جغرافیای 694 هزار چک برگشتی در دی ماه


در دی ماه امسال و براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، حدود ۶۹۴ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۱۱۲ هـزار میلیارد ریال در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳.۹ درصد و ۷.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. بدین ترتیب از کل تعـداد و مبلـغ چک‌های مبادله شده در دی‌ماه ۱۳۹۸ به ترتیب ۸.۲ درصد و ۱۰.۱ درصد برگشت داده شده است.
طبق این آمار بالغ بر ۸ میلیون و ۴۰۰ فقره چک به ارزشی حدود ۱۱۰۵ هزار میلیارد ریال در دی ماه ۱۳۹۸ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۸ درصد و ۱۲.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۵۶۸ هزار میلیارد ریال مبادله شد. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در آذرماه ۱۳۹۸ به ترتیب معادل ۸.۳ درصد و ۱۰.۵ درصد و در دی ماه سال ۱۳۹۷ به ترتیب برابر ۱۰.۶ درصد و ۱۱.۹ درصد بوده است.
جغرافیای چک‌های بی‌محل
در دهمین ماه سال، در استان تهران بالغ بر ۲۰۵ هزار فقره چک به ارزشی بـیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که از نظر تعداد ۷.۴ درصد و از نظر ارزش ۸.۸ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/7/537344/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها