چهره‌ها و حرف‌ها



بودجه دوباره به مجلس می رود

علی لاریجانی: «از امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ اصلاح لایحه بودجه را در دستور کار خود قرار می‌دهد. بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس اگر کمیسیون تلفیق گزارش بودجه را رد کند و سپس مجلس هم آن را رد کند، این لایحه باید به دولت باز گردد و دولت باید لایحه جدیدی ارائه دهد اما در حالتی که کمیسیون آن را تأیید کرده و مجلس آن را رد کرده است، سکوت آیین نامه ای وجود دارد. به این نتیجه رسیدیم که کمیسیون تلفیق از این ساعت تشکیل جلسه دهد و لایحه بودجه ۹۹ را بررسی و اصلاح کند و گزارش اصلاح شده به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.»
کلیات لایحه بودجه کل کشور سال ۹۹ روز دوشنبه در مجلس رد شد و یک روز بعد لاریجانی از بررسی مجدد آن خبر داد.

کرونا را سیاسی نکنید

معصومه ابتکار: «درمورد شیوع کروناویروس به عنوان ایمونولوژیست می‌گویم موضوع تخصصی است و اظهار نظر سیاسی، خبرسازی و ترساندن به ضرر مردم تمام می‌شود.  برای مواجهه بااین ویروس جدید، پروتکل های WHO و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اصل است.»
 معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی مساله کرونا ویروس را موضوعی تخصصی عنوان کرد.

تعطیلی ربطی به ما ندارد

غلامرضا فرجی: «با توجه به هماهنگی با شورای نظارت و ارزشیابی، اشاره اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مربوط به سالن‌های زیر نظر این وزارتخانه است و ارتباطی به سالن‌های سینمای کشور ندارد. اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینمایی کشور همچنان ادامه خواهد یافت.»
پس از انتشار اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه‌های سینمایی و هنری کشور تا پایان هفته به خاطر بیماری کرونا، سخنگوی شورای صنفی نمایش خبر داد این اطلاعیه به معنای تعطیلی سالن‌های سینما در کشور نیست و البته پس از این اظهارنظر اعلام شد سینماها هم تعطیل است.

پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه خود باشند

حسن روحانی: « در مورد FATF نظر دولت و مجلس مشخص بود و همه اقدامات اجرایی را انجام داد و لوایح چهارگانه از جمله دو لایحه پالرمو و CFT را نیز به تصویب رساند. قصد دولت، اعلام تصمیم جدی نظام در مبارزه با پولشویی و جرائم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم بود.در هر حال FATF  عدم تصمیم جمعی خارج از اختیار دولت و مجلس را بهانه قرار داده و مصوبه‌ای خلاف مصالح ملت ایران صادر کرد که همانگونه که انتظار می‌رفت موجب خرسندی آمریکا شد و توجیه‌گر تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی خواهد بود. اینک وقت آن است که آنها که بهانه به دست آمریکا داده‌اند، پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه خود باشند.»
رئیس جمهور به قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه FATF واکنش نشان داد.

ثابت شود استعفا می دهم

ایرج حریرچی: «آقای امیرآبادی باید ثابت کنند که افراد معرفی شده دارای این ویژگی ها هستند. اگر این گونه بود من با صداقت کامل از سمت خود استعفا می دهم ولی اگر اینگونه نبود ایشان هم همینقدر صداقت داشته باشند و با اعتراف به اشتباه خود از نمایندگی مردم شریف قم استعفا دهند. متاسفانه در روزهای اخیر ۲۰ درصد بار ورودی مسافر در گیلان بیشتر شده است. بعد از قم استان گیلان بیشترین آمارهای مبتلایان را داشته از این رو مردم در روزهایی که مدارس و دانشگاه تعطیل می‌شود سعی کنند در منزل حضور داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند. به هیچ وجه با قرنطینه موافق نیستیم، قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی اول است. چینی ها نیز اصلا از این قرنطینه خودشان راضی نیستند.»
معاون کل وزارت بهداشت یک نشست خبری مشترک با علی ربیعی مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا برگزار کرد و درباره این بیماری و اقدامات وزارت بهداشت توضیح داد. پاسخ او به ادعاهای نماینده شهر قم درباره مرگ روزانه 10 نفر در قم به دلیل بیماری کرونا خبرساز شد.

اثری از بازیکنان سپاهان نبود

جلال مرادی: « من به آقایان فتاحی و قلیچ خانی گفتم نروید داخل رختکن تا بازیکنان تیم حریف متوجه اینکه شما آماده بازی می‌شوید، شوند اما آنها گوش نکردند و رفتند توی رختکن و تا ساعت 5 عصر  آثاری از هیچ بازیکن سپاهان در زمین مسابقه نبود. (به شهادت همه خبرنگارها و پرسنل نیروی انتظامی و داوران) من حتی به داوران گفتم تا 5:25 لباس عوض نکنید اما هیچ کدام از بازیکنان سپاهان وارد زمین نشدند. من یک سوال دارم، آیا تیمی که می خواهد مسابقه  دهد  در  رختکن گرم می کند؟ مگر نباید لیست را به ما بدهند؟ بنده دو سه مرتبه خواهش کردم اما نیامدند. جالب است این را بگویم که عوامل تیم  در همان ساعت بازی رفته بودند استانداری که بازی را لغو کنند!»
ناظر دیدار سپاهان و پرسپولیس توضیحاتی جنجالی درباره این بازی شکل نگرفته و حواشی آن داد.

گفتند پدر یک هفته زنده است

همایون شجریان: «از سه چهار سال قبل که پدر در آمریکا مجبور شد رادیوتراپی کند و این رادیوتراپی برای ایشان عوارض سوء هم داشت، بنده را خواستند و شرایط طوری شد که حتی آن جا دکترها ایشان را جواب کردند. گفتند یک‌هفته بیشتر نخواهد بود چون یک‌ هفته آب و غذا نخورده بود. برای استاد لوله تغذیه در داخل معده گذاشتند چون نمی‌توانستند غذا بخورند. این باعث شد که احیا شوند. مقدمات را فراهم کردیم و ایشان را به ایران آوردیم و از آن روز سه سال است که سایه‌شان بالای سر ماست. این‌ها را برای شما با جزئیات توضیح می‌دهم، چون شما را از خانواده خودمان می‌دانم، یعنی پدر، خانواده همه شماست.»
پس از انتشار شایعاتی درباره درگذشت محمدرضا شجریان همایون شجریان بین دوستداران پدرش که مقابل بیمارستان جم تجمع کرده بودند حاضر شد و درباره شرایط پدرش توضیح داد.

بسیج شکست کرونا

سعید نمکی:  امروز بسیجِ «کرونا را شکست می‌دهیم» را به عنوان بسیج دانشگاهی شروع کردیم و مردم مطمئن باشند عنقریب خبر شکست کرونا را خواهند شنید.»
وزیر بهداشت از تلاش برای از بین بردن بیماری کرونا خبر داد.

چرا به انگل اسکار دادید؟

دونالد ترامپ: «جوایز اسکار چقدر بد بود؟ و برنده فیلمی از کره جنوبی بود، ما به اندازه کافی مشکلاتی با کره جنوبی به ویژه در تجارت داریم و آنها (آکادمی) جایزه بهترین فیلم را به آنها می‌دهد. آیا این خوب بود؟ نمی‌دانم. آیا می‌توانیم فیلم‌هایی چون «بر باد رفته» را دوباره داشته باشیم؟»
رئیس جمهور آمریکا از اهدای اسکار بهترین فیلم به فیلم «انگل» ساخت کره جنوبی انتقاد کرد.

لباس ها در اتوبوس نبود

امیر قلعه نوعی: «من خدا را گواه می‌گیرم که در کل زندگی‌ام به جز حقیقت و عدالت حرفی را نزدم و اگر حرفی زدم خدا را در نظر گرفتم. دیروز از تماشاگران خواستم که از فوتبال لذت ببرند و حتی اگر به من توهین کردند گفتم به کسی توهین نکنید، چون اگر خون از دماغ کسی بیرون بیاید یک عمر شرمنده می‌شویم. اگر حرف دروغی بزنم خدا از من نگذرد. ما از دیروز برنامه‌های اردویی‌مان را شروع کردیم و آمادگی انجام این بازی را داشتیم. ما تمام کار‌هایی را که برای یک بازی باید صورت دهیم، انجام داده بودیم.سهیل مهدی گفت بازیکنان سپاهان در اتوبوس لخت شوند و لباس عوض کنند! آقای مهدی الان تیم پشتیبانی تیم‌ها چند ساعت قبل از بازی در رختکن لباس‌ها را آماده می‌کنند؛ بنابراین لباس‌ها در اتوبوس نبوده و در رختکن بوده است!»
سرمربی تیم سپاهان درباره لغو دیدار سپاهان اصفهان - پرسپولیس توضیح داد.

چین کنار ایران

چانگ هوا: « باید علیه ویروس کرونا بجنگیم. ما در کنار هم هستیم.»
سفیر چین در ایران پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران تصاویری از پرچم‌های ایران و چین و نمایش پرچم دو کشور بر روی برج آزادی تهران در توییترش منتشر کرد و این توییت را به فارسی نوشت. کاربران زیادی به سفیر چین به دلیل تلاشش برای برقرار ماندن پروازهای چین به ایران انتقاد می کنند.



















آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/11/537310/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها