سلفی بی خطر بگیرید




علیرضا احمدی
خبرنگار
بسیاری از مردم جهان بویژه جوانان علاقه وافری به عکس‌های سلفی دارند تا جایی که گاه برای داشتن یک سلفی خاص و ویژه در آبشارها، کوه‌ها، آسمانخراش‌ها و... جان خود را به‌خطر می‌اندازند. بعضی وقت‌ها هم افرادی را می‌بینید که در یک گالری نقاشی، ‌هنری یا شهربازی و... بدون توجه به آثار یا تفریحات موجود در این مجموعه، تنها در حال گرفتن عکس سلفی هستند.
برای راحت‌تر و کم خطرترشدن کار این افراد یک فناوری با نام Mira system طراحی شده است و آنها می‌توانند به‌محض ورود به چنین محل‌هایی از سیستم Mira که توسط یک استارتاپ نیویورکی طراحی شده است، استفاده کنند. این سیستم شامل یک صفحه نمایش لمسی است که می‌تواند در ورودی گالری‌ها، ‌موزه‌ها، پارک‌های موضوعی و... نصب شود. این صفحه نمایش همچنین به تعدادی دوربین مجهز است که چندین عکس پشت سر هم می‌گیرند.
علاقه مندان می‌توانند به محض ورود ثبت‌نام کنند وعلاوه بر ارسال ایمیل خود، یک کارت که کد QR ویژه‌ای روی آن پرینت شده را دریافت کنند.
البته قرار است علاوه بر کارت، دستبندها یا مچ بندهای مجهز به RFID نیز در این مرحله مورد استفاده قرار بگیرند. هرگاه این افراد بخواهند عکس سلفی بگیرند تنها کافی است کد QR موجود روی کارت خود را اسکن کنند. بلافاصله شمارش معکوس روی صفحه نمایش آغاز می‌شود و از متقاضی چندین عکس از زوایای مختلف یا ویدئوهایی کوتاه گرفته می‌شود. پیش نمایش این عکس‌ها یا ویدئوها روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و هریک از عکس‌ها را که بخواهید می‌توانید دریافت کنید.
 گفتنی است این عکس‌ها، گیف یا ویدئوهای کوتاه برای کاربر ایمیل می‌شود. البته این سیستم فعلاً به‌صورت آزمایشی تنها در یک موزه و یک شهربازی در نیویورک نصب شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/13/537335/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها