دیگه چه خبر



 سناتورهای جمهوریخواه خواستار مسدود شدن حساب‌های توئیتری مقامات ایران

 خبر اول اینکه، سنــــــــــــــاتورهای جمهوریخواه امریکا در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت توئیتر، به بهانه تحریم‌های ایران خواستار بسته شدن تمام حساب‌های کاربری مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران در این شبکه اجتماعی شدند.
 به گزارش مهر، در این نامه که با ابتکار «تد کروز» سناتور ایران‌ستیز امریکا و خطاب به مدیرعامل شرکت توئیتر تهیه شده، آمده است: «با وجود آنکه متمم اول [قانون اساسی امریکا]، از حق آزادی بیان امریکایی‌ها حمایت می‌کند– و توئیتر هم نباید سخنرانی سیاسی امریکایی‌ها را سانسور کند– [اما ایرانی‌ها] تحت لوای حقوق ایالات متحده نبوده و در نتیجه از چنین حقی برخوردار نیستند.» شرکت توئیتر هنوز درخصوص این نامه اظهار نظری نکرده است. پیش‌تر هم «برایان هوک»، فرستاده ویژه کاخ سفید در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه امریکا، از شرکت‌های گرداننده شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی خواست حساب‌های کاربری مسئولان و مقامات ایرانی را مسدود کنند.


 کتابخوانی، مجازات یک متهم حوادث آبان

 دست آخر اینکه،وکیل مدافع یکی از متهمان حوادث آبان ماه از صدور حکم کتابخوانی از سوی دادگاه برای موکلش خبر داد. به گزارش تابناک، موکل این وکیل دادگستری جوانی ۲۱ ساله است و اتهامات وی از سوی دادسرا اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف در معابر عمومی و قرار دادن جعبه مقوایی در سطل زباله آتش گرفته و اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور مطرح شده است.
بر اساس اظهارات این وکیل، رسیدگی پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ابتدا به صدور حکم یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری  منتهی شد اما در ادامه این حکم با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد توأم با رأفت اسلامی با بازداشت‌شدگان، فقدان سابقه کیفری متهم، اوضاع و احوال خاص وی از قبیل جوانی و سرپرستی مادر، اجرای مجازات یاد شده را مناسب ندانسته و به تجویز مواد ۳۷، ۳۸، ۴۱، ۴۲، ۴۶ و ۴۷ قانون مجازات اسلامی، ۹ ماه از یکسال حبس صادره و همچنین تمام شلاق تعزیری را به مدت پنج سال تعلیق کرده است.
این وکیل دادگستری ادامه داد: دادگاه در حکم خود اعلام کرده که با تعلیق مراقبتی، موکل موظف است ظرف مدت ۶ ماه مبادرت به مطالعه و رونویسی از سه جلد کتاب کند و بر این اساس، فقط سه ماه از مجازات صادره قابل اجراست. دادگاه همچنین در ارتباط با عنوان اتهامی اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور با توجه به اظهارات متهم و وکیل پرونده، مبادرت به صدور حکم برائت از این عنوان اتهامی کرد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب پیش‌تر نیز یکی از متهمان حوادث آبان ماه را به سه ماه حبس تعزیری، کتابخوانی و ارائه خدمات رایگان به جانبازان به مدت چهار ماه محکوم کرده بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/3/535617/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها