توئیتر



  چند کاربر توئیتر در خصوص افزایش نرخ ارز و تأثیر آن بر کاهش ارزش پول ملی بحث کرده‌اند. با اینکه برخی کاربران تأثیر افزایش نرخ ارز بر کاهش ارزش پول ملی را زیاد می‌دانند اما کاربر دیگری با رد آن نوشت: کاهش # ارزش پول ملی با افزایش نرخ ارز اتفاق نمی‌افتد، بلکه چاپ پول باعث تضعیف ارزش پول ملی می‌شود. نرخ ارز معلول هست، نه علت.

‌  وضعیت استان گیلان بر اثر بارش سنگین برف نیز بازتاب وسیعی در توئیتر داشت. بسیاری از کاربران با استناد به اخبار رسمی و غیر رسمی و همچنین فیلم‌ها و گزارش‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است نظراتی در خصوص وضعیت این استان ارائه کرده‌اند. اما بسیاری از کاربران به این موضوع اشاره کرده‌اند که چرا با وجود پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدار در مورد تردد به شمال کشور مردم این هشدارها را جدی نگرفتند و به‌خاطر تعطیلی وسط هفته به استان گیلان مسافرت کردند و در راه ماندند.

  کاربر دیگری نوشت: وقتی سیل بهار امسال چالش ایجاد کرد بسیاری از سازمان هواشناسی انتقاد می‌کردند، چرا پیش‌بینی وضعیت را نکرده بود؛ اما این بار که پیش‌بینی شد چرا هیچ‌کس به پیش‌بینی‌ها توجه نکرد؟ مدیریت بحران بخصوص در جاده‌های منتهی به استان وضعیت غیرعادی دارد.

  کاربر دیگری پیشنهاد داده است که در این مواقع باید از تردد‌های غیرضروری جلوگیری شود تا شاهد بحران نباشیم؛ البته مسئولان نیز نباید غافلگیر شوند! متأسفانه مجموعه مدیریت بحران استان در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده است.

  کاربری هم با اشاره به قطع برق در شهرها و روستاهای استان گیلان نوشت: مردم بچه دارند، مریض دارند نبود برق مشکلات بسیار زیادی را برای آنها به وجود آورده است؛ البته مسئولان می‌گویند مهم‌ترین مشکلی که در استان گیلان برای وصل برق مشترکان داریم مشکل راه است.اگر این مشکل وجود نداشت تاکنون برق تمام مشترکان را وصل کرده بودیم.

   یکی از کاربران خبر تصویب لایحه مبارزه با پولشویی در پاکستان را انتشار داد و نوشت: مجلس سنای پاکستان در آستانه اجلاس آتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که گفته می‌شود برای دولت اسلام‌آباد جهت خروج از فهرست خاکستری سرنوشت ساز است، لایحه مبارزه با پولشویی و مقررات ارز خارجی با هدف تحقق الزامات گروه ویژه اقدام مالی را تصویب کرد. قابل توجه تصمیم گیران در داخل که زمانی نمانده است.

  کاربران از باز شدن قطعه یک آزادراه تهران- شمال بعد از حدود 23 سال استقبال کرده‌اند. کاربری نوشت: مردم برای اینکه نفر اول باشند برای ورود به آزادراه با ماشین منتظر ایستاده‌اند. کاربر دیگری نوشت: مردم می‌خواهند با ورود به آزادراه تاریخ ساز شوند!

  کاهش سفرهای نوروزی به چین موضوعی است که در میان کاربران مورد توجه قرار گرفته است. به نوشته یکی از کاربران کرونا تورهای نوروزی چین را لغو کرده است و آژانس‌های مسافرتی تهران می‌گویند که تمامی تورلیدرهایشان را از چین برگردانده‌اند.

   آماری مربوط به مر گ و میر کارگران به‌خاطر رعایت نکردن استانداردها هنگام کار نیز در اخبار توئیتری کاربران بازتاب داشت. کاربری نوشت: ۱۳۶۳ کارگر، فقط در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸، بر اثر حادثه ناشی از کار، جانشان را از دست دادند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7278/9/535933/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها