اخبـــار




اسکوچیچ در تمرین فولاد

دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال دیروز در محل تمرینات فولاد خوزستان که از قضا یکی از تیم‌های سابق خود اوست، حاضر شد و مورد استقبال جواد نکونام، سرمربی فعلی این تیم قرار گرفت. نکونام در این دیدار ضمن تبریک به اسکوچیچ، برای او آرزوی موفقیت کرد و این مربی کروات نیز گفت نکونام را بخوبی می‌شناسد و وی را آینده مربیگری فوتبال ایران می‌داند. فولادی‌ها در تهران یک اردوی تمرینی را برپا کرده‌اند.

احتمال تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال؛
منافع شخصی یا سرنوشت فوتبال

انتخابات فدراسیون فوتبال 25 اسفند سال جاری برگزار می‌‌شود و 9 نامزد حاضر در انتخابات برای تصدی پست ریاست با همدیگر رقابت خواهند کرد. در این بین اخباری درخصوص احتمال تعویق زمان برگزاری انتخاب به گوش می‌‌رسد و بر اساس برخی شایعات، آنچه برای دلایل آن گفته می‌‌شود چیزی جز لحاظ کردن منافع شخصی نیست. البته دلایلی همچون بازی‌های حساس پیش روی تیم ملی که 2 بازی آن در فروردین ‌99 است و حساسیت کمتری از دو بازی بعدی مقابل بحرین و عراق دارد هم برای این مهم برشمرده می‌‌شود. به عبارتی موافقان تعویق انتخابات معتقدند حالا که سرمربی تیم ملی انتخاب شده، شرایط به حالت فعلی ادامه یابد تا احتمالاً با انتخاب رئیس جدید و تصمیمات او، وضعیت تیم ملی در این برهه حساس تحت‌الشعاع قرار نگیرد. گرچه گروهی هم تأکید دارند در شرایط کنونی بهترین کار برگزاری انتخابات در موعد مقرر است تا فوتبال از این بلاتکلیفی نجات پیدا کند. یکی از افرادی که برای نشستن روی صندلی ریاست ساختمان سئول ثبت نام کرده حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال است. این ثبت نام بدین معناست که بازنشسته‌ها منعی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارند. با وجود این خبر می‌رسد که سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عنوان کرده بازنشسته‌ها باید از احراز 3 سمت رئیس، دبیرکل و خزانه‌دار خودداری کنند چرا که این سه جایگاه شغل محسوب می‌‌شود. البته بهاروند از سوی چند نامزد به عنوان نایب رئیس اول و دوم معرفی شده و در صورتی که برای ریاست رد صلاحیت شود به احتمال زیاد به عنوان یکی از نواب رئیس اول یا دوم انتخاب خواهد شد و در تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال باقی خواهد ماند. حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال درباره حضورش در لیست 7 نامزد ثبت‌نام کرده برای تصدی پست ریاست این فدراسیون، گفت: «برای حضور در فهرست نایب رئیس دوم، شخصاً برای دو نفر از کاندیداها فرم پر کرده‌ام و قرار گرفتن نامم در فهرست سایر کاندیداها، لطف دوستان بوده است.»

احضار مسعود شجاعی به کمیته انضباطی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، مسعود شجاعی بازیکن تراکتور را به سبب بدرفتاری نسبت به کمک داور مسابقه اخیر این تیم با گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر که به اخراج وی انجامید، احضار کرد و خواستار استماع دفاعیات وی شد.

آغاز تمرین آبی‌ ها برای مصاف با الاهلی عربستان

تمرین روز گذشته تیم فوتبال استقلال ظهر دیروز در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد تا این تیم که دوشنبه شب با الشرطه عراق 1-1 مساوی کرد، برای بازی دوم خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا (28 بهمن مقابل الاهلی عربستان) مهیا شود. فرهاد مجیدی به بازیکنان حاضر در دیدار با الشرطه استراحت داد اما سایرین به تمرینات تاکتیکی مورد نظر مجیدی پرداختند. قائدی و دیاباته، مهاجمان معروف و مصدوم استقلال غایبان عمده تمرین دیروز بودند و یزدانی و غلامی نیز فقط کنار نفرات ذخیره تمرین کردند. اسماعیلی هم پس از رهایی نسبی از مصدومیتش، به طور سبک تمرین کرد.

محرومیت دوباره جودوکار دوپینگی

در جریان برگزاری مسابقات جودوی جایزه بزرگ ایران یادواره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که 15 تا 17 بهمن در مشهد برگزار شد، یک جودوکار به نام مسعود قوی‌بازو به مقام دوم رسید. قوی‌بازو در حالی در این مسابقات شرکت کرد که در تاریخ 13 آذرماه 95  به دلیل استفاده از ماده ممنوعه متنولون با محرومیت 4 ساله مواجه شده بود و تا 15 خرداد 99 اجازه حضور در هیچ فعالیت رسمی در ورزش را نداشت که حضور او نقض قانون بود. بر همین اساس و با تصمیم مسئولان ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) قوی بازو پس از پایان زمان محرومیت قبلی (15 خرداد 99) به مدت چهار سال دیگر از حضور در مسابقات محروم شد.

«AFC» در انتظار تضمین چینی‌ها

«AFC» در انتظار اقدام مهم و تازه‌ای از سوی چینی‌ها است تا تکلیف مسابقات معوق مانده فوتسال قهرمانی آسیا 2020 را مشخص کند. این رقابت‌ها قرار بود اسفندماه برگزار شود اما به سبب ترس از شیوع بیماری کرونا که خاستگاه آن چین بوده است، این پیکارها به آینده موکول شد. AFC از مقام‌های چینی خواسته است تضمین‌نامه‌ای رسمی در مورد منتفی بودن شیوع کرونا به آنها ارائه دهند تا تاریخ دقیق و جدید انجام این مسابقه‌ها را که ایران هم از حاضران آن است، اعلام دارند.

محکومیت و جریمه 10 میلیونی عارف غلامی

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پس از اعلام رأی کمیته انضباطی درباره درخواست استیناف باشگاه استقلال و عارف غلامی، این بازیکن را به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه نقدی و چهار جلسه حضور در جلسات آموزشی فدراسیون فوتبال به سبب تحریک تماشاگران و بدرفتاری با مسئول برگزاری مسابقه طی دیدار چندی پیش آبی‌ها با سپاهان محکوم کرد.

کسب دومین سهمیه بانوان اسنوکر برای حضور در جام جهانی

مسابقات جام جهانی اسنوکر شش توپ بانوان نهم تا یازدهم اسفندماه به میزبانی کشور قطر در دوحه برگزار خواهد شد. پس از رایزنی‌های رئیس فدراسیون ایران با فدراسیون بین المللی بیلیارد و اسنوکر یک سهمیه به بانوان ایران تعلق گرفت و پس از پیگیری‌های مجدد دومین سهمیه نیز برای ایران به دست آمد که با توجه به برگزاری رقابت‌های انتخابی، پریسا درویشوند نفر دوم این مسابقات به همراه سارا بهاروندی نفر اول انتخابی به جام جهانی اسنوکر اعزام خواهند شد.

استقلال و 7 بازی سنگین طی 30 روز

استقلال که دوران سخت و پرمسابقه‌ای را سپری می‌کند، باید در ادامه این روند طی 30 روز، 7 بازی دیگر خود را هم برگزار کند که مربوط به لیگ داخلی و لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. این در حالی است که استقلال در فشردگی زمانی اخیرش نیز مجبور به برگزاری 5 مسابقه طی 16 روز شده بود. این بازه زمانی پر مسابقه و تازه از 28 بهمن و دیدار با الاهلی عربستان در لیگ آسیا شروع می‌شود و 28 اسفند و با بازی سنگین با تراکتور در لیگ داخلی پایان می‌گیرد.

 تکذیب مذاکره نفتی ها با منصوریان

حسن نصر اصفهانی، رئیس هیأت مدیره صنعت نفت گفت این تیم در اختیار بهنام سراج است که پس از جدا شدن دراگان اسکوچیچ از جمع نفتی‌ها، به عنوان سرمربی موقتی آنها انجام وظیفه کرده است. وی با تکذیب شایعات جذب علیرضا منصوریان به صنعت نفت برای سراج در انجام وظایفش آرزوی موفقیت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7278/18/535958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها