اخبار



خودکشی بعد از مرگ دوست صمیمی

گروه حوادث/   پسر جوان که پس از خودکشی دوست صمیمی اش دچار افسردگی شده بود خودکشی کرد.
به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت 4 صبح 21بهمن، مأموران کلانتری 140 باغ فیض در جریان مرگ مشکوک پسر جوانی در خانه‌اش قرار گرفتند.
به‌دنبال اعلام این خبر مأموران راهی محل شده و با جسد پسر 19 ساله در حالی که خود را حلق آویز کرده بود مواجه شدند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که دوست صمیمی این پسر حدود 40 روز قبل خودکشی کرده بود و به‌گفته خانواده این پسر وی بعد از مرگ دوستش بشدت دچار افسردگی شده بود. همچنین در تلفن همراهش نیز پیامی پیدا شد که نوشته بود «لعنت به این دنیا، دیگه تنهات نمی‌گذارم.»

مجازات مرگ برای قتل همسر سابق

گروه حوادث / مرد خشمگین پس از جدایی از همسرش وقتی متوجه شد او می‌خواهد با مرد دیگری ازدواج کند زن جوان را به قتل رساند و به قصاص محکوم شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 4 سال پیش با کشف جسد زنی 44 ساله به‌نام مهتاب در خانه‌اش در دستور کار مأموران قرار گرفت. خبر فوت این زن توسط ناصر 51 ساله همسر سابقش به پلیس اعلام شد و او در همان ابتدا به قتل اعتراف کرد. متهم با تکمیل پرونده‌اش به دادسرا رفت و حالا بعد از 4 سال هفته گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
در ابتدای این جلسه ناصر به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: من و مهتاب از ابتدای زندگی با هم اختلاف داشتیم حتی پس از آنکه خدا به ما یک پسر و دختر هم داد مشکلاتمان حل نشد و به خاطر دارم که آخرین بار وقتی او سر یک موضوع خیلی ساده با دخترم دعوا کرد، از شدت عصبانیت مهتاب را کتک زدم. او هم به کلانتری رفت و شکایتی را علیه من مطرح کرد. در کلانتری دوباره دعوایمان شد و این بار علاوه بر همسرم، مأمور کلانتری را هم زدم و به زندان افتادم. در زندان بودم که مهتاب به ملاقاتم آمد و گفت در صورتی که حق طلاق را به من بدهی رضایت می‌دهم تا از زندان آزاد شوی. من هم حق طلاق را به او دادم و از زندان آزاد شدم. 6 ماه بعد مهتاب به بهانه اینکه اگر طلاق بگیریم پسرمان از سربازی معاف می‌شود از من خواست تا جدا شویم. من هم قبول کردم و طلاق گرفتیم. مهتاب قول داده بود کنار من و بچه‌هایمان تا آخر عمر در خانه من زندگی می‌کند اما چند ماه پس‌از جدایی‌مان قهر کرد و به خانه پدرش رفت. تا اینکه روز حادثه برای دیدن بچه‌ها که آمده بود به من گفت با مردی قرار ازدواج گذاشته و این آخرین ملاقات ماست. از شنیدن حرف‌هایش عصبانی شدم ابتدا با دست هایم گلویش را فشردم و بعد هم با شال خفه‌اش کردم. او را کشتم چون فریبم داده بود.
پس از اظهارات متهم پدر و مادر مقتول از طرف خودشان درخواست قصاص و از طرف فرزند صغیر دخترشان درخواست دیه را مطرح کردند.
سرانجام صبح دیروز قضات دادگاه این مرد را به قصاص محکوم کردند.

کلاهبرداری کارآفرین قلابی از 4 هزار نفر

گروه حوادث/ مرد شیاد و همدستانش که با معرفی خود به‌عنوان کارآفرین برتر و سرمایه‌گذار از 4 هزار نفر در قم کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
به گزارش فارس، حجت‌‌الاسلام حسن غریب- دادستان عمومی و انقلاب قم- در تشریح این خبر گفت: چندی قبل گزارشی به پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات استان قم رسید مبنی بر اینکه شرکتی به‌نام کیمیای سرخ نشاط آفرین ایرانیان، مشهور به «صنایع غذایی گوهرناز» به بهانه جذب سرمایه و پرداخت سود ماهانه 36درصد و سالانه 45 درصد به سرمایه‌گذاران از مردم کلاهبرداری کرده است. بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و با دستور قضایی پس‌از اطمینان از صحّت موضوع، مدیر عامل شرکت و همدستان وی به‌عنوان متهم بازداشت و کلیه اموال مربوطه توقیف شد.
 متهمین با استفاده از تبلیغات گسترده در کشور با معرفی خود به‌عنوان سرمایه‌گذار و کارآفرین نمونه، با اغفال بیش از چهار هزار نفر، وجوه نقدی و سرمایه‌های آنها را برای مشارکت در فعالیت اقتصادی دریافت کرده‌‌اند.
با بررسی‌های بیشتر مشخص شد کمتر از 5 درصد از وجوه نقدی دریافتی در امر بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی سرمایه‌گذاری شده و حدود 50 درصد از آن را بابت واریز سودهای ماهانه به سرمایه‌گذاران پرداخت و مابقی صرف خرید منازل و باغ ویلاهای متعدد و همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های گرانبها شده و همچنین برای مسافرت‌های خارجی و بخشی نیز به‌عنوان کمک به افراد نیازمند و کمیته امداد هزینه شده است.
دادستان عمومی و انقلاب قم در این خصوص گفت: افرادی که اقدام به پرداخت وجوه و سرمایه‌های خود به متهم کرده‌اند می‌توانند برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب قم مراجعه کنند. وی افزود: اتهام متهم که کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی از طریق جذب سرمایه‌ها و سپرده‌های مردم در قالب مضاربه و حیف و میل کردن آنهاست، از نظر دادستانی محرز بوده و نیازی به شاکی خصوصی نیست اما با توجه به توقیف کلیه اموال متعلق به متهم، بعد از صدور رأی در دادگاه، این اموال فقط مطابق اسناد واریزی بین افرادی که اقدام به طرح شکایت کرده‌اند تقسیم خواهد شد.

اخاذی با عکس‌های خصوصی زن جوان

گروه حوادث/ سارق تلفن همراه وقتی عکس‌های خصوصی زن جوان را دید وسوسه اخاذی از او به جانش افتاد.
 سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتای بوشهر در تشریح این خبر گفت: چندی قبل خانمی جوان به پلیس شکایت کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس با ارسال تصاویر بسیار خصوصی وی در شبکه اجتماعی واتساب او را تهدید کرده و درخواست‌های شیطانی دارد. این زن در ادامه گفت: البته این عکس‌ها در تلفن همراه خواهرم بوده که چند روز قبل آن را سرقت کرده‌اند.
با شکایت این زن احتمال اینکه سارق تلفن همراه به عکس‌ها دسترسی پیدا کرده و قصد اخاذی دارد قوت گرفت و بدین ترتیب ردیابی‌ها آغاز شد. چند روز بعد نیز متهم شناسایی و دستگیر شد. وی در بازجویی‌های فنی انجام شده ابتدا هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار می‌کرد اما سرانجام اقرار کرد و گفت: من سارق نیستم، تلفن‌ همراه خواهر شاکی را در پیست اسکی در خارج از استان پیدا کردم، با دیدن تصاویر خصوصی از طریق شبکه اجتماعی واتساب اقدام به ارسال تصاویر موجود در حافظه گوشی برای شاکی و شروع به تهدید و اخاذی کردم.سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به اینکه گوشی‌های تلفن همراه وسیله مناسبی برای تهیه فیلم و عکس‌های خانوادگی، خصوصی و همچنین محل امنی برای نگهداری آنها نیست، به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان از ذخیره کردن این نوع تصاویر در گوشی‌های تلفن‌همراه یا رایانه شخصی خودداری کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7278/12/535911/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها