اخبار




سپر<دژفا> حمله به اینترنت اپراتورها را خنثی کرد

سجاد بنابی عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از حمله به اینترنت برخی از اپراتورهای همراه و ثابت خبر داد.
به‌گزارش «ایران»، بنابی با اعلام این خبر در توئیتر نوشت: در ساعت 44 و 11 دقیقه 19 بهمن ماه به‌دلیل حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت برای مدت یک ساعت با اختلال مواجه شد. هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درادامه نوشت: این حمله با مداخله سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت خنثی و هم‌اکنون ارتباطات اپراتورها عادی شده است.

تقدیر سازمان ملل ازایران برای ترویج کاربردهای فضایی

مرتضی براری دبیر شورای عالی فضایی و رئیس سازمان فضایی ایران در توئیتی از تقدیر سازمان ملل از فعالیت‌های ایران برای ترویج برنامه‌های کاربردی صنعت فضایی خبر داد. به‌گزارش «ایران»، رئیس سازمان فضایی کشور در این توئیت آورده است: وقتی ترامپ صنعت فضایی ایران را تحریم می‌کند و در سازمان ملل متحد از ایران به‌خاطر ترویج کاربردهای فضایی تشکر و تقدیر می‌شود، یکجانبه‌گرایی امریکایی بیشتر عیان می‌شود. همچنین براری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تعویق در پرتاب ماهواره ظفرکه قرار بود اواخر هفته قبل انجام شود، گفت: برای آنکه بدون هیچ گونه مشکلی ماهواره ظفر توسط ماهواره‌ بر سیمرغ در مدار ۵۳۰ کیلومتری قرار بگیرد زمان پرتاب آنکه اعلام شده بود آخر هفته قبل انجام می‌شود با تعویق انجام خواهد شد، در واقع این تأخیر برای این است که سرعت فدای دقت نشود. وی افزود: ماهواره ظفر طی چهار ماه گذشته تست‌های آزمایشی خود را توسط هشت تیم متخصص از دانشمندان ایرانی پشت سر گذاشته و هیچ‌گونه مشکلی برای قرار گرفتن در مدار ندارد. براری تصریح کرد: ماهواره ظفر دارای توان تصویربرداری، مخابراتی و همچنین جمع‌آوری سیگنال‌های فضایی است. رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های ماهواره ظفر با ماهواره نوید این است که ماهواره ظفر کاملاً یک ماهواره عملیاتی بوده که با قرار گرفتن آن در مدار امیدواریم بتوانیم خدماتی را به جامعه ارائه دهیم.  براری تصریح کرد: بدون شک در حوزه علمی و فناوری در مدت زمان کوتاهی با پیشرفت‌های متنوعی روبه‌رو خواهیم بود چراکه ماهواره می‌تواند جواب بسیاری از پرسش‌ها یا مسائل مربوط به موضوعات مختلف را بدهد. ماهواره ظفر در ابعاد ۷۰ در۷۰ طراحی شده که هدف آن پس از پرتاب، دیتاگیری و ارسال اطلاعات به زمین است.

سایه «کرونا» بر سر کنگره جهانی موبایل

پس از ال جی، این بار«اریکسون» و«انویدیا» اعلام کرده‌اند به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کنگره جهانی موبایل شرکت نمی‌کنند. این شرکت‌ها دلیل تصمیم‌شان را نگرانی درباره بهداشت و سلامت کارکنان و بازدیدکنندگان عنوان کرده‌اند.
به گزارش مهر، شرکت سوئدی اریکسون در بیانیه‌ای با قدردانی از تلاش‌های برگزار‌کننده نمایشگاه برای کنترل شیوع بیماری نوشت: به‌دلیل اندازه بزرگ فضای نمایشگاهی خود نمی‌تواند سلامت و ایمنی بازدیدکنندگان را تأمین کند.
مدیرارشد اجرایی اریکسون نیز تأکید کرد:سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریان اولویت ما است. این تصمیم اهمیت زیادی دارد. ما مشتاق بودیم جدیدترین فناوری‌های خود را در کنگره جهانی موبایل به نمایش بگذاریم. اما متأسفانه معتقدیم مسئولانه‌ترین تصمیم در حال حاضر شرکت نکردن در مراسم امسال است. این شرکت تصمیم دارد دمو و محتوای برنامه‌ریزی شده برای نمایش در کنگره جهانی موبایل را در چند رویداد محلی ارائه کند. قرار است کنگره جهانی موبایل در ۲۴ فوریه(5 اسفند) سال‌جاری در بارسلونا برگزار شود و این یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت موبایل به حساب می‌آید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/17/535561/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها