضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از وظایف مهم مدیران زندان‌ها حضور مداوم در بین زندانیان و بررسی پرونده‌های آنان است.وی از مدیران و مددکاران زندان‌ها خواست ضمن دیدار با تمامی زندانیان و بررسی پرونده‌های آنان از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای ارائه تسهیلات حقوقی برای‌شان با هماهنگی مراجع قضایی اقدام نمایند.
رئیس سازمان زندان‌ها در پایان با اشاره به آماده شدن طرح تحول در زندان‌ها گفت: این طرح که با هدف توسعه خدمات قضایی، برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و ارتقای نظم و امنیت در زندان‌ها طراحی شده است بزودی پس از تأیید ریاست قوه قضائیه ابلاغ خواهد شد.

هشدار پلیس به خانواده ها
وزارت بهداشت برای تست کرونا به خانه ها نمی رود

گروه حوادث/ این روزها اخباری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه چند زن و مرد مجهز به ماسک و دستکش با عنوان مأمور وزارت بهداشت به در خانه‌ها مراجعه می‌کنند تا از افراد خانواده آزمایش ابتلا به کرونا بگیرند اما به این بهانه وارد خانه شده و پس از بی‌هوش کردن افراد اقدام به سرقت اموال و پول و طلا می‌کنند. در همین رابطه معاون هماهنگ‌کننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن هشدار به خانواده‌ها اعلام کرد که تست‌های مربوط به کرونا به هیچ عنوان در مقابل در خانه‌ها انجام نمی‌شود.
سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد درباره انتشار خبری مبنی بر سودجویی و سرقت برخی از افراد از شهروندان در پوشش انجام تست کرونا گفت:‌ برابر بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت هیچ‌گونه تست مربوط به بیماری کرونا در مقابل در منازل انجام نمی‌شود و از این‌رو اگر شهروندان با چنین مواردی روبه‌رو شدند باید بدانند که این مراجعات از سوی وزارت بهداشت و دستگاه‌های مجری نیست.
وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از چنین اقدامی در مراکز پلیس پیشگیری تهران بزرگ ثبت نشده است، خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که شهروندان با چنین مواردی روبه‌رو شدند نباید در را باز کنند و بلافاصله موضوع را از طریق تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.

 ابلاغیه پلیس درباره لغو مراسم در تالارها

گروه حوادث/معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت تأکید کرد باتوجه به احتمال شیوع ویروس کرونا تمامی تالارهای پذیرایی موظف به بازگرداندن مبلغ بیعانه برای موارد کنسلی مراسم‌ هستند.
سرهنگ نادر مرادی دراین‌باره به ایسنا گفت: به دنبال احتمال شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام اقدام‌های پیشگیرانه برخی افرادی که برای مراسم‌ خود اقدام به رزرو تالار کرده بودند تصمیم به لغو این مراسم‌ گرفته‌اند که در این خصوص طی نامه‌ای به اتاق اصناف ابلاغ شد که اتحادیه تالارداران موظف هستند کل مبلغ بیعانه‌ای را که برای رزرو دریافت کرده‌اند به افراد بازگردانند.
وی تأکید کرد: مدیران تالارها برای فسخ قرارداد مجاز به دریافت هیچ وجهی نیستند.

کشف 20 تن دستکش طبی

گروه حوادث/٢٠ تن دستکش طبی احتکار شده در گشت بازرسان واحد مبارزه با کالای قاچاق این سازمان کشف شد.
عزیزالله افضلی - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به ایرنا گفت: این دستکش‌های طبی از انواع داخلی و خارجی بوده که به منظور سودجویی و توزیع خارج از شبکه احتکار شده بود و با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی و سازمان غذا و دارو به هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت تحویل داده شد.

قتل پدر در توهم مصرف شیشه

گروه حوادث/ پسر معتاد  که پس از مصرف ماده مخدر شیشه دچار توهم شده و پدرش را کشته بود از سوی پلیس دستگیر شد.
 سرهنگ فرج رستمی - فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت:  در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در بخش «نوبندگان» این شهرستان، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل نظر اعزام شدند. مأموران در بررسی اولیه دریافتند  که پسر خانواده با پدر 90 ساله اش درگیر شده و در اقدامی هولناک او را  با چوب به شدت مجروح کرده است.
با انتقال پیرمرد به بیمارستان وی به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت و مأموران موفق شدند ساعتی بعد قاتل را شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا عنوان کرد: قاتل در بازجویی اقرار کرد به دلیل توهم ناشی از مصرف شیشه تصور کرده  که چند نفر قصد کشتن او را دارند که برای دفاع  از خودش با چوب حمله کرده و ناگهان متوجه شده که پدرش را هدف گرفته و مجروح کرده است. وی افزود: متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/12/537361/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها