ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال امروز به پایان می‌رسد

کاندیدای ریاست نبود؟!



گروه ورزش / فدراسیون فوتبال با اتفاقی مهم سال ۹۸ را به پایان خواهد برد و آن هم انتخابات ۲۵ اسفندماه خواهد بود تا رئیس آینده فدراسیون پس از کناره‌گیری مهدی تاج مشخص ‌شود. به همین منظور، نام نویسی از نامزدهایی که قصد ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال را دارند، از 8 بهمن‌ به صورت رسمی آغاز شده و تا 10 روز کاری (20 بهمن) ادامه خواهد داشت و ساعت 16 امروز به پایان می‌رسد. البته معمولاً در چنین انتخاباتی نامزدهای نهایی در لحظه آخر وارد گود می‌شوند. شاید به این دلیل که می‌خواهند تا لحظه آخر از جلب آرا و برنده شدن در انتخابات مطمئن شوند. البته به صورت رسمی این قانون وجود دارد که نامزدهای ریاست باید با 10 امضا از اعضای مجمع ثبت نام کنند و نامزدهای هیأت رئیسه نیاز به 5 امضا دارند تا مقبولیت ابتدایی آنها از سوی اعضای مجمع تأیید شود. نامزدها هم پس از پایان نام نویسی ابتدایی، طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی هیأت 3 نفره با حضور دبیرکل، مسئول امور حقوقی فدراسیون و یک کارشناس به انتخاب هیأت رئیسه فدراسیون مورد بررسی قرار می‌گیرند و اسامی نفرات تأیید شده به مراجع ذیصلاح داده می‌شود تا صلاحیت‌ها احراز شود.
در انتخابات پیش‌رو، مسأله بازنشسته‌ها یکی دیگر از چالش‌هایی خواهد بود که نامزدها با آن روبه‌رو هستند. به طور مثال، حیدر بهاروند یکی از نفراتی است که برای حضور در انتخابات ابراز علاقه‌مندی کرده اما اعلام نکرده در چه پستی ثبت نام خواهد کرد که با توجه به حضور فعلی‌اش در فدراسیون به عنوان نایب رئیس و سرپرست فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد علاقه‌مندی او برای پست ریاست باشد ولی او یکی از نفراتی است که مشکل بازنشستگی دارد. این احتمال هم داده شده که بهاروند برای پست نایب رئیسی دوم وارد انتخابات شود. در این بین، حسین باجیوند رئیس هیأت فوتبال استان قزوین گفت: «طبق گفته‌ها بازنشسته‌ها می‌توانند در سه پست ریاست، دبیرکل و خزانه‌دار ثبت‌نام کنند. البته اینکه صحت و سقمش چقدر است باید بررسی شود ولی اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید سن باید 65 سال باشد، اما اشاره‌ای به فرد بازنشسته نکرده است.»
گفتنی است در فاصله یک روز مانده به پایان ثبت نام (دیروز)، امیر مسعود هراتیان برای پست ریاست این فدراسیون و منصور قنبرزاده، علی خطیر، حسین باجیوند، خداداد افشاریان، فریدون حسن زاده، بهرام رضائیان، محمد نجفی، محمد صادق درودگر و سعید نجاریان برای عضویت در پست هیأت رئیسه این فدراسیون ثبت نام کردند. در این میان شهاب‌الدین عزیزی خادم عضو اسبق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/18/535568/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها