اخبــار




آمادگی ایران برای همکاری در راستای حل سیاسی بحران سوریه


وزیر خارجه آمادگی ایران را برای همکاری در راستای حل سیاسی بحران سوریه و در چارچوب احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور اعلام کرد.
«گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه روز گذشته با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در این دیدار، آخرین تحولات سوریه مورد تبادل نظر قرار گرفت.  ظریف در این دیدار با اشاره به راه حل سیاسی به‌عنوان تنها راه حل بحران سوریه بر آمادگی کامل ایران برای هر نوع همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد. پدرسون نیز در این دیدار دیدگاه خود در خصوص روند سیاسی و دیگر موضوعات مورد علاقه را با وزیر خارجه ایران در میان گذاشت.


دعوای حقوقی خانواده‌های مدافعان حرم علیه امریکا


 وکلای خانواده‌های مدافعان حرم  با تبیین دعوای حقوقی طرح شده از سوی موکلان‌شان علیه امریکا از قوه قضائیه خواستند تا این شکواییه را در یک شعبه ویژه پیگیری کند.
به گزارش ایسنا، سید محمدرضا موسوی  از وکلای این پرونده در نشست خبری با بیان اینکه برخی خانواده‌ های شهدای مدافع حرم خواستار طرح شکایت علیه برخی دولتمردان و نهادهای امریکایی که نقش فعالی در ایجاد و به‌کارگیری گروه‌های تروریستی تفکیری در منطقه داشتند شدند، گفت: ما وقتی پرونده را مطالعه کردیم، به لحاظ حقوقی به ابعاد مختلفی از نقش مقامات امریکا در ایجاد این گروه‌های تروریستی دست یافتیم.
وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از انتقام سخت پس از شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: انتقام سخت وظیفه هر ایرانی در حوزه تخصص خود برای دفاع از کشور است. تلاش ما هم اقدام حقوقی در برابر زیادخواهی امریکا در منطقه است و ما در زمینه حقوقی پیگیر انتقام سخت هستیم و در همین راستا دادخواستی در ۴۰۰ صفحه تهیه کرده و به قوه قضائیه ارسال کردیم.
موسوی در ادامه با بیان اینکه به لحاظ حقوق بین‌المللی نمی‌توانیم علیه دولت‌ها شکایت کنیم، تصریح کرد: اما می‌توان علیه حکمرانان و نهادهای وابسته به دولت امریکا طرح دعوا کرد. بخش اصلی دادخواست ما علیه رئیس جمهوری امریکا است.
براساس اسناد ترجمه شده در حقوق امریکا، رئیس جمهوری این کشور یک تروریست تلقی می‌شود. بعد از ترور سردار سلیمانی، یک حقوقدانان امریکایی در مقاله‌ای نوشت که ترامپ مجوز چنین تروری را نداشته و کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض و قتل عمد کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/3/535618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها