چهره‌ها و حرف‌ها




فرصت تمرین نداشتیم

گـــلاره عبــــاسی: «ما در فیلم سالم صلواتـــی می‌خـــــواستیم فیلم خوب تولید کنیم. همه دور هم جمع شدیم تا قصه متفاوتی به تصویر بکشیم. هنوز بازی کردن در فیلم‌های این چنینی جالب است، زمانی که در فیلم کارگردان‌های کار اولی کار می‌کنیم خیلی زمان تمرین نداریم. افتخار می‌کنم در کنار این گروه
ایستاده‌ام.»
بازیگر فیلم «پدران»  در نشست خبری فیلم از تجربه بازی در فیلم کارگردان فیلم اولی صحبت کرد.

توصیه‌ای برای حذف فیلم حاتمی کیا نشده است

سیدعباس صالحی: «تم فیلم ابراهیم حاتمی کیا از ابتدا مشخص بوده نگاه دولت این بوده که فضای نقد و انتقاد در کشور همواره باز باشد. از طرف بنده هم به‌عنوان مسئول فرهنگی در دولت به هیچ وجه نکته یا توصیه‌ای برای حذف فیلم حاتمی کیا گفته نشده است و هیچ کسی از دولت زبان به گلایه درباره فیلم خروج نگشوده است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادعای ابراهیم حاتمی‌کیا بابت رفتار مهندسی شده در حذف فیلم این کارگردان از آرای مردمی صحبت کرد.

روغن ریخته را نذر امامزاده کردند

شهاب حسینی: «من نمی‌توانم ساکت بنشینم که استاد پیشکسوت سینما، که سال‌هاست روند کاریش پیش چشم تماشاگر مشخص است و هر ساله تماشاگر برخورد ناراحت‌کننده‌ای با فیلم‌های ایشان دارد، می‌آید و امسال هم فیلمی را می‌سازد که مطمئن است برخورد بدی با فیلمش اتفاق می‌افتد و بنابراین می‌آید و آن روغن ریخته را اصطلاحاً نذر امامزاده می‌کند. فجر سقف آرزوهای من نیست، کارهایی که خارج از کشور انجام می‌دهم خدمت به فرهنگ کشورمان است. اگر با دنیرو حرف می‌زنم فقط به خاطر فرهنگ ایران است. کارم همین است این را بلدم اعتراض من نوع خودش را دارد. اگر هنرمندیم و ادعا داریم، صدای مردم باشیم و هزینه‌ها را کم کنیم. قهر کردن راه چاره نیست. نمی‌خواهید بیایید، نیایید. با نیامدن شما چه می‌شود من نوعی بمیرم دنیا آخ هم نمی‌گوید. در پایان این را بگویم که مشکلات ما را هیچ دستی خارج از کشور حل نمی‌کند، مشکل را باید با تعامل درون خودمان حل کنیم.»
حسینی که برای فیلم «آن شب» به جشنواره نیامده بود به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم «شین» در نشست خبری این فیلم شرکت کرد و به انتقاد از کسانی پرداخت که جشنواره را تحریم کردند. خیلی‌ها می‌گویند مخاطب حرف‌های او مسعود کیمیایی است.

آرای مردمی قابل پیگیری است

علی آشتیانی‌پور:«برای تمام صاحبان آثار در تاریخ اعلام شده سیستم رأی‌گیری قابل رصد و پیگیری است و آنها می‌توانند از تک تک رأی‌های داده شده به فیلمشان و حتی اینکه توسط چه کسی و در چه ساعت و دقیقه و ثانیه رأی داده شده مطلع شوند اما اینکه ما این جزئیات را اعلام نمی‌کنیم به‌دلیل این است که نمی‌خواهیم آسیبی به اکران عمومی فیلم‌ها برسد.»
مسئول شمارش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر به اعتراض حاتمی کیا درباره حذف فیلمش از فهرست آرای مردمی پاسخ داد.

بلای اینستاگرام

محمدرضا لطفی: «من از شما می‌پرسم حواسمان هست اینستاگرام چه بلایی سر ما آورده است. چرا ریتم کند برای ما به مثابه فحش شده است. نیاز چنین فیلم‌هایی‌است که ریتم مشخص داشته باشند و ایده‌آل من این است. خاصیت و جهان بینی فیلم من چنین ریتمی را می‌طلبد.»
کارگردان «تعارض» در نشست خبری به انتقادی درباره طولانی بودن فیلم پاسخ داد.

سینمای ایران به چهره‌های جدید احتیاج دارد

بهنام بهزادی: «معتقدم سینمای ایران عمیقاً به بازیگرها و چهره‌های جدید احتیاج دارد. من با بازیگرهای کمتر حرفه‌ای کارم را آغاز کرده‌ام و برایم کار کردن با آنها بسیار لذت‌بخش است.شما وقتی بازیگر حرفه‌ایی در فیلم‌تان انتخاب می‌کنید آنها توقعاتی‌ دارند که عوامل پشت صحنه فیلم و بخش‌های مختلف فیلم را درگیر می‌کند.فکر می‌کنم اگر کارگردان‌ها انرژی داشته باشند و بازیگر جدید را به فیلم‌هایشان دعوت کنند اتفاق خوبی است.»
کارگردان فیلم «من می‌ترسم» درباره استفاده از چهره‌های جدید در فیلم‌هایش صحبت کرد.

این پول‌ها از کجا به سینما می‌آید؟

رضا بهبودی: «من دنبال آن نیستم که بدانم فیلمم در کجا نمایش داده می‌شود و دنبال دستمزدهای آنچنانی هم نیستم. برای من سؤال است که این پول‌ها از کجا به سینما می‌آید و ترجیح من این است که نان و ماست خودم را بخورم اما در اثر کسی که نمی‌دانم پولش از کجا آمده است حاضر نشوم.»
در نشست خبری فیلم «تعارض» رضا بهبودی درباره فیلمسازی با پول‌های کثیف صحبت کرد.

فحش و نقد

مهدی فقیه: «منتقدین ما وقتی می‌خواهند سراغ فیلمی بروند، فکر می‌کنند هرچه بیشتر فحش بدهند، جایگاهشان بالاتر می‌رود و مثلاً منتقد بهتری هستند. جریان نقد ما در تحلیل یک فیلم، متأسفانه همه چیز را به هم ربط می‌دهد درحالی که نقد باید عظیم باشد. منتقد کسی است که هنر را ببیند و به آن جان بدهد.»
















آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7276/7/535725/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها