هشدار رئیس دفتر رئیس جمهوری به مخالفان دولت:

آدرس غلط به خارج ندهیم

- اگر مردم ناامید شوند، قادر به حل مشکلات کشور نخواهیم بود - باحضور واعظی کارخانه چوب مازندران به مدار تولید بازگشت

گروه سیاسی/ رئیس دفتر رئیس جمهوری آخر هفته برای افتتاح طرح‌های مختلف به استان‌های مازندران و گلستان سفر کرد. محمود واعظی علاوه بر افتتاح این طرح‌ها و پروژه‌ها در جلسات شورای اداری دو استان و همچنین در جلسه‌ای با کارآفرینان و فعالان اقتصادی مازندران بر حمایت از بخش خصوصی، همکاری بین دولت و بخش خصوصی در شرایط فعلی تأکید کرد. او همچنین حضور در انتخابات اسفند ماه را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد که اعمال فشارهای تشدید شده امریکایی‌ها علیه ایران نتوانسته آنها را به اهداف خود برساند. در همین راستا اشاره کرد که 400 نفر روزانه در خزانه‌داری امریکا تحولات ایران را رصد می‌کنند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران با اشاره به مباحث مفید مطرح شده از سوی مدیران استان و همچنین فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان، تصریح کرد: خوشبختانه مشکلات و مسائل استان حل و فصل شده و با تلاش مدیران و با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به توسعه و پیشرفت استان منجر شده است. وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید معتقد است اقتصاد کشور در شرایط امروز با همکاری و مشارکت بخش خصوصی شکوفا خواهد شد، گفت: با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در روند توسعه کشور تحریم ناجوانمردانه دشمن علیه کشورمان خنثی می‌شود. رئیس دفتر رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اشاره کرد و با بیان اینکه برخی گروه‌ها و جناح‌ها با استفاده از ایام انتخابات تخریب دولت و نادیده گرفتن موفقیت‌های مدیران کشور را در دستور کار قرارداده‌اند، گفت: اظهارنظرها و فعالیت‌های تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که مردم را نسبت به مسئولان و مدیران کشور بدبین نکند. واعظی با تأکید بر اینکه تخریب مسئولان کشور قابل دفاع نیست، گفت: همه ما اعم از دولتی‌ها و غیردولتی‌ها باید مردم را امیدوار کنیم. اگر مردم ناامید شوند، قادر به حل مشکلات کشور نخواهیم بود.
 تشریح دستاوردهای دولت
رئیس دفتر رئیس جمهوری با تشریح دستاوردها و موفقیت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی گفت: دولت تدبیر و امید در طول این سال‌ها موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به دست آورده که باید به اطلاع مردم برسد اما متأسفانه دولت رسانه در اختیار ندارد. واعظی با بیان اینکه مخالفان دولت با نادیده گرفتن تلاش‌ها و موفقیت‌ها، این دولت را متهم به ناکارآمدی می‌کنند، گفت: در این دولت از نظر سیاست خارجی اقدامات بزرگی شد که امضای برجام مهم‌ترین آن بود. تک‌رقمی شدن نرخ تورم به مدت 3 سال در دولت یازدهم و تبدیل رشد اقتصادی کشور از منفی به مثبت در همین سال‌ها از جمله این اقدامات بود، اما متأسفانه امروز با روی کار آمدن فرد نامتعادلی در دولت امریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و بازگشت تحریم‌های ناعادلانه، در شرایط دشواری قرار گرفتیم. واعظی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی هیچ کس به‌دنبال تسلیم شدن در برابر فشار امریکا نیست، گفت: جنگ اقتصادی همچون جنگ نظامی تلفات و خسارت‌هایی دارد، اما برای پیروزی در این جنگ راهی جز مقاومت نداریم و پیام واحد ما از داخل کشور باید این باشد که با وحدت و مقاومت ثابت کنیم، تحریم نمی‌تواند ملت ایران را تسلیم کند.
وی با تأکید بر اینکه امروز باید مراقب باشیم که از داخل آدرس غلط به خارج ندهیم، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین حضور و مشارکت پرشور در انتخابات اسفندماه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معنای آن این است که مردم همچنان پای نظام ایستاده‌اند. رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه باید انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه در نهایت سلامت برگزار شود، در جمع مدیران استان مازندران تأکید کرد: مجریان باید برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات تلاش کنند و به گونه‌ای رفتار کنند که خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد نشود. فعالان اقتصادی و دولت باید شرایط همدیگر را درک کنند
واعظی همچنین چهارشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینی استان مازندران، تأکید کرد: وحدت و همدلی، کلید عبور از مشکلات و راه اصلی ناکام کردن دشمنان در تحقق اهدافشان است و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا از این مرحله سخت عبور کرده و دشمن را ناامید کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان با شرایط دو نرخی برای هیچ کالایی موافق نیست، گفت: در شرایط امروز چاره‌ای جز این نداریم تا برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر توازن بازار را حفظ کنیم. واعظی با بیان اینکه فعالان اقتصادی، کارآفرینان و بخش خصوصی و دولت باید شرایط یکدیگر را درک کرده و همدیگر را مراعات کنند، گفت: با توجه به کاهش درآمد فروش نفت ناشی از تحریم‌ها باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم و در این راه تأمین نیازهای داخلی از اولویت بالایی برخوردار است. رئیس دفتر رئیس جمهوری برگزاری چنین جلساتی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی و کارآفرینان را بسیار مفید دانست و در عین حال افزود: این جلسات باید به حل مشکلات بینجامد و ضروری است که با تشکیل کمیته ویژه‌ای از سوی استاندار با حضور مدیران کل دستگاه‌ها، مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی و کارآفرینان بررسی و برای حل مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد. واعظی ظرفیت گردشگری در استان را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: امروز باید از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم. ما در دولت بسترسازی می‌کنیم و زیرساخت را برای این مهم آماده می‌کنیم، شما هم باید تلاش کنید با حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان شرایط اقتصادی و تولید را بهبود بخشید.
400 نفر در امریکا مشغول ایجاد مانع بر سر راه اقتصاد ایران هستند
واعظی همچنین پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان گلستان در جمع مدیران و مسئولان این استان با تبریک ایام دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تأکید کرد: در دولت و نظام یاد گرفته‌ایم که برای به زانو درآوردن دشمن باید همه دست به دست دهیم و با وحدت و انسجام در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم. واعظی گفت: دشمن وقتی ببیند در ایران همه یک حرف را می‌زنند و آن حرف رهبرشان است، متوجه اشتباه خود خواهند شد و امروز امریکایی‌ها که تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌های اقتصادی می‌توانند ظرف سه ماه ایران را به زانو درآورند پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ارائه می‌دهند. وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از تحریم‌های بی‌سابقه امریکایی‌ها، افزود: حدود 400 نفر در وزارت خزانه‌داری امریکا مشغول کار درمورد ایران و ایجاد مانع بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی ایران هستند و گویی هیچ کار دیگری ندارند که هر روز رصد می‌کنند تا مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشورها را مسدود کنند. رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در استان‌های مختلف کشور، تأکید کرد: به‌رغم تلاش دشمنان روند حرکتی توسعه و پبشرفت کشور همچنان ادامه دارد و امریکا در تحقق اهدافش ناکام مانده است.
پیش‌ از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهوری، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در سخنانی با قدردانی از اقدامات دولت برای جبران خسارات سیل در استان و حل مشکلات مردم این استان، گفت: دولت با تمام وجود شبانه روز برای توسعه کشور زحمت می‌کشد و ما باید قدردان این زحمات باشیم و بی‌انصافی نکنیم.
در این جلسه همچنین هادی حق شناس، استاندار گلستان و مدیران کل ادارات جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، صنعت، معدن و تجارت و همچنین بنیاد مسکن استان گزارشی از اقدامات انجام شده بعد از حادثه سیل استان در حل مشکلات مردم سیل زده ارائه کردند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین پس از شورای اداری استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا علاقه‌مند و مصمم به روابط سیاسی با ایران و حفظ برجام است ولی تحت فشار امریکا قرار دارد. واعظی گفت: هماهنگ کننده اتحادیه اروپا هم در سفر اخیر خود به تهران و در دیدار با رئیس جمهوری این مواضع را تکرار کرد، اروپایی‌ها هفته اول اجرای گام پنجم ایران برای برداشتن برخی محدودیت‌های غنی‌سازی عصبانی بودند و برای تبلیغات تهدیدهایی همچون ماشه را مطرح می‌کردند اما امروز متعادل شده‌اند.

واعظی در نماز جمعه گرگان:
امروز بیش از هرزمان به وحدت و انسجام نیازمندیم

رئیس دفتر رئیس جمهور پس از افتتاح طرح‌هــــــــــا و پروژه‌های توسعه ای شهرستان گنبد در نماز جمعه گرگان به امامت آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه وامام جمعه گرگان حضور یافت. واعظی با بیان اینکه رئیس جمهور نسبت به توسعه و پیشرفت کشور و حل سریع مشکلات مردم در استانها به ویژه استان گلستان توجه جدی دارند، گفت: امیدواریم بتوانیم در این شرایط حساس که با فشار سنگین اقتصادی دشمنان مواجه هستیم دست به دست هم داده و با وحدت و انسجام مشکلات را حل کنیم و با مقاومت دشمنان ملت و نظام را مایوس کنیم. او با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام هستیم، تاکید کرد: دولت با تمام وجود تحت فرامین مقام معظم رهبری و برای حل مشکلات، در خدمت ملت است. واعظی همچنین در جریان سفر به استان گلستان، به نمایندگی از سوی رئیس جمهور با خانواده مرحوم دکتر سیاووش مقصودلو که به همراه همسر و فرزندش در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی جان باختند، دیدار و با آنان ابراز همدردی کرد. او در این دیدار ضمن اظهار همدردی با خانواده‌ قربانیان این حادثه دردناک، از درگاه الهی برای آن عزیزان از دست رفته، غفران و رحمت الهی، و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

 بازگشت کارخانه چوب مازندران به مدار تولید

با همت جوانان؛ قدیمی‌ترین کارخانه چوب مازندران به خط تولید بازگشت و از سوی رئیس دفتر رئیس جمهوری افتتاح شد.
شرکت نکا چوب که سال 1348 در میاندرود ساری فعالیت خود را آغاز کرده بود، در سال 91 به‌دلیل بدهی و مشکلات ناشی از آن، به بانک ملی واگذار شده و به مرور تعطیل می‌شود.
اما امسال و در سال رونق تولید این شرکت با همت جوانان ایرانی در کمتر از ۴ ماه به‌صورت کلی بازسازی شد و با راه‌اندازی خطوط چوب بری ٬نئوپان و ملامینه ۷۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد که ۴۸۰ نفر در بخش حفاظت از جنگل و ۲۲۰ نفر در بخش صنعت این شرکت به‌کار گرفته خواهند شد.
سعید نوری مدیر عامل شرکت نکاچوب در خصوص فعالیت‌های حفاظت از جنگل این شرکت عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مجریان طرح حفاظت از جنگل که بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد نکاچوب می‌باشد که با در اختیار گرفتن ۴۸۰ نیرو مشغول به انجام این امر است.
نوری در ادامه از رئیس دفتر رئیس جمهوری خواست تا پیگیر مطالبات معوقه این شرکت از سازمان جنگل‌ها شود و ابراز امیدواری کرد تا با تمدید قرارداد حفاظتی٬ گام مهمی در جهت اشتغال جوانان مازندرانی و رونق تولید برداشته شود.
وی در پایان پیشنهاد افزایش سرمایه برای خروج این شرکت از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را مطرح کرد که با استقبال واعظی مواجه شد.
محمود واعظی طی سخنانی در مراسم افتتاح این واحد تولیدی با تبریک به کسانی که برای راه‌اندازی دوباره این کارخانه زحمت کشیدند، ابراز امیدواری کرد که اقدام آغاز شده در کارخانه با قدرت ادامه یافته و در آینده نزدیک شاهد فعالیت هر 3 خط تولیدی محصولات چوبی این کارخانه باشیم. رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: زمانی که امریکا تحریم گسترده و فشار حداکثری را بر ملت ایران وارد کرد، امید داشت که کارخانجات ایران تعطیل شود، اقتصاد ایران فلج شده و مردم در مقابل نظام و دولت قرار گیرند.
وی خطاب به کارکنان و مدیران این واحد تولیدی، گفت: هر کدام از این اقدامات شما در افزایش و رونق تولید در کشور به دولت و ملت امید می‌دهد و تیری است به سوی دشمنان که امید داشتند کارخانجات ایران تعطیل خواهد شد.
افزون براین، همزمان با چهل و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۲۵۶ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغال زا با اعتباری بالغ بر۱۰ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال با حضور رئیس‌دفتر رئیس جمهوری در شهرستان گنبد کاووس افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/1/535386/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها